Gå til innhold

Bygge HTPC, eller PS3

Anbefalte innlegg

Kjøpt meg HDTV 1080p, og har en stor interesse for foto og ønsker og vise bilder i god kvalitet på skjermen, andre behov er litt spilling av avi filmer, og mp3 musikk. TV og opptak tar jeg i dag gjennom parabol tuneren og ser ikke helt behovet for å kjøre dette gjennom en HTPC maskin i dag, i fremtiden får man kanskje parabol kort så dette kan legges inn i HTPC maskinen men det får man ta når det kommer.

Håper noen har noen tips til valg her!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Parabolmottaker til PC har eksistert lenge.

Når det er sagt så tror jeg valget mellom PS3 og PC bør falle på en eneste ting, og det er om du behøver en spillmaskin eller ikke.

-C-

9634249[/snapback]

Eksisterer ja, men hjelper lite at det eksisterer når det ikke støtter kort standardene, er vel få eller ingen i dag som tar bakkenett, og ingen som tar viasatt, og heller ikke full HD sending fra CD, så da får dreamboxen gjøre jobben litt til.

Vil gjerne ha en spill maskin ja, og film på Blu-ray virker jo veldig rått, men viktigste er bildevisning og der er jeg mer usikker på hvilken jobb PS3 kan gjøre.

Lenke til kommentar

Tja... Du snakket om parabol, og det er jo to forskjellige kort for bakkenett og parabol. Bakkenettet er oppe å går på pc, med noen problemer ennå, men det er på vei.

Viasat er vel også oppe og går, men på en litt shady måte.

HD fra CD er vel heller ikke noe problem med et DVB-S2 kort vil jeg tro.

Alt som funker på Dreambox, kan portes til PC.

Med tanke på bilde-biten så ser jeg ikke at det skal være noe stort problem med PS3. Du kan jo evt. legge inn Ubuntu og kjøre et litt mer avansert bildeprogram derfra.

-C-

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...