flashboy91 Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Hei lurer på hva den enkleste og beste trim måten er for å få den opp i 90km++ Setter pris på bra svar får jeg er litt noob på trimming. Takk Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Kjøp et trimmesett hos www.crash.no ? Lenke til kommentar
flashboy91 Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2007 Kjøp et trimmesett hos www.crash.no ? 9636479[/snapback] Joa men spørsmålet er hva jeg må kjøpe for at den skal gå så dort som mulig og hvordan jeg mekker det Lenke til kommentar
CFM Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Kjøp et effektanlegg fra crash.no, speedoptions.no eller mc-deler.no. Ta plomba i det. Anbefalt eff.anlegg er Metrakit MK2, Ninja e.l. På MK2 sitter plomba rett i starten ved svana(du ser den med en gang er en "sugerørplombe") Den sitter fast med to punktsveiser som du bare kakker løs med hamer og meisel eller et stort flatt skrujern HUSK FOR ALL DEL Å DYSE OPP! Ellers skjærer den seg! Bytt dyse til 70-75 størrelse Med dette skulle den gjøre rundt 90+ på sletta med original 13-52 dreving Lenke til kommentar
flashboy91 Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 Kjøp et effektanlegg fra crash.no, speedoptions.no eller mc-deler.no. Ta plomba i det. Anbefalt eff.anlegg er Metrakit MK2, Ninja e.l. På MK2 sitter plomba rett i starten ved svana(du ser den med en gang er en "sugerørplombe") Den sitter fast med to punktsveiser som du bare kakker løs med hamer og meisel eller et stort flatt skrujern HUSK FOR ALL DEL Å DYSE OPP! Ellers skjærer den seg! Bytt dyse til 70-75 størrelse Med dette skulle den gjøre rundt 90+ på sletta med original 13-52 dreving 9638773[/snapback] Høres bra ut men kan du gi meg en nøyaktig link til dyse 70-75 for jeg finner ikke det noe sted? Tusen takk!! Lenke til kommentar
CFM Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Kjøp et effektanlegg fra crash.no, speedoptions.no eller mc-deler.no. Ta plomba i det. Anbefalt eff.anlegg er Metrakit MK2, Ninja e.l. På MK2 sitter plomba rett i starten ved svana(du ser den med en gang er en "sugerørplombe") Den sitter fast med to punktsveiser som du bare kakker løs med hamer og meisel eller et stort flatt skrujern HUSK FOR ALL DEL Å DYSE OPP! Ellers skjærer den seg! Bytt dyse til 70-75 størrelse Med dette skulle den gjøre rundt 90+ på sletta med original 13-52 dreving 9638773[/snapback] Høres bra ut men kan du gi meg en nøyaktig link til dyse 70-75 for jeg finner ikke det noe sted? Tusen takk!! 9639127[/snapback] Speedoptions Lurt å bestille dyse og anlegg på samme sted hvis du skal betale med oppkrav.. ellers vil det koste rundt 120kr bare for å sende dysa.. Eller du kan gåtil forhandler og kjøpe dyse der, men den er litt dyrere rundt 60-80kr, det varierer veldig fra forhandler til forgandler.. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Kjøp et effektanlegg fra crash.no, speedoptions.no eller mc-deler.no. Ta plomba i det. Anbefalt eff.anlegg er Metrakit MK2, Ninja e.l. På MK2 sitter plomba rett i starten ved svana(du ser den med en gang er en "sugerørplombe") Den sitter fast med to punktsveiser som du bare kakker løs med hamer og meisel eller et stort flatt skrujern HUSK FOR ALL DEL Å DYSE OPP! Ellers skjærer den seg! Bytt dyse til 70-75 størrelse Med dette skulle den gjøre rundt 90+ på sletta med original 13-52 dreving 9638773[/snapback] Høres bra ut men kan du gi meg en nøyaktig link til dyse 70-75 for jeg finner ikke det noe sted? Tusen takk!! 9639127[/snapback] Speedoptions Lurt å bestille dyse og anlegg på samme sted hvis du skal betale med oppkrav.. ellers vil det koste rundt 120kr bare for å sende dysa.. Eller du kan gåtil forhandler og kjøpe dyse der, men den er litt dyrere rundt 60-80kr, det varierer veldig fra forhandler til forgandler.. 9639552[/snapback] Edit* Det er 6mm dyse (størrelse 70-75) du skal ha Lenke til kommentar
