diosyris Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Leser Vista x86 32bit mer enn 3,2gb minne, selv om det sitter 4gb installert? 9656655[/snapback] På mitt system registreres 3,5 gb. Bios finner 4 Lenke til kommentar
madammim Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Hei. Har du testet med Memtest? Kan være en brikke som tuller. Kan også være at det nytter å øke spenning litt, eller å redusere på frekvens/timing. Hvilke brikker er det, og hvordan er ting satt/gjenkjent i bios? Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 fordi sist jeg prøvde 64bits versjonen av XP var det et helvete å skaffe drivere til ting, og en del programvare fungerte heller dårlig. Mulig det har blitt bedre, men tror jeg vente litt til :/ 9656503[/snapback] Vista x64 er en helt annen verden enn XP x64, så du har ingenting å tape og 99% av programmer funker. Lenke til kommentar
listen Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Kjører selv Vista Home Premium x64. Har ikke merket noe til kompabilitetsproblemer. Er glad for jeg valgte x64, har 2GB ram, og merker at 4GB vil være mer optimalt. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2007 Så det burde ikke være noen problemer med tanke på programvare og drivere? Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2007 Hvordan er forøvrig Vista x64 forhold til 32 bits versjonen? Lenke til kommentar
aJens1 Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 (endret) Jeg sliter med samme problem som trådstarter her, funnet noe løsning på problemet? Jeg har klart og installere Vista med 4GB satt i, men når jeg starter med tyngere oppgaver får jeg bluescreen, feks prøver og starte Battlefield 2. Jeg har 4 X 1GB OCZ brikker. Når jeg nappet ut 2 brikker fikk jeg startet BF2 uten bluescreen. Men jeg kunne jo tenke meg og bruke alle de 4 brikkene jeg har kjøpt. Prøvde den oppdateringen som en la ved en link til tidligere i tråden med samme resultat som trådstarter, fikk ikke installert. Noen som har noe tips? Endret 16. oktober 2007 av aJens1 Lenke til kommentar
aJens1 Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 (endret) To apply this update, you must have Windows Vista installed on a computer that uses more than 3 GB of RAM. Fant forresten løsningen på hvorfor jeg ikke fikk installert oppdateringen, skal sette inn de 2 siste brikkene og teste nå. Endret 16. oktober 2007 av aJens1 Lenke til kommentar
Nator Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Microsoft fortsetter å imponere... jeg irriterer meg mest over at de insisterer på at jeg burde installere Outlook Express security updates på maskinene mine når jeg ikke engang har det installert! Har prøvd Vista 64bit men det funka jævli dårlig med tanke på drivere, men det var en stund siden nå så kanskje man skal prøve en gang til... Lenke til kommentar
jzky Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 vist ram brikkene kjører på 800 MHz så kan det lønne seg å klokke dem ned til 667 MHz. Kjører selv med 4x1GB brikker på Vista 32bit (får 3,5GB i sys info). Ingen problemer. Lenke til kommentar
aJens1 Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Det hjalp ikke og sette inn alle brikkene. Får fortsatt ikke installert oppdateringen. vist ram brikkene kjører på 800 MHz så kan det lønne seg å klokke dem ned til 667 MHz. Kjører selv med 4x1GB brikker på Vista 32bit (får 3,5GB i sys info). Ingen problemer. Dette vanskelig for en som aldri har gjort dette før? Lenke til kommentar
MaX [NOR] Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 (endret) Systemet i profilen min er nå litt utdatert Har nå X2 6000+ AM2 Asus M2N32-SLI premium.. Skal prøve å sette inn brikke nummer 4 nå og se hva som skjer Har M2N32-SLI deluxe og prossessor plus 4 gig med ram. Funket greit under XP, men da ble bare 3.5 gig ram tilgjengelig. På vista 64 bit funker det også helt greit og alt ram er tilgjengelig. Har du Vista 32 bit tipper jeg du får brukt 3-3.5 gig uten å ha prøvd det selv. Men generelt er vista 64 bit'en mye mer sulten på ram enn det XP'en var. EDIT: Rett kort Endret 16. oktober 2007 av MaX [NOR] Lenke til kommentar
aJens1 Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Der ser det ut som om problemene er borte hos meg.. Ikke testet ut systemet så lenge enda, men startet opp BF2 nå med 4GB RAM uten problemer så får bare krysse fingrene for at det holder. Løsningen på mitt problem var en BIOS oppdatering.. Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Så det burde ikke være noen problemer med tanke på programvare og drivere? Tror det har skjedd mye på den fronten den siste tiden så det går stort sett bra. Jeg vet ikke om det gjøres, men det virker av og til som om folk som vil oppgradere til 64bit ikke sjekker litt på forhånd? Man vet jo hva slags maskinvare man har, og hvilke programmer man trives med å bruke. Da er det jo en ide å surfe litt rundt på supportsidene og finne ut om 64bit støttes FØR man oppgraderer Lenke til kommentar
MaX [NOR] Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Så det burde ikke være noen problemer med tanke på programvare og drivere? Tror det har skjedd mye på den fronten den siste tiden så det går stort sett bra. Jeg vet ikke om det gjøres, men det virker av og til som om folk som vil oppgradere til 64bit ikke sjekker litt på forhånd? Man vet jo hva slags maskinvare man har, og hvilke programmer man trives med å bruke. Da er det jo en ide å surfe litt rundt på supportsidene og finne ut om 64bit støttes FØR man oppgraderer Min Vista 64bit er helt stabil og jeg har ikke til nå funnet programmer / hardware som ikke fungerer, men så har jeg ikke hatt Vista 64bit i mer enn 6 uker heller. Lenke til kommentar
Tornado78 Skrevet 16. oktober 2007 Del Skrevet 16. oktober 2007 Hei. lagde en post om noe det samme, https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=847441&hl= men jeg lurer på om kompabiliteten med drivere, spill og programmer er blitt bedre i "Vista 64-bit" Spill som "Battlefield2 /2142" "HalfLife2" "FarCry" støttes disse? Lenke til kommentar
GoldlaXiE Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Har samme problem som trådstarter. OCZ 4x1gb på Windows Vista Ultimate 32bit. Driver å tester forskjellige ting som dere har skrevet i tråden nå. Lenke til kommentar
GoldlaXiE Skrevet 19. oktober 2007 Del Skrevet 19. oktober 2007 Har samme problem som trådstarter. OCZ 4x1gb på Windows Vista Ultimate 32bit. Driver å tester forskjellige ting som dere har skrevet i tråden nå. ...men ingenting hjalp Lenke til kommentar
miCro Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Hvordan er forøvrig Vista x64 forhold til 32 bits versjonen? I mitt tilfellet var den betraktelig bedre. x86 utgaven av Vista var ustabil og frøs i tide og utide på mitt system. Alle disse problemene forsvant imidlertid med 64-bit utgaven av Vista. Hvis du finner alle driverene du trenger og alle programmene du er avhengig av fungerer, er det få grunner til å velge noe annet enn 64-bit lenger. Lenke til kommentar
Dellers Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Hos meg funker 4 GB (eller 3.3 da) i Vista 32-bit, dersom jeg ikke har i begge brikkene (2*2GB OCZ Gold) før jeg starter PC-en. Slik at hver morgen når jeg starter maskinen uten å gjøre noe spesielt først, så fryser det seg når Windows skal lastes inn....Tar jeg så ut den ene brikka, så får jeg starta opp fint, og hvis jeg setter inn brikke nummer 2 etter å skru PC-en av så funker begge fint. Så er noe med at jeg kan kun boote med 4GB dersom forrige boot var med 2GB. Forstå det den som kan. Og ja: Har oppdatert BIOS og installert Windows updaten som skulle trenges, uten at det forandra noe.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå