Gå til innhold

GeForce 8800 GTS 320 MB forsvinner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis dette blir en overklokker slager, så bytter jeg ut mitt 7900GTO! Tenke seg til om vi kan få kjernen til 700mhz uten voldmodd. Det må vel være ny rekord?

9634214[/snapback]

 

Synes ikke en 100MHz OC er spesiellt mye på en 600MHz GPU. Kjører min 7900GT (470MHz Stock) på 630MHz. Ok, det er med vannkjøling, men uten voltmod. Den klarer litt over 570 med stock kjøler.

9635329[/snapback]

Det er ingenting i forhold til hva 7600GS kan klare. Med volt mod og vannkjøling har jeg sett folk som har klokket kjernen fra 400mhz stokk til opp mot 850mhz! Godt over 100% oc.

Lenke til kommentar

Først og fremst må du se på hva du skriver her(midrange kort = lite varme), midrange kort utvilker overhodet ikke lite varme. To midrange kort jeg har hatt fra Ati har Tatt kvelden pga varme utvikling uten oc. Det var 9800 pro og x800pro, sist nevnte var j.. varm på stock ergo en dårlig overklokker.

 

Om du virkelig skriver hva du mener å viser til fakta i steden for å leke besserviser blir det mye bedre. OM det du prøver å skrive er at midrange kort utvikler mindre varme en toppkortene slik at de ikke trenger like kraftige stock kjølere må du skrive det feks.

 

Å stille ledendet spørsmål med himle med øyne smiley hjelper deg lite når det ikke har sammenheng med det du skriver først her.

Lenke til kommentar
En så har postet 3.26 poster hver dagen siden han joinet hvor 99% er spam

9660353[/snapback]

 

Les topicen og bruk hjernen din, er snakk om 8800 Serien her. Offtopic om andre kort holdes vekke. :roll:

 

Siden enkelte ikke kan tenke selv :

 

8800GT > 8800GTS 320 > 8800GTS 640 > 8800GTX > 8800 Ultra.

Endret av Innokentij
Lenke til kommentar

Hva er så unikt med 8800 midrange kort når det kommer til varme som gjør det unikt sammenlignet med eldre midrange kort?

Hadde selv et FX5700 kort med en bitteliten kjøler festet med 2 plastklips og en "tyggegummi" originalt fra fabrikk.

Dette kortet trakk hele 45W så det var ikke store varmen som skulle vekk heller.

Klarte ikke å kjøre på stock hastighet om sommeren, måtte klokke det ned litt for å få det stabilt.

Det kan fort bli problematisk om man har trangt kabinett gjerne ferdigPC som dette kortet skal inn i som en oppgradering.

Det er altfor mange historier om skjermkort med minimale kjøleløsninger til at jeg stoler på en pent designet slim kjøler.

Lenke til kommentar
Hva er så unikt med 8800 midrange kort når det kommer til varme som gjør det unikt sammenlignet med eldre midrange kort?

Hadde selv et FX5700 kort med en bitteliten kjøler festet med 2 plastklips og en "tyggegummi" originalt fra fabrikk.

Dette kortet trakk hele 45W så det var ikke store varmen som skulle vekk heller.

Klarte ikke å kjøre på stock hastighet om sommeren, måtte klokke det ned litt for å få det stabilt.

Det kan fort bli problematisk om man har trangt kabinett gjerne ferdigPC som dette kortet skal inn i som en oppgradering.

Det er altfor mange historier om skjermkort med minimale kjøleløsninger til at jeg stoler på en pent designet slim kjøler.

9663496[/snapback]

 

Har lekket ut info om at kortene klokker meget bra med stock kjøler (siden det ikke ble nevnt noe annet form for kjøling) Og no nyligt ble hastigheten på kortet skrudd opp i fra Nvidia med samme kjøleren ennå montert :) Ennå tru på at kjøleren er berre pynt og at det er umuligt å ha noe pent som også fungere? :roll:

Lenke til kommentar
Har da de ytre målene og designet kommet på bekostning av støy da?

Man kan få god kjøling med små kjølere om man bare setter kraftig nok vifte på.

Noen som husker denne krabaten?

Kjøler som et uvær med støynivå som et uværet. (52db)

V12_Main_MD.jpg

9663725[/snapback]

 

Trenger ikke allverden kjøling på kortet siden det er basert på en nyere kjerne en resten av 8800 serien. Og hvis Nvidia forsetter slik de har gjort i det siste så blir den rolig.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvor mange Watt kortet er på da?

Det er jo det som avgjø hvor mye varme kortet produserer.

BTW. det er unødvendig og quote bilder.

 

Fant det.

Effekten er på 110W.

http://www.itavisen.no/sak/491202/Nytt_mel...ort_fra_nVIDIA/[/url] ']Enkel kjøleløsning

Modellen kommer i både 256 og 512MB-minnekonfigurasjoner. Effektforbruket skal ikke være på mer enn 110 Watt maksimalt og bruker kun en slot i PC-en.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Innokentij

 

Les topicen og bruk hjernen din, er snakk om 8800 Serien her. Offtopic om andre kort holdes vekke

 

Det du skriver direkte er - Det er et mid range produkt = lite varme - Dette er direkte feil, leste den posten du skrev uten å huske det du har skrevet i andre poster. Det må du nesten bare regne med (8800 gts produserer også mye varme)

 

Det du quotet her, hvor har du det fra?

 

En så har postet 3.26 poster hver dagen siden han joinet hvor 99% er spam

 

Og hva står det egentlig. Antyder du at jeg poster kun spam?

 

8800GTS 320 > 8800GTS 640 > 8800GTX > 8800 Ultra.

Videre står det mye om disse kortene på tråden her (oc, varme utvilking etc

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=661927&hl=

 

edit

Om du her fler person angrep vær snill å ta dette på PM, da du er akkurat provoserendet nok til at jeg gidder å la meg provosere.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...