FenrisC0de Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Ja, i dag ble det en liten pc-oppgradering... Så dermed har jeg et spørsmål.... Jeg vet at man må kjøre 64bits Windows XP\Vista for å bruke 4GB Ram eller mer. Jeg prøvde å installere Vista 32 bit med 4GB RAM og fikk en bluescreen.. måtte ta ut en av brikkene for å få det til å funke. Men nå som jeg har installert Vista, kan jeg sette inn brikken igjen? Isåfall, ettersom slik jeg har skjønt det, vil ikke Vista rapportere 4GB, vil det da være noe som helst ytelsesforskjell mellom 3GB og 4GB? Takker Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Det kan også være en hardware-feil som gjorde at du fikk bluescreen. Er det 4x1 GB du har? Lenke til kommentar
Dummst Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Med mindre du bruker litt tyngre programvare som utnytter rubbel og bit av det du har av RAM, så vil du neppe merke stor forskjell... om noen i det heletatt. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2007 yepps, er 4x1GB. Jeg google bluescreen-meldingen, og samtlige svar jeg fant var å fjerne en av brikkene Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Det er dessvere blitt et kjent fenomen at nyinstallasjon av Vista og 4GB minne fører til BSOD. Last ned alle oppdateringer og sett brikken(e) inn igjen, da fungerer det. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 (endret) Det kan være minnekontrolleren som sliter med å dra 4 GB RAM på full hastighet (tar utgangspunkt i det systemet som står i profilen din). Så da er det ikke sikkert at det hjelper å sette brikken inn igjen nå når du har installert OS. Edit: Men hvis det er sånn som 9hdoksaet4 beskriver det, så er det bare til å prøve. Du har ikke noe å tape på det ihvertfall. Ingenting er bedre enn om det virker. Endret 4. oktober 2007 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2007 Systemet i profilen min er nå litt utdatert Har nå X2 6000+ AM2 Asus M2N32-SLI premium.. Skal prøve å sette inn brikke nummer 4 nå og se hva som skjer Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Husk å resette CMOS hver gang du flytter på rammen fysisk,ellers kan du få "ramfeil" pga at h-kortet ikke detekterer rammen riktig. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2007 Virkelig? Har aldri hørt at man må resette CMOS etter å ha satt inn en RAM brikke? Jaja.. får gjøre det når jeg kommer så langt, heh Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 (endret) Her er patchen for vista 4gb. http://support.microsoft.com/kb/929777 Du må bruke memtest86+ når du tester. http://www.memtest.org/#downiso Du bør sjekke bios versjon. Nyere versjoner kan ha fixet dette. Sett korrekt volt-timings for brikkene dine i bios. Start med lavere mzh når du tester 4. Får du feil test 1 og 1 brikke i alle slot. Endret 4. oktober 2007 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2007 (endret) Skal prøve det nå! Satt inn den 4 brikken, og fikk bluescreen ved boot av vista, så håper dette hjelper EDIT: Hmm.. den oppdateringen vil ikke installere seg.. Den avbryter seg selv :S Endret 4. oktober 2007 av Earth657 Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Laster du ned rett oppdatering? Det er en for 32-bit Vista og en for 64-bit. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2007 yepp, lastet ned riktige.. har lest litt rundt, og folk foreslår å installere den med ikke mer enn 2GB ram installert, så prøvde det.. Fungerte ikke. Har lest litt mer, og det ser ut til at oppdateringen mest sannsynlig allerede er installert, men problemet er der fortsatt.. Ingen vet helt hvorfor :S Lenke til kommentar
dofferneo Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Jeg hadde og problemer med 4 GB og Win Vista. Det løste seg etter en liten BIOS-oppdatering, så du bør prøve det. Det er bare å bruke Asus update. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2007 Nyeste BIOS er installert ^^ Skal prøve å sette inn alle brikkene nå og se hva som skjer Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2007 Det funket heller dårlig.. hmm.. det skal da være mulig å boote opp i Windows Vista 32 bits med 4GB RAM? Lenke til kommentar
Lucifer24 Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Hvorfor ikke bare installere 64bit versjonen av Vista? Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2007 fordi sist jeg prøvde 64bits versjonen av XP var det et helvete å skaffe drivere til ting, og en del programvare fungerte heller dårlig. Mulig det har blitt bedre, men tror jeg vente litt til :/ Lenke til kommentar
diosyris Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 (endret) Det funket heller dårlig.. hmm.. det skal da være mulig å boote opp i Windows Vista 32 bits med 4GB RAM? 9656140[/snapback] Ja det gå helt smertefritt på mitt system. (Vista Ultimate) Har du seneste bios? Mener å huske at 0501 er siste version. Jeg kjører 4 x 1gb brikker og har aldri hatt dette problemet. Svein Endret 7. oktober 2007 av diosyris Lenke til kommentar
Torro Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Leser Vista x86 32bit mer enn 3,2gb minne, selv om det sitter 4gb installert? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå