Gå til innhold

Ny MP3 spiller

Anbefalte innlegg

Hei!

Tenkte jeg skulle kjøpe meg ny mp3-spiller, og sliter med å velge hvilken. Har vel valgt ut noen det står mellom (se under), og det hadde vært fint med noen synspunkter på de forskjellige spillerne.

Jeg kommer til å bruke spillern mest til musikk og video.

Cowon iAudio D2

Creative Zen 16GB

Archos 605 wifi

iPod Classic 80/160 GB - Ipod classic er kanskje et alternativ, siden jeg ikke er så glad i æple, skal det nok litt til for å overbevise meg. Hva er forresten forskjellen på den her og den her?

.. og evt. en iPod touch.

Jeg er også åpen for andre alternativer

Edit: Lagt til no æpler..

Endret av Bojje1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville valgt Creative Zen 16 GB eller Cowon iAudio D2. Fordelen til Zen er at den har 16 GB, og koster ikke så veldig mye. Fordelen til Cowon er at de er best på lydkvalitet, er bedre enn alle andre mp3-spillere. Det er ikke dårlig lydkvalitet på Zen men Cowon er bedre. Zen spilleren er også mindre.

Jeg har en Creative Zen Vision:m 30 GB, men jeg ville ikke kjøpt den i dag. Den er myyye større enn D2 og Zen, og den har dårligere skjerm.

Når det gjelder iPod tror ikke det er noe godt valg. De har harddisk, det gjør at de ikke tåler like mye som Flash-spillere, er større og de veier mer. Tror også ipod bare har 65.000 farger skjerm, mens Zen og D2 har 16.700.000 farger. Dessuten har de heller ikke noe spesielt bra lyd, og de mangler egendefinert EQ. Og du må ha itunes :realmad:

Lenke til kommentar

Takk for svar :)

Jeg er egentlig ganske så enig med deg. Dama har som sagt Zen, og hun er veldig fornøyd med den. Jeg har også tenkt på hvor mye jeg reiser med kollektiv transport, og det er egentlig ikke så mye.. Så grunnen til at jeg skulle kjøpt noe annet, hadde vel isåfall vært at det er artig å leke med sånne små, fine dingser.. :p

Når det gjelder iPod, har jeg aldri likt det, men de er jo ganske så fine når det gjelder lagringsplass. Ellers er de grusomme..

Tror jeg bestiller en Zen jeg.. Eneste som er kjedelig er at de ikke har 16GB på lager, derfor tror jeg at jeg bestiller 8Gb, med et minnekort..

Tjobing, og god helg :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Liten opplysning i etterkant, minnekortsporet fungerer knapt på Zen. Det er en menydel helt alene, du kan overhodet ikke mikse mellom internminne og minnekort, samt at filene på minnekortet ikek har samme avspillingsmuligheter etc som de på internminnet

Lenke til kommentar
Liten opplysning i etterkant, minnekortsporet fungerer knapt på Zen. Det er en menydel helt alene, du kan overhodet ikke mikse mellom internminne og minnekort, samt at filene på minnekortet ikek har samme avspillingsmuligheter etc som de på internminnet

Tuller du? Har du prøvd dette eller har du lest det et sted? Vil gjerne har kilde.. Hvorfor i alle dager gjør dem det så utrolig komplisert? alt for at ikke alt kommer i et og samme vindu?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Men dette er vell noe dem kan fikse via et nytt frimware ?

Jo da, men det er snakk om total endring av SD leseren, ikke en enkel bug fix, men de burde nok fikse det fort når de finner ut at det hindrer salg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...