Gå til innhold

PC crasher når jeg ser film med AVS DVD player

Anbefalte innlegg

Min Windows XP Pro. SP2 crasher når jeg ser en film med AVS DVD player.

Jeg så Die Hard 4 i går med dette programmet uten særlige problemer men i dag da jeg prøver og se Terminator 2: Special Edition så kræsjer hele datamaskinen ikke langt ute i filmen. Jeg har lest flere steder at dette programmet visstnok sluker CPU og RAM og kanskje det har noe med det og gjøre. Jeg har eller ikke slike problemer ellers. Og jeg kan spille krevende spill uten noe kræsj. Jeg passer som regel godt på min datamaskin så det skulle heller ikke være noe annet på maskinen som skaper problemer, ihvertfall ikke før i dag.

Tidligere så hadde jeg et problem med at skjermkortet ble for varmt og som forårsaket mystiske kræsjer men jeg fikset det med en ny vifte til skjermkortet og har ikke hatt slike problemer siden.

Hvis det er dette programmet som er problemet så vil jeg gjærne høre om det finnes noen bedre gratisprogrammer som spiller av DVD men som er både stabil og god.

EDIT: Kan programmer overkjøre seg selv og bruke så mye CPU og RAM at maskinen kræsjer?

Endret av RougeAlien
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vet ikke noe om det programmet og problemene dine, men skal du spille av film kan du prøve VLC - Mediaplayer;)

9637044[/snapback]

Ja jeg har vært borti det tidligere. Men så kom jeg på at jeg hadde Media Player Classic installert og da testet jeg den og det har fungert knirkefritt. Den ser ut til og bruke mye mindre maskinkraft. Jeg bare avisntallerte AVS, de må komme med noe bedre enn dette.

EDIT: Men tar VLC dvd-plater?

Endret av RougeAlien
Lenke til kommentar

VLC tar alt! :p

men må innrømme at jeg har hatt noen små problemer med den, det hakker litt når jeg ser på dvd filmer med god kvalitet, men det kan godt hende er min maskin som tuller.

ellers er VLC nesten et must på alle maskiner da det tar så godt som alt av video og musikkfiler, er det noe jeg ikke vet hvordan spille av kjører jeg det i VLC.

Ble imponert da det til og med klarte å spille av en .iso fil jeg hadde rippa.

har aldri prøvd media player classic, men det er som med mye annet, prøv det og se hva du liker best/hva som funker best. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...