Gå til innhold

Finn x feil! ..for det gjør ikke jeg :-/

Anbefalte innlegg

hei på dere! Finner ikke ut hvor feilen ligger, men det er ihvertfall en der. tror det har med <div> taggene å gjøre...

siden ser fin ut i ie, men ikke firefox.

http://hulkhaugen.110mb.com

Meningen er jo at det skal være hvit bakgrunn rundt hele innholdet, og den <hr> linjen som ligger på høyre siden, skal jo ned på bunnen og skille signauren fra resten.

Menyen til venste skal ha mere mellomrom mellom meny-linkene, så ikke ikke resten av linkene flyter inn under. men hvis jeg øker marginen, blir mellomrommene på dem veldig store i ie.

noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ang. at siden ikke fyller ut #hele:

Flytende elementer tar ikke opp plass. Alle div.f1200 er altså uten høyde. Løsningen på dette er å inkludere en footer som har høyde.

</div><!-- siste f1200 div -->
<div id="footer" style="clear: both;"><p>Footer</p></div>

Angående listen som ser bad ut i FF:

Fjern hr og gjør det om til en liste. Bytt ut hr og bruk border eller background i stedet. Vær oppmerksom på IE whitespacebug.

<ul id="mainmenu">
<li><a href="hjem">..</a></li>
<li><a href="sdkjf">..</a></li>
..
</ul>

Ellers renner det over av semantiske feil. Dette må du rette på.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Den startsiden har jo bare linker og sok. Noe Opera greier med bokmerker og URL sok. (bare skrive g *sok* i url-feltet feks)

Jeg synes det hadde vaert greitt med feks en nyhets feed, og eller valutakurser feks.

Endret av Ståle
Lenke til kommentar
Den startsiden har jo bare linker og sok. Noe Opera[/url] greier med bokmerker og URL sok. (bare skrive g *sok* i url-feltet feks)

Jeg synes det hadde vaert greitt med feks en nyhets feed, og eller valutakurser feks.

9639873[/snapback]

Hjelper dette HulkHaugen? Skjerpings, Ståle.

Endret av Moonshine
Lenke til kommentar
Du linker til dine torrents så folk kan se hva du laster opp/ned? I tillegg har du link til ditt Telenor brukernavn og fødelsdato på profilen  :thumbup:

9640219[/snapback]

Ja men dette er ikke ment som en startside for alle og en hver, men egentlig som en startside for meg og mitt bruk :-)

Telenor brukernavn og passord? hmm....er ikke telenorkunde engang...

Takk for tilbakemeldingene. skal se om jeg ikke kan få skikk på det..

EDIT:

Angående listen som ser bad ut i FF:

Fjern hr og gjør det om til en liste. Bytt ut hr og bruk border eller background i stedet. Vær oppmerksom på IE whitespacebug.

<ul id="mainmenu">
<li><a href="hjem">..</a></li>
<li><a href="sdkjf">..</a></li>
..
</ul>

9639568[/snapback]

ser du foreslår #mainmenu for meg. mun burde jeg ikke legge inn reglene for spaceing på li, eller kan jeg gjøre det felles i ul'en?

har aldri bruk ul og li før...

Endret av HulkHaugen
Lenke til kommentar
ser du foreslår #mainmenu for meg. mun burde jeg ikke legge inn reglene for spaceing på li, eller kan jeg gjøre det felles i ul'en?

har aldri bruk ul og li før...

9640753[/snapback]

Anbefaler at du leser litt om lister. :)Taming lists er gull.

Tips:

• Lister (ting som listes opp) skal ha listemarkup (ol/ol/dl)
  • Når du gir innhold markup, stopp. Les denne artikkelen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...