Gå til innhold

4GB under Vista 32bit


FenrisC0de

Anbefalte innlegg

Ja, i dag ble det en liten pc-oppgradering...

 

Så dermed har jeg et spørsmål....

 

Jeg vet at man må kjøre 64bits Windows XP\Vista for å bruke 4GB Ram eller mer. Jeg prøvde å installere Vista 32 bit med 4GB RAM og fikk en bluescreen.. måtte ta ut en av brikkene for å få det til å funke.

 

Men nå som jeg har installert Vista, kan jeg sette inn brikken igjen? Isåfall, ettersom slik jeg har skjønt det, vil ikke Vista rapportere 4GB, vil det da være noe som helst ytelsesforskjell mellom 3GB og 4GB?

 

Takker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være minnekontrolleren som sliter med å dra 4 GB RAM på full hastighet (tar utgangspunkt i det systemet som står i profilen din). Så da er det ikke sikkert at det hjelper å sette brikken inn igjen nå når du har installert OS.

 

Edit: Men hvis det er sånn som 9hdoksaet4 beskriver det, så er det bare til å prøve. Du har ikke noe å tape på det ihvertfall. Ingenting er bedre enn om det virker.

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar

Her er patchen for vista 4gb.

http://support.microsoft.com/kb/929777

 

Du må bruke memtest86+ når du tester.

http://www.memtest.org/#downiso

 

Du bør sjekke bios versjon.

Nyere versjoner kan ha fixet dette.

 

Sett korrekt volt-timings for brikkene dine i bios.

 

Start med lavere mzh når du tester 4.

Får du feil test 1 og 1 brikke i alle slot.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

yepp, lastet ned riktige.. har lest litt rundt, og folk foreslår å installere den med ikke mer enn 2GB ram installert, så prøvde det.. Fungerte ikke.

 

Har lest litt mer, og det ser ut til at oppdateringen mest sannsynlig allerede er installert, men problemet er der fortsatt.. Ingen vet helt hvorfor :S

Lenke til kommentar
Det funket heller dårlig.. hmm.. det skal da være mulig å boote opp i Windows Vista 32 bits med 4GB RAM?

9656140[/snapback]

Ja det gå helt smertefritt på mitt system. (Vista Ultimate) Har du seneste bios? Mener å huske at 0501 er siste version. Jeg kjører 4 x 1gb brikker og har aldri hatt dette problemet.

 

Svein

Endret av diosyris
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...