Gå til innhold

Overklokke AMD 64 6000+ CPU!

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal overklokke en AMD 6000+, og trenger hjelp siden jeg ikke kan noe om overklokking.

Har stilt opp mhz så CPUen blir 3,2 ghz(3,0 original) men da får jeg bluescreen osv under booten.

Hva kan jeg gjøre for å forhindre bluescreen? har hørt jeg kan stille opp volten.

OPPSETT:

mainboard: ASUS M2N-E SLI

CPU: AMD 6000+

SKJERMKORT: geforce 7950 GT

MINNE: kingston 6400 2gig

Kjøling er ikke noe å bekymre seg over!

Endret av jan__
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg også kunne tenkt meg å vite hvordan man klokker denne og hvor mye det går??

Oppsett:

CPU: Athlon 64 X2 6000+ Socket AM2 3.0GHz 2MB

MINNE: 2x Ocz DDR2 PC2-8000 Platinum XTC Dual Channel 2GB Kit(2x1024MB) 5-5-5

HK: Asus M2-CROSSHAIR nForce 590 SLI

SKJERMKORT: 2x Gainward GTS 320MB

PSU: OCZ ModXStream 900W

Lenke til kommentar

Hvis dere bare stiller opp FSB så kan det hende HTT kommer for langt over 1000mhz til at hk liker det lengre. Noen hk kan klokke langt over 1000mhz, mens andre klikker ved ganske tidlig over 1000mhz. Dette kan da gi blåskjermer eller random restarter uten noen spesiell grunn. I tillegg er 6000+ ganske høyt klokket fra før, i allefall til å være en amd 64. Så ikke forvent den helt store overklokken, 3,6ghz er vel kansje et reelt mål.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

3,6ghz ja, er vel mest reelt med vannkjøling det sikkert?? Jeg har bare luft på cpu. Ligger rundt 35grader på idle og 41 på load. så vet ikke hvordan den blir om det klokkest noe.. Noe må gjørest siden det ikke blir høyere ved klokking av skjermkort.. Får nytt hk og ny ram og tror jeg, skal sjekke om det blir bedre av det... :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Min 6000+ klarer ikke mer enn 3205 nå stabilt

Beste stabile tweak med std kjølere er nå

oppsettet jeg har er:

Asus M2N32-SLI Deluxe

Crossair 6400 DDR2

kjører ram'en på 400 mhz

cpu på 214*15

HTT: 856

vcore på 1,52

Ram på 1,8500

Kjører også med et ATI Radeon 2600 pro på

GPU: 620

M: 520

Klarer å kjøre litt høyere frekvens når jeg setter ram til std, men får ikke mye

mer ut av cpu. Har 3 stepping

Si ifra hva dere andre har gjort for å få dette stabilt, spenning, temp på dette, type kjøling

Endret av gobeinet
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Fikk min CPU idag, venter fremdeles på mobo.

Stepping er: CCB8F 0735FPMW

Noen guruer som vet noe om potensialet i den? Fant noe info om at den bør klare 3,5+ med gode komponenter.

Extremesystems: X2 6000+ CCB8F 0731 FPMW 3510 1,56 Air Lightman ---->3510 @1,56v

Lenke til kommentar

Dette er litt vanskelig å si, dette bil variere og eneste mulighet til å finne ut dette er å klokke. Det kan hende du klarer 3,5ghz, men ikke forvent at du skal klare det. Kansje den ikke klarer mer enn 3,4ghz, eller kansje du er utrolig heldig og klarer nesten 3,6ghz. Det er som sagt bare å prøve seg frem.

Lenke til kommentar
Fikk min CPU idag, venter fremdeles på mobo.

Stepping er: CCB8F 0735FPMW

Noen guruer som vet noe om potensialet i den? Fant noe info om at den bør klare 3,5+ med gode komponenter.

Extremesystems: X2 6000+ CCB8F 0731 FPMW 3510 1,56 Air Lightman ---->3510 @1,56v

Lightman var veldig heldig med sin cpu. Han bruker også et bedre hk enn det som du opplyser, noe som er "halve" klokken. Vil tro at du klarer 3,3GHz uten å bruke ekstremt høy spenning, som er rundt det folk klarer å klokke F3 prosessorene på luft. Stabilt vel og merke. Suicide screens kan man klare høyere. Ellers har du fått en god stepping. :)

Lenke til kommentar

Har fått alle delene nå. Prøvde først AI Overclock saken i bios bare for moro. Vridde den opp til 15% uten problemer, viste 3450mhz i CPU-Z tror jeg (satte spenninger opp til 1,45v på cpu og 1.96v på ram). Dønn stabilt i windows fra første stund men lyden hakket hver gang den throttlet. Jeg slo så av AI saken og prøvde manuelle instillnger. Satte FSB opp til 210 med samme spenninger og vips bluescreen under oppstart. WTF?

M3A32-MVP DELUXE/WIFI 790FX

6000x2

OCZ DDR2 PC2-8500 Reaper HPC Dual Channel 2GB Kit(2x1024MB) 5-5-5 / Heat Pipe Conduit

Thermalright 120 Extreme

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...