Gå til innhold

Cowon D2 - Jetshell finner ikke spilleren.

Anbefalte innlegg

Når jeg starter opp Jetshell (Programmet man skal bruke for å legge inn sanger, filmer, bilder etc.) og velger D2 som min spiller, så kommer det opp en feilmelding om at den ikke er funnet.

post-38731-1191518982_thumb.jpg

I My Computer finner jeg spilleren og kan gå inn på den.

post-38731-1191519109_thumb.jpg

I Device Manager står det at alt er fint med spilleren.

post-38731-1191519164_thumb.jpg

Noen som kan tenke seg hvorfor Jetshell ikke finner den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

who cares? :p

Du trenger ikke jetshell for å overføre noenting. den skal komme opp som flyttbar disk, hvis ikke så står den i mtp mode, noe du endrer til msc i menyen på spilleren. Da spretter den opp som flyttbar disk, og du bare drar over filer

Lenke til kommentar

Å bruke den som en flyttbar disc fungerer på mp3-er, men ikke på videofiler. Jeg har prøvd flere, og spilleren finner dem. Men når jeg starter dem blir det bare sort skjerm i 0,3 sekunder. Så tilbake til menyen igjen. Tenkte det kom til å fungere gjennom Jetshell.

Kanskje du vet hvorfor?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

flyttbar disc fungerer helt fint på videofiler, så lenge de er komverter, går ut fra at du ikke bare putta tilfeldige videoer innpå?

Lenke til kommentar

Hvis jeg bare tar copy+paste inn i Videomappen får jeg melding om at filtypen ikke passer med spilleren. Men at jeg kan konvertere dem gjennom Windows Media Player. Noe jeg har gjort. Da kommer dem automatisk inn på spilleren, og problemet jeg nevnte oppstår.

Kanskje jeg kan konvertere dem på en annen måte, og manuelt legge dem inn?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Hvis jeg bare tar copy+paste inn i Videomappen får jeg melding om at filtypen ikke passer med spilleren. Men at jeg kan konvertere dem gjennom Windows Media Player. Noe jeg har gjort. Da kommer dem automatisk inn på spilleren, og problemet jeg nevnte oppstår.

Kanskje jeg kan konvertere dem på en annen måte, og manuelt legge dem inn?

9636521[/snapback]

da har du ikke satt den i msc mode slik jeg sa, men i mtp. mtp er noe drit som ble funnet opp fordi folk er for dumme til å gjøre ting selv, så basically er det flyttbar disk mode som er spesielt kompitabel med WMP, og som samtidig bugger livet av deg hvis du drar over filer den tror ikek fungerer.

Ikke bruk windows media player overhodet

på spilleren, gå til settings, system, og sett usb connection til MSC. så kobler du til og får ekte flyttbar disk.

å bruker du jetaudio (ikke jetshell) til å konvertere filer til xvid. bare ta convert video i jetaudio, legg filene på lista, sett hvor den skal spytte filene (trenger ikke være på spilleren, bare bruk skrivebord elle rnoe, lett å finne :p ) på "create new files in the following folder", også setter du "output format" til cowon d2 [avi] i listen. bitrate kan du velge selv, 512 holder i massevis. trykk start, vent, og dra filene over når den er ferdig

Lenke til kommentar

Jeg koverterer selv med JetAudio, bruker også programmet som media-senter... Kobler jeg til spilleren min så står det på mediesenteret som er med i jetaudio at den er der men har aldri prøvd å dra videofiler direkte, jetaudio følger med spilleren og du får lastet ned nyere versjoner på cowon.com...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Aha, det var derfor alt forrandret seg andre gangen jeg koblet til spilleren, den var orginalt i MSC, men må ha automatisk byttet til MTP.

Nå finner Jetshell spilleren også.

Tusen takk :)

9636873[/snapback]

den setter seg i mtp etter fw oppdatering i alle fall ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...