Gå til innhold

Tlf linje er dårlig. Hvem tar jeg kontakt med?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Tlf linja vår er dårlig, så vi kan ikke få mer enn 2 Mb/s her.

 

Hvem tar jeg kontakt med angående dette? Jeg vil sette meg på liste over oppgraderinger, elelr noe liknende.

 

Hva skal jeg gjøre for å få staten eller hvem faen det er til å bytte ut linja til sentralen!?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En god start er selvsagt å melde interesse til telenor for ei kjappere linje. Og så få andre i tilknyttet samme sentral til å gjøre det samme.

 

Det er dog lite sannsynlig at det vil hjelpe stort da de prioriterer de som ikke har tilgang fremfor de som har dårlig tilgang. Kommunen kan være en ide. Kommunen spytta inn en liten sum for å få fortgang i utbygginga der jeg bor nå. Men er fremdeles så langt unna sentral at jeg ikke får bedre enn 3mbit.

Lenke til kommentar
Du kan nesten glemme hele ideen, Telenor gidder hvertfall ikke og bry seg med slikt og jeg har aldri hørt om noen kommuner som støtter utskiftning av kobberlinjer som gir såpas ytelse som linjen din.

9636841[/snapback]

 

Hvis det er andre som bor nært deg som IKKE kan få adsl i det hele tatt kan det være verdt et forsøk å støtte de mot kommunen. Grunnen til det er at sjangsen da er tilstedet for at du får en ny sentral som er nærmere deg enn den du bruker i dag. Det er mest trolig IKKE kobberledningene det er noe i veien, men avstanden fra deg til sentralen.

 

Har vært litt diskusjon om at en sentral som er nærmere meg enn den jeg bruker i dag kanskje skal bygges ut, men det strandet trolig da de ikke fikk støtte for den også.

Lenke til kommentar
Du kan nesten glemme hele ideen, Telenor gidder hvertfall ikke og bry seg med slikt og jeg har aldri hørt om noen kommuner som støtter utskiftning av kobberlinjer som gir såpas ytelse som linjen din.

9636841[/snapback]

 

Please, har selv sittet og ordnet med slikt for kunder, skjønner ikke hvor du tar det der fra.

Lenke til kommentar

Hva ordnet du da?

Hvor mange kilometer kabel fikk du de til og skifte ut?

Hvis kabelen er for dårlig, f.eks består av endel 0.4 så kan man jo bare prøve og få byttet ut noe slikt.

At man kan få koblet om til en bedre kabel hvis dette er tilgjengelig er en annen sak, det har jeg også fått gjort rimelig mange ganger.

Lenke til kommentar

har et ganske likt problem.

bor midt i byen og er koblet til en sentral som ligger 3.3 km unna. dette resulterer i at vi betaler for et abonnement som skal kunne gi opptil 1500 kbits men kan bare få 864kbits. det rare er(selv om jeg forstår grunnene deres)at i en radius av 1 km fra meg ligger det ca 5 sentraler og naboen min er tilkoblet en av de og kan få en maksfart på 32mbit.

 

jeg sendte en lang mail til telenor om dette og spurte hvorfor de ikke kan ordne dette og hvilke tiltak som kan settes i verk. til svar fikk jeg: "Du bor for langt unna sentralen. MVH Telenor"

 

fikk forøvrig vite at de skal oppgradere sentralen men det hjelper lite ettersom signalene må reise 3.3 km over 40-60 år gammel kobberkabel.

 

-bigbj

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...