flashboy91 Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 Kjøp et effektanlegg fra crash.no, speedoptions.no eller mc-deler.no. Ta plomba i det. Anbefalt eff.anlegg er Metrakit MK2, Ninja e.l. På MK2 sitter plomba rett i starten ved svana(du ser den med en gang er en "sugerørplombe") Den sitter fast med to punktsveiser som du bare kakker løs med hamer og meisel eller et stort flatt skrujern HUSK FOR ALL DEL Å DYSE OPP! Ellers skjærer den seg! Bytt dyse til 70-75 størrelse Med dette skulle den gjøre rundt 90+ på sletta med original 13-52 dreving 9638773[/snapback] Høres bra ut men kan du gi meg en nøyaktig link til dyse 70-75 for jeg finner ikke det noe sted? Tusen takk!! 9639127[/snapback] Speedoptions Lurt å bestille dyse og anlegg på samme sted hvis du skal betale med oppkrav.. ellers vil det koste rundt 120kr bare for å sende dysa.. Eller du kan gåtil forhandler og kjøpe dyse der, men den er litt dyrere rundt 60-80kr, det varierer veldig fra forhandler til forgandler.. 9639552[/snapback] Edit* Det er 6mm dyse (størrelse 70-75) du skal ha 9639554[/snapback] Takker så på speedoptions de dysene hvor det står at er 6mm de er da 70-75 da? Lenke til kommentar
CFM Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Kjøp et effektanlegg fra crash.no, speedoptions.no eller mc-deler.no. Ta plomba i det. Anbefalt eff.anlegg er Metrakit MK2, Ninja e.l. På MK2 sitter plomba rett i starten ved svana(du ser den med en gang er en "sugerørplombe") Den sitter fast med to punktsveiser som du bare kakker løs med hamer og meisel eller et stort flatt skrujern HUSK FOR ALL DEL Å DYSE OPP! Ellers skjærer den seg! Bytt dyse til 70-75 størrelse Med dette skulle den gjøre rundt 90+ på sletta med original 13-52 dreving 9638773[/snapback] Høres bra ut men kan du gi meg en nøyaktig link til dyse 70-75 for jeg finner ikke det noe sted? Tusen takk!! 9639127[/snapback] Speedoptions Lurt å bestille dyse og anlegg på samme sted hvis du skal betale med oppkrav.. ellers vil det koste rundt 120kr bare for å sende dysa.. Eller du kan gåtil forhandler og kjøpe dyse der, men den er litt dyrere rundt 60-80kr, det varierer veldig fra forhandler til forgandler.. 9639552[/snapback] Edit* Det er 6mm dyse (størrelse 70-75) du skal ha 9639554[/snapback] Takker så på speedoptions de dysene hvor det står at er 6mm de er da 70-75 da? 9643352[/snapback] Jada bare å kjøpe 6mm(ikke 5mm.. de passer ikke inn i gasseren) nummer 70-75 Lenke til kommentar
flashboy91 Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 Ok men den 6mm som er størelse 70-75 er det en dyse eller må jeg velge mellom 70-75? Lenke til kommentar
CFM Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Ok men den 6mm som er størelse 70-75 er det en dyse eller må jeg velge mellom 70-75? 9644924[/snapback] 6mm, men du må velge størrelse 70-75 Tror det er sånn at 6mm er diameteren til gjengene på utsiden til dysa og f.eks 75 betyr 0.75mm som er diameteren til det lille hullet som bensinen skal gå gjennom litt klomsete forklart tidligere..(og kanskje nå også ) Lenke til kommentar
flashboy91 Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2007 Høres bra ut men hva skal jeg velge? 70 71 73 74 75? og hvor skal jeg sette den inn? Lenke til kommentar
CFM Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Høres bra ut men hva skal jeg velge? 70 71 73 74 75? og hvor skal jeg sette den inn? 9656352[/snapback] Prøv først med 75 Hvis du ser på venstre side av mopeden, ser du gasseren. Under på gasseren sitter det er svart lokk med to skruer. Skru av dette lokket (det vil antakelig renne litt bensin ut, men det er normalt) og i midten ser du en et par gullfargede skruer med et bitte litte hull inni. Den største, i midten, er den dysa du skal bytte bare å skru den ut og bytte den Lenke til kommentar
flashboy91 Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2007 Prøv først med 75 Hvis du ser på venstre side av mopeden, ser du gasseren. Under på gasseren sitter det er svart lokk med to skruer. Skru av dette lokket (det vil antakelig renne litt bensin ut, men det er normalt) og i midten ser du en et par gullfargede skruer med et bitte litte hull inni. Den største, i midten, er den dysa du skal bytte bare å skru den ut og bytte den Ok takker men kan mopeden kjære seg om 75 er for stor eller hvordan vet jeg om den er for stor? Lenke til kommentar
CFM Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Ok takker men kan mopeden kjære seg om 75 er for stor eller hvordan vet jeg om den er for stor? Nei den kan ikke skjære seg om dysa er for stor.. tvert i mot Om dysa er for stor går ikke mopeden som den skal, den hakker på turtall, drukner liksom.. Da må du sjekke pluggen.. Er den oljete og våt får den for mye bensin i forhold til luft. Er den hvit får den for lite(ikke kjør noe særlig da..). Er den nøttebrun er den perfekt Det sjekker du etter en 5min kjøretur. Men mener at 75 er passe Du må antakelig stille litt inn på blandingsskruen på gasseren, den finner du på høyre side av gasseren. Der er det to skruer: En til tomgangen, En med fjær på og "riller" på utsiden så du kan skru for hånd. Og en som er vanlig skrue(til flatt skrujern), Den er blandinga til luft og bensin. Skrur du den inn(med klokka) gir du mopeden mindre luft, og skrur du den ut, gir du mopeden mer luft Da er det bare å prøve seg frem til den går skikkelig Lenke til kommentar
flashboy91 Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2007 Nei den kan ikke skjære seg om dysa er for stor.. tvert i mot Om dysa er for stor går ikke mopeden som den skal, den hakker på turtall, drukner liksom.. Da må du sjekke pluggen.. Er den oljete og våt får den for mye bensin i forhold til luft. Er den hvit får den for lite(ikke kjør noe særlig da..). Er den nøttebrun er den perfekt Det sjekker du etter en 5min kjøretur. Men mener at 75 er passe Du må antakelig stille litt inn på blandingsskruen på gasseren, den finner du på høyre side av gasseren. Der er det to skruer: En til tomgangen, En med fjær på og "riller" på utsiden så du kan skru for hånd. Og en som er vanlig skrue(til flatt skrujern), Den er blandinga til luft og bensin. Skrur du den inn(med klokka) gir du mopeden mindre luft, og skrur du den ut, gir du mopeden mer luft Da er det bare å prøve seg frem til den går skikkelig ok takker Lenke til kommentar
Blå ku Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Spør her siden jeg ikke gidder lage en egen tråd! Hvilke andre ting kan jeg gjøre for og få sykkelen til og gå fortere? (Bra sykkelvalg foressten flashboy91, lappen enda da?) Lenke til kommentar
CFM Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Spør her siden jeg ikke gidder lage en egen tråd! Hvilke andre ting kan jeg gjøre for og få sykkelen til og gå fortere? (Bra sykkelvalg foressten flashboy91, lappen enda da?) Spørs hva du har gjort/ikke gjort... Lenke til kommentar
Blå ku Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Har ikke gjort en dritt, ikke lengesiden jeg har kjøpt den. Lager bare en liste hva jeg skal gjøre i vinter:P Lenke til kommentar
CFM Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Regner med at du har RCR..? Du kan jo begynne med å si hva du vil ha? Eff.anlegg, sylinder, drev, reed, powerfilter osv.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå