Gå til innhold

Min PC, hva bør oppgraderes?

Anbefalte innlegg

Min pc begynner nå å dra på årene, og jeg er ute etter en billig med effektiv oppdatering til maskinen.

Maskinen er nå som følger:

Abit KN8 SLI Socket 939

Athlon X2 [email protected]

2gb ddr ram. Pc3200

Ati X1800XL

Samt lydkort, harddisker, brennere osv. Men det er lite relevant i forhold til ytelse.

Vil jeg få en god økning i spill bare ved å bytte ut skjermkortet? Til f.eks 8800GTS, eller vil det blir overkill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så om jeg kjøper meg et 8800GTS rundt juletider, eller kanskje ett nytt kort i samme klassen, så har jeg en maskin som holder i 1-2 år til?

9637108[/snapback]

Vel, det var vel å ta hardt i vel :lol: cpuen din vil bli en flaskehals og når de store nye tunge spillene kommer så vil du slite med gode grafikk løsninger :whistle: men til generell bruk så duger den godt nok :thumbup:

Endret av superbygger
Lenke til kommentar
Jeg ville kjøpt en Opteron 185 mens de fortsatt er tilgjengelige på 939.  Da har du CPU som burde holde et par år. Og så et nytt skjermkort, men det har jo blitt nevnt flere ganger alt.

9638885[/snapback]

Vel et par år var vel litt og ta i syns jeg!skal du spille på et akseptabelt nivå så med en 185 og et 8800 gts skjermtkort ville jeg gitt pc en leve tid til max sommeren neste år.

Hadde heller brukt penger på nytt HK,CPU og Ram når jeg først skulle kjøpt noe,og ikke brukt opp 1700-1800 spenn på en CPU på et system som gikk ut i fjor.

Så kjøpt et skjermkort til jul. :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg ville kjøpt en Opteron 185 mens de fortsatt er tilgjengelige på 939.  Da har du CPU som burde holde et par år. Og så et nytt skjermkort, men det har jo blitt nevnt flere ganger alt.

9638885[/snapback]

Vel et par år var vel litt og ta i syns jeg!skal du spille på et akseptabelt nivå så med en 185 og et 8800 gts skjermtkort ville jeg gitt pc en leve tid til max sommeren neste år.

Hadde heller brukt penger på nytt HK,CPU og Ram når jeg først skulle kjøpt noe,og ikke brukt opp 1700-1800 spenn på en CPU på et system som gikk ut i fjor.

Så kjøpt et skjermkort til jul. :thumbup:

9638990[/snapback]

Enig så enig :cool:

Lenke til kommentar

Tenker på å bare oppgradere skjermkortet i første omgang, det er nok det jeg helst sikker gjør. Så får jeg heller ta en stor oppgradering av systemet over nyttår en gang.

Forresten, Mr_tranquilizer. Du burde korte ned signaturen din. Kun tillatt med 4 linjer.

Lenke til kommentar

Vel jeg synes du burde oppgradere skjermkortet også vente til de nye amd og intel prossesorene har kommi, dessuten koster 8800gts rundt 2000,- nå, det er ikke allverden men penger er det.

Jeg har selv tenkt til å kjøpe meg et 8800gts

sitter med 4200+ x2, 3gb og 6800 :p (939 system her og)

Men jeg selv skal oppgradere alt senere, hk+minne+cpu, det skjer etter nyttår håper jeg, da tester og de nye cpu'ene er ute på markedet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...