Gjest Blackout gjest Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 hallo, netopp lå jeg på sofaen å så på tv, når jeg var ferdig, reise jeg meg opp, da svartnet hele synet mitt, like etter når jeg åpner øynene sitter jeg på gulvet med sinnsykt vont i hodet, jeg fant ut at jeg hadde slått meg, hva er feil med meg*? hvorfor skjer dette? er det noe jeg kan gjøre for å forhindre dette? dette er første gang jeg mister helt kontroll, andre ganger er det bare litt svart.. :S HJELP Lenke til kommentar
Gjest blackout gjest Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 kan ikke redigere, men har det noe å si på alder? er 14 år og gutt Lenke til kommentar
4MB Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 (endret) Dette er nok normalt.. Det samme har skjedd med meg flere ganger. Blant annet når jeg står opp. Endret 4. oktober 2007 av Dizzaton Lenke til kommentar
V_B Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 (endret) Har ikke det noe med at når du ligger strekt ut på sofaen og får hvilepuls så pumper ikke hjertet blodet rundt i like store kraft som det trengs for å pumpe opp til hode stående. Når du da reiser deg fort opp så har ikke hjertet tilpasset sterkt nok trykk og dermed tar det vel ett par sekunder før trykket blir opprettet igjen og dermed blir du gjerne svimmel, mørkner i øynene eller ser forskjellige farger ? Dette er ren tipping, men har jeg rett ? Ps:Tviler på at dette er farlig. Endret 4. oktober 2007 av Vbrattla Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Broren min hadde det samme, fant ut at det var jernmangel i blodet. Lenke til kommentar
4MB Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 (endret) Tror det har noe med det å gjøre. Er ikke sikker selv, men farlig er jeg sikker på at det ikke er. Dette skjer nok med alle mennesker. EDIT:Er du sikker på det, Tt.mrX? Endret 4. oktober 2007 av Dizzaton Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Reiste du deg litt for fort opp? Eller kanskje du hadde spist litt lite? Lenke til kommentar
Gjest blackout gjest Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 hmm, kanskje ikke farlig, men kan fort bli farlig hvis jeg detter å slår hodet, sånn som istad.. har fortsatt vondt igrunn, var netopp ute på en sykkeltur.. fikk frisket opp hjernen litt:] Lenke til kommentar
Gjest blackout gjest Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 kan muligens være fordi jeg spiste litt lite for tiden,.. skal passe på å få i meg mer enn nok nå Lenke til kommentar
Mrpusten Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Dette skyldes jernmangel. For lite blod i kroppen. Helt klart. Skjedde det samme med meg , og da fant vi at det var jernmangel. Spis masse brunost, leverpostei og ta gjerne en jerntabbelett så skal dette gå over. Men husk ,det tar en god stund. Lenke til kommentar
MrQuote-on-Quote Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Dette skyldes jernmangel. For lite blod i kroppen. Helt klart. Skjedde det samme med meg , og da fant vi at det var jernmangel.Spis masse brunost, leverpostei og ta gjerne en jerntabbelett så skal dette gå over. Men husk ,det tar en god stund. 9635923[/snapback] Hjelper lite med brunost. Til opplysning har Tine sluttet med å jernberike brunosten. Det var bare i gamle dager at det naturlig var jern i brunost pga. grytene de laget det i, mens i dag lages alt i moderne utstyr som ikke tilfører noe, og Tine beriket derfor kunstig brunosten fram til 2001 (http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/PA_LT.VisSeksjon?vp_SEKS_ID=459670) for folkehelsens skyld. I dag får de fleste nok jern gjennom kosten og det tilsettes derfor ikke lenger. Lenke til kommentar
Pansergnom Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Det er ikke akkurat lurt å diagnosere jernmangel av egen erfaring. Jern er noe du ikke skal ha for mye i deg av og hvis du har plenty fra før så kan det være direkte skadelig. Hvis du vil finne ut om du har jernmangel må du gå til legen og be om en blodprøve for å finne ut av det. Så kan du gå og kjøpe noe jerntabletter om du har jernmangel... Lenke til kommentar
ecko Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 ok nå har du fått svar på det du ville, og jeg må bare si noe om å slå seg i hodet. etter fylla en gang sa noen at hodet mitt smalt utrolig hardt i asfalten, men jeg lever enda, det går bra med en liten smell, litt vondt kanskje, men det er jo ikke så farlig. Lenke til kommentar
Heimdall Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Den direkte årsaken til det som skjedde er følgende: Når du ligger utstrakt i hvilestilling er blodet gjevnt fordelt i hele kroppen, samtidig er blodårene i beina i utvidet tilstand. Men når du da reiser deg opp vil blodet raskt samle seg i beina/underkroppen. Og mye blod vil forlate bl.a. hjernen (les: det kommer ikke tilstrekkelig med blod til hoded!) Dette er normalt. Normalt er det også at blodårene i beina raskt trekker seg sammen, for å unngå tap av bevissthet. Men det er vel også ikke så uvanlig at man føler ett visst ubehag ved å stå rask opp (svimmel, ør osv) Hvorfor du besvimte vet jeg ikke. Men har kanskje noe sammen med at du er i tenårene: kroppen vokser osv Tror ikke du behøver å oppsøke lege for dette. Men hvis det gjentar seg burde du nok det. Hadde du drukket nok væske? Lenke til kommentar
TronDoZY Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Besvimte en gang når dette skjedde med meg. Det var kult. Var forøvrig 14 da det skjedde, er 16 nå, og merker ikke noe til det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå