azazel91 Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 (endret) Hei Maskina mi er låst av skulen min. Eg har vista og eg kjem meg ikkje inn på adminstrator. Alt er låst, eg kan ikkje endre meg til adminstrator. På vista er det slik at eg kan slå av passord på støminstillinger, men det og er slåst! Er det noken som veit korleis eg skal få komme meg inn på adminstrator eller få sletta den uten å innstalere Vista på nytt? Endret 4. oktober 2007 av azazel91 Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Snakk med admin på skolen Lenke til kommentar
azazel91 Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2007 Snakk med admin på skolen 9636607[/snapback] Dei har jo laga det for at vi ikkje skal sitte på msn og sånt. så det går dei nokk ikkje med på Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 (endret) Selvsagt har de det, og om du hadde sittet som admin i et nettverk hadde du også forstått hvorfor. Men sikkert noen andre som vil hjelpe deg her Edit: Har lyst til å komme med et lite eksempel. Jeg har vært admin noen år i bedrift med ca. 60.000 ansatte på verdensbasis. I konsernet finnes det retningslinjer og polycier for absolutt alt for å hindre problemer som kan komme inn utenifra, men vår gamle sjef (som nå har fått fyken) hadde et spesielt godt forhold til en ekstern IT-leverandør (privat også!) og ble gitt rettigheter fra dette firmaet uten at andre hadde kjennskap til det. Rett før han sluttet mottok han et virus som hans utvidede rettigheter tillot ham og både kjøre og kose med, og på under 20 minutter var 12000 maskiner infisert. Det hadde én positiv effekt i og med at våre maskiner ikke lenger bare er beskyttet fra utsiden men i forhold til hverandre også, men det var et mareritt å rydde opp i. Endret 4. oktober 2007 av trn100 Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 (endret) Er jo enkelt å fjerne den sperra da... Alle vennene mine har gjort det. Sier ikke hvordan i henhold til reglementet her på forumet. Men de er sperret av kommunen og de blir sjekket regelmessig hvis jeg ikke husker feil.. Noen skoler har et sånt opplegg som overvåker PC-en og sperrer den fra nettverket når den er tuklet med.. POST 444 Endret 4. oktober 2007 av Calvinator Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 (endret) Er jo enkelt å fjerne den sperra da... Alle vennene mine har gjort det. Sier ikke hvordan i henhold til reglementet her på forumet. Men de er sperret av kommunen og de blir sjekket regelmessig hvis jeg ikke husker feil.. Noen skoler har et sånt opplegg som overvåker PC-en og sperrer den fra nettverket når den er tuklet med.. POST 444 9638034[/snapback] Ingenting som er enklere om man gidder å prøve. Spørsmålet er om forumet her bør hjelpe noen med å løse et problem som er så kjedelig og muligens tar noen minutter med egeninnsats for å finne ut av? Jeg mener "gidder ikke å knyte skoa mine i dag og mamma er på jobb, noen som orker å zzzzz..... " Endret 4. oktober 2007 av trn100 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå