_KroSjefen_ Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 analytikerene har åpnet kjeften sin igjen og kommet med sin meining.. dei meiner sony vil klare og selge 16 millioner ps3 ved slutten av mars 08.. eg lukter eit lite veddemål på gang her kansje..men eg putter ikkje penga på kaz og co trur eg.. berre for og ta reknestykke.. 11 millions in 6 months = 2 millions per month = 500 000 / week = 170 000 / week / territory. lykke til.. KILDE Lenke til kommentar
frostbitten Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Med ny SKU til 400$ og spill som Uncharted, Ratchet and Clank TOD, Haze, MGS4, Killzone 2, Gran Turismo 5 Prolouge, LPB og lansering av Home er det ingen tvil om at salget vil få en enorm dytt. Men 16M konsoller før Mars 08? Nja, skeptisk. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Av grunnene frostbitten nevner over, så absolutt at PS3 vil får eit vel fortjent boost i salget. Men eg er altså skeptisk til at de vil nå 16 mill. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Jeg tørr å vedde at PS3 ikke klarer 16.5 mill til sommern engang Noen som vedder imot? (Sommern mener jeg starten av juni) Lenke til kommentar
sv1 Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Hvis prisen senkes ytterligere, tror jeg at salget vil øke ytterligere, spesielt i USA og Japan (der den er BILLIG). Tipper den nok kommer over 10 millioner innen mars-08 Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2007 den vil nok klare over 10 mill til mars ja...sony har noen gode kort på hånden..titlene kjem der ligger ikkje problemet..dei må få fiksa softwaren så det blir sosialt og spille ps3..dei mangla ein edge over x360 som dei treng skal dei selge så mykje..home kan dei utsette...få heller ingame xmb..! Lenke til kommentar
kilik Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 (endret) Tja, å gå fra 5 mill. til 16,5 mill. på så få måneder virker rimelig umulig spør du meg. Tror de skal være fornøyd om de runder 12 mill. innen den tid. Til tross for kraftig priskutt så mangler de et must-have-spill fram mot jul. GT5 Prolouge er vel det nærmeste de kommer. X360 og Wii vil være tøffere konkurrenter enn noensinne. Man må også ta hensyn til at MS trolig vil sette ned prisen med ytterligere $50-$100 i løpet av perioden. Synker Wii-salget (noe jeg vil tro er tvilsomt med Mario Galaxy og Smash Bros Brawl blant annet) vil også de greit kunne kutte med $50. MGS4 og Home (fikk prøvd betaversjonen i dag forresten, virker veldig lovende) vil selvsagt øke salget. Kanskje mest avgjørende er når GTA IV kommer ut. Rekker det ut i 1.kvartal vil det nok selge en god del PS3-konsoller. GT5 kommer nok ikke før til sommeren og Killzone 2 forventer jeg ikke før til høsten 2008. Endret 4. oktober 2007 av kilik Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Hmm virker som om disse analytikerne er mer optimistiske enn de fleste sony fanboysene. Men uansett større salg av konsoller=flere spill. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 16,5 mill, som sagt før, mjaaaa, skeptisk. Nye konsollar blir pusha når godspela kjem. F.eks MGS4, Uncharted ++. Men 16,5 mill på eit drøyt halvår, nei, det tvilar eg på. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Hmm virker som om disse analytikerne er mer optimistiske enn de fleste sony fanboysene. 9636376[/snapback] I lol'ed. Lenke til kommentar
sv1 Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 (endret) Vil tippe at Blu-Ray vs. HD-DVD også vil ha noe å si på tallet, i alle fall mens rene spillere er såpass dyre. Endret 4. oktober 2007 av sv1 Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Men stemmer det ikke at xbox nylig passerte 11mill solgte? Sony ville med de tallene klart å ta igjen forspranget med god margin da. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Er jo ikke sånn at X360-salget vil stå stille fram til mars 08 heller da. X360 har nok passert 16,5 mill. innen den tid. Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2007 Er jo ikke sånn at X360-salget vil stå stille fram til mars 08 heller da. X360 har nok passert 16,5 mill. innen den tid. 9636519[/snapback] vel det skal jo bli artig og sjå.. x360 har mass effect i år som vil selge ein del konsoller kansje.. men har x360 noen store ekslusiver som kommer tidlig til neste år som kan påvirke salget drastisk.:? alan wake kansje.. Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Husk at nå er jokeren i M$ erme allerede på gata..: Halo 3. Så flesteparten av de som skulle spille Halo 3 har allerede kjøpt 360. M$ har egentlig ingen førstepartstitler på tur nå og må leve på tredjepartstitlene som kommer på ps3 også. Innen GTA4 kommer ut er nok prisforskjellen på konsollene kommet enda nærmere hverandre. Og innen RE5 kommer i 09 er sikkert prisen tilnærmet helt lik. Sony har Ratchet og Uncharted før jul, nytt Team Ico prosjekt(som visstnok skal være fullt spillbart allerede, men skal være så revolusjonerende at utviklerne ikke tør vise det frem, grunnet frykt for kopiering av gameplayet, ryktes det), MGS4, little big planet, WarDevil og final fantasy for ikke å snakke om det uunngåelige God of War 3 i løpet av 08(forhåpentligvis) Lenke til kommentar
frostbitten Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Kilde til det om Team Icos nye spill? Lenke til kommentar
sv1 Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Conviction kommer på PC også, så er jo ikke "ekslusivt" på den måten. Gleder meg til å se hva som kommer fra team Ico, hvis dette er sant. Digga Shadow of the Collossus. Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Kilde til det om Team Icos nye spill? 9636603[/snapback] Jeg skrev "ryktes det", men husker ikke hvor jeg leste det. Bare spekulasjoner uansett, men SotC 2 blir det ikke, så forvent dere noe nytt Lenke til kommentar
Mala Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Vil nok foregå i samme univers som de to foregående spillene, så dette skal bli ekstremt spennende Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå