kevinedomm Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Ja, da har tiden kommer for å skaffe seg moped. Men det jeg lurer på er, hva skal til? Er det bare å klaske penga i henda på selgeren, eller er det sånn at man må liksom skrive selge/kjøpskontrakt eller noe sånt? Og hvor får man tak i sånt? Og så var det noe annet, det med registrering, har hørt at man må ringe til et eller annet kontor for å få vite om det er gjeld på registreringsskiltet på mopeden? Og når jeg er 15 (16 snart) Er det da lov å registrere mopeden på meg? Dette er ganske vanskelig for meg, da fatter'n hverken bryr, eller gidder å hjelpe meg med dette her.. Takker på forhånd! Lenke til kommentar
riroil Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Anbefaler deg å skrive 2 eksemplarer av denne kontrakten En beholder du og en beholder selger. I tillegg må du ha eierskifteskjema. Det er vel skjelden at noen får gjeld på en moped, men du kan sjekke her. Og ja, den kan registreres på deg, men ikke forsikres på deg. (mulig jeg tar feil her.) Ring din trafikkstasjon og sjekk, eventuellt spør der du tar mopedbevis. Lykke til Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2007 (endret) Okay, men nå har jeg ikke lappen enda, men har tenkt å la den stå til jeg har den. Så jeg kan fremdeles registrere den på meg når jeg hverken har lappen, eller har fylt 16? Forresten, hvor får jeg tak i eierskifteskjema? :S Er dette sånt som selger bør ta seg av? Takk for svar! Endret 4. oktober 2007 av Abn0rmal Lenke til kommentar
riroil Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Eierskifteskjema får du på din nærmeste trafikkstasjon eller lensmannskontor/politistasjon. Den må forsikres for å kunne registreres. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 (endret) Okay, men nå har jeg ikke lappen enda, men har tenkt å la den stå til jeg har den. Så jeg kan fremdeles registrere den på meg når jeg hverken har lappen, eller har fylt 16? Forresten, hvor får jeg tak i eierskifteskjema? :S Er dette sånt som selger bør ta seg av? Takk for svar! 9638142[/snapback] Om du ikke har lappen eller ikke har fylt 16 så har ikke det noe å si på hvem forsikringa må stå på. Du må levere salgsmelding til Biltilsynet. Denne står i vognkortet. Det må også betales omregistreringsavgift. Hvem som betaler denne avtaler du med selgeren. Og så burde du skrive en kjøpskontrakt, som f.eks. denne. Ved kjøp av ny moped ordner butikken alt dette for deg. Endret 4. oktober 2007 av >Jonas< Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 Ok, men hvor mye koster omregistreringen på en moped til 10.000 ? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 (endret) Ok, men hvor mye koster omregistreringen på en moped til 10.000 ? 9640686[/snapback] For mopeder koster alltid omregistreringen 582 kr samme hvor gammel mopeden er. Kilde Endret 5. oktober 2007 av >Jonas< Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 Kjøper heller en flunkende ny scooter enn en gammel TSX som har gått altfor langt. Hva vil det koste å registrere da? Det samme som med omregistrering? Og får jeg skiltene med en gang? Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 Henter scooteren imorgen, håper på det beste Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå