Arve28 Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Lest litt rundt på nettet her om Raid. Har Abit KR7R-raid hvor jeg kjører striping (raid 0) på 2 maxtor 740 60GB disker. Når jeg restarter maskinen og trykker ctrl + H kommer jeg inn i raid biosen. Har står det at det er stripig på 120,08GB med 64k september i fjor oppdaterte jeg drivere på bios og raiddrivere. I går la jeg inn noe som heter raid administrator (versjon 2.0.0.919???) Men her får jeg ikke opp at det er noen disker. Hvorfor et det ikke noe her mens i biosen i dos finnes det? Kan jeg finne ut hastigheten på raiddiskene og den andre vanlige å se om det er forskjell? Forklar nøye da jeg ikke er inni alt PC-språket. (Står at skal sette First boot device, second og third til ATA133RAID i bios. Men er dette før man innstallerer raid? Fikk nemlig meldingen når jeg restartet: Verifying DMI Pool data... Disk boot failure, insert system disk and press enter. Satt first tilbake igjen til HDD og 2 og 3 boot divice tilbake til disabled Når jeg går i Raid Administrator på view by devices. står det. This node lists all disks based on devices. Her burde vel de 2 diskene mine vises? ) Lenke til kommentar
Tantor_ Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Har et asus p4pe kort der jeg sliter som f**n med å få opp diskene i admin programmet som er installert på win2k. Finner diskene i disk management, men raid admin dingsen sier at den ikke finner kotrolleren? Har et Highpoint RocketRaid 404U btw, nyeste bios, nyeste admin prog, nyeste drivere? 2*120GB disker som står i raid og 2*45 GB disker som ikke vil boote fra raid kontrollern, måtte sette dem tilbake på onboard ide kontrollern. Skjønner ikke en dritt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå