Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Er mopeden verd pengene?


JFM

Anbefalte innlegg

Forresten, du..

 

Mopeden går vell ikke i mer enn 45 km/h med plomba på vell?

 

 

Fikk min nye scooter idag, og det virker som om motoren dør når jeg kommer opp i 45, er omtrent som om den kutter helt ut.. uansett om det er nedoverbakke, da subber den hvis jeg gir gass.

9661564[/snapback]

Sikker elektronisk sperre på den som gjør at tenninga kutter når den kommer opp til 45 km/t. Derav "subbingen" i nedoverbakker.

9662510[/snapback]

Er det noen måte å få bort dette på? Får nesten lyst til å slenge scooteren i veikanten når den begynner sånn..

9663563[/snapback]

Trimm? Fjerne plomba?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trimme vil jeg ikke gjøre, men å ta ut plomba vurderer jeg, hvis det er mulig å få den på igjen uten å legge igjen noen spor, men er det mulig?

9663582[/snapback]

 

Jeg vurderer det samme

9663646[/snapback]

Fullt forståelig hvis mopeden din også "begrenser seg" :p

9663651[/snapback]

 

For å si det sånn: Jeg får 35km/t på flat mark. Har hatt 65 på den, men det var omentrent i fritt fall :tease:

Lenke til kommentar
Trimme vil jeg ikke gjøre, men å ta ut plomba vurderer jeg, hvis det er mulig å få den på igjen uten å legge igjen noen spor, men er det mulig?

9663582[/snapback]

 

Jeg vurderer det samme

9663646[/snapback]

Fullt forståelig hvis mopeden din også "begrenser seg" :p

9663651[/snapback]

 

For å si det sånn: Jeg får 35km/t på flat mark. Har hatt 65 på den, men det var omentrent i fritt fall :tease:

9663674[/snapback]

Vell, når den er innkjørt og hele pakka får du vell 45, men selv 45 er _ALT_ for lite.. (synes jeg)

 

Kunne i det minste ha gått i 60, men neida, Norge er et spesiellt land..

 

 

edit: "Subber" på en måte mopeden i nedoverbakker da? Omtrent som om motoren kutter på bensinen?

Endret av Abn0rmal
Lenke til kommentar
Trimme vil jeg ikke gjøre, men å ta ut plomba vurderer jeg, hvis det er mulig å få den på igjen uten å legge igjen noen spor, men er det mulig?

9663582[/snapback]

 

Jeg vurderer det samme

9663646[/snapback]

Fullt forståelig hvis mopeden din også "begrenser seg" :p

9663651[/snapback]

 

For å si det sånn: Jeg får 35km/t på flat mark. Har hatt 65 på den, men det var omentrent i fritt fall :tease:

9663674[/snapback]

Vell, når den er innkjørt og hele pakka får du vell 45, men selv 45 er _ALT_ for lite.. (synes jeg)

 

Kunne i det minste ha gått i 60, men neida, Norge er et spesiellt land..

 

 

edit: "Subber" på en måte mopeden i nedoverbakker da? Omtrent som om motoren kutter på bensinen?

9663683[/snapback]

 

Er enig i at 45 er for lite. I Sverige tror jeg det er lovelig å kjøre i 70.

 

Når mopeden kommer over 65 går det ikke fortere. Kan det sammenlignes med "subbinga" di? Plus at av å til i nedoverbakker, når jeg girer til 6.gir, settes mopeden i "fri gir". Da må jeg clutche så funker det igjen. Hva kommer det av?

Endret av JFM
Lenke til kommentar
Aner ikke hva det kan være med at du må clutche dobbelt =/ Er vell det at den ikke går skikkelig i gir.

9663763[/snapback]

Men jeg rører jo ikke gir pedalen. Jeg bare clutcher en gang til. Laså hvordan kan jeg få den skikkelig i gir når jeg bare clutcher en gang til?

Lenke til kommentar
Aner ikke hva det kan være med at du må clutche dobbelt =/ Er vell det at den ikke går skikkelig i gir.

9663763[/snapback]

Men jeg rører jo ikke gir pedalen. Jeg bare clutcher en gang til. Laså hvordan kan jeg få den skikkelig i gir når jeg bare clutcher en gang til?

9663784[/snapback]

Det kan godt hende at den faller rett inn når du clutcher to ganger, ja.

Lenke til kommentar
Trimme vil jeg ikke gjøre, men å ta ut plomba vurderer jeg, hvis det er mulig å få den på igjen uten å legge igjen noen spor, men er det mulig?

9663582[/snapback]

 

Jeg vurderer det samme

9663646[/snapback]

Fullt forståelig hvis mopeden din også "begrenser seg" :p

9663651[/snapback]

 

For å si det sånn: Jeg får 35km/t på flat mark. Har hatt 65 på den, men det var omentrent i fritt fall :tease:

9663674[/snapback]

Vell, når den er innkjørt og hele pakka får du vell 45, men selv 45 er _ALT_ for lite.. (synes jeg)

 

Kunne i det minste ha gått i 60, men neida, Norge er et spesiellt land..

 

 

edit: "Subber" på en måte mopeden i nedoverbakker da? Omtrent som om motoren kutter på bensinen?

9663683[/snapback]

ELEKTRONISK SPERRE! Leste dere ikke hve jeg skrev? Den eneste plomberingen er at det er en elektronisk sperre som kutter tenninga ved 45 km/t slik at den ikke går fortere. Det finnes ingen fysisk plombering man kan fjerne. Derfor tenner den ikke i nedoverbakke, og den bare "subber" som du sier. Hadde den tent i nedoverbakker hadde jo kjøretøyet gått fortere enn 45 km/t.

 

Det man oppnår med dette er at man har full effekt opp til 45 km/t, man mister ikke noe effekt slik som med fysisk plomberte mopeder som er tregere til å aksellerere. Mopedem vil ikke gå fortere enn 45 km/t, innkjørt eller ikke.

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
Aner ikke hva det kan være med at du må clutche dobbelt =/ Er vell det at den ikke går skikkelig i gir.

9663763[/snapback]

Men jeg rører jo ikke gir pedalen. Jeg bare clutcher en gang til. Laså hvordan kan jeg få den skikkelig i gir når jeg bare clutcher en gang til?

9663784[/snapback]

Det er vell fordi girkassen ikke er kjørt inn kan jeg tenke meg.

Lenke til kommentar
Aner ikke hva det kan være med at du må clutche dobbelt =/ Er vell det at den ikke går skikkelig i gir.

9663763[/snapback]

Men jeg rører jo ikke gir pedalen. Jeg bare clutcher en gang til. Laså hvordan kan jeg få den skikkelig i gir når jeg bare clutcher en gang til?

9663784[/snapback]

Det er vell fordi girkassen ikke er kjørt inn kan jeg tenke meg.

9665628[/snapback]

Girkassen ikke kjørt inn? :!:

 

Problemet er vel at han ikke får den skikkelig i går. Girkassene er små og trange, og det hender at man opplever et "frigir" mellom 5. og 6. giret. Hvis det er lenge siden forrige oljeskift ble tatt, så kan du jo skifte olja, bare pass på å få riktig mengde i kassa. Det kan hende du merker en ørliten forskjell.

Lenke til kommentar
Aner ikke hva det kan være med at du må clutche dobbelt =/ Er vell det at den ikke går skikkelig i gir.

9663763[/snapback]

Men jeg rører jo ikke gir pedalen. Jeg bare clutcher en gang til. Laså hvordan kan jeg få den skikkelig i gir når jeg bare clutcher en gang til?

9663784[/snapback]

Det er vell fordi girkassen ikke er kjørt inn kan jeg tenke meg.

9665628[/snapback]

Girkassen ikke kjørt inn? :!:

 

Problemet er vel at han ikke får den skikkelig i går. Girkassene er små og trange, og det hender at man opplever et "frigir" mellom 5. og 6. giret. Hvis det er lenge siden forrige oljeskift ble tatt, så kan du jo skifte olja, bare pass på å få riktig mengde i kassa. Det kan hende du merker en ørliten forskjell.

9666145[/snapback]

Ja, det var det mekanikernaboen min sa.

 

"På gearmoped er det rett og slett gearkassa man kjører inn"

 

 

 

edit:

 

Btw, jeg får scooteren opp i ca. 80 nå :O

 

Koblet bare ut speedometeret, trodde den greia som kutter tenninga hadde sin egen måler, men neida, den avhenger av speedometeret :S

 

Nå fikk jeg ihvertfall kjørt litt på hovedveien :) Men kobler inn igjen speedometeren igjen imorgen...

 

Den går i 60 på flata nå, hvis jeg gir full gass.

Endret av Abn0rmal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...