MatF Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 (endret) Hei Jeg har en Mist 600W PSU og driver nå og setter sammen den nye PC-en min. På hovedkortet er det en 24pins strømkontakt og en såkalt P4 kontakt. Problemet er at PSU'n ikke har P4 kontakt, er den nødvendig? Har hørt du ikke behøver og koble til den sålenge du har kobla til 24pins kontakten. Men kan noen bekrefte/avkrefte det? Tusen takk! Edit: det er en 8pins kontakt der fastmontert. Det er to firepins på rad, kan jeg koble på halve den eller blir ikke det riktig? Universalkontaktene er helt like og gir deg frihet til å belaste de viktige +12V linjene akkurat slik du ønsker. Dog, 20/24-pins og 4/8-pins er fastmonterte siden PSU ikke kan benyttes uten disse kablene. I henhold til ATX spesifikasjonen er de tilkoblet henholdsvis +12V1 og +12V2. Endret 4. oktober 2007 av MatF Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 (endret) det er en mulighet til å dele den 8 pins pluggen (på min mist 600 var det det hvertfall) denne kan brukes. passer kun en vei grattis med ny maskin ... Endret 4. oktober 2007 av Dewil Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Har hørt du ikke behøver og koble til den sålenge du har kobla til 24pins kontakten. Men kan noen bekrefte/avkrefte det? 9636373[/snapback] Det kan avkreftes. Man må ha P4 eller EPS kontakt tilkoblet. http://www.playtool.com/pages/psuconnector...ctors.html#eps8 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå