Gå til innhold

Hvordan teste hastighet på HD +++ mer (raid)

Arve28

Anbefalte innlegg

Lest litt rundt på nettet her om Raid. Har Abit KR7R-raid hvor jeg kjører striping (raid 0) på 2 maxtor 740 60GB disker.

Når jeg restarter maskinen og trykker ctrl + H kommer jeg inn i raid biosen. Har står det at det er stripig på 120,08GB med 64k

september i fjor oppdaterte jeg drivere på bios og raiddrivere.

I går la jeg inn noe som heter raid administrator (versjon 2.0.0.919???)

Men her får jeg ikke opp at det er noen disker. Hvorfor et det ikke noe her mens i biosen i dos finnes det?

Kan jeg finne ut hastigheten på raiddiskene og den andre vanlige å se om det er forskjell?

Forklar nøye da jeg ikke er inni alt PC-språket.

(Står at skal sette First boot device, second og third til ATA133RAID i bios. Men er dette før man innstallerer raid?

Fikk nemlig meldingen når jeg restartet:

Verifying DMI Pool data...

Disk boot failure, insert system disk and press enter.

Satt first tilbake igjen til HDD og 2 og 3 boot divice tilbake til disabled

Når jeg går i Raid Administrator på view by devices. står det. This node lists all disks based on devices. Her burde vel de 2 diskene mine vises? )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har et asus p4pe kort der jeg sliter som f**n med å få opp diskene i admin programmet som er installert på win2k. Finner diskene i disk management, men raid admin dingsen sier at den ikke finner kotrolleren?

Har et Highpoint RocketRaid 404U btw, nyeste bios, nyeste admin prog, nyeste drivere? 2*120GB disker som står i raid og 2*45 GB disker som ikke vil boote fra raid kontrollern, måtte sette dem tilbake på onboard ide kontrollern.

Skjønner ikke en dritt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...