Rubex Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Hei Er på tide å skifte registerreimen på min Toyota Corolla 1.3 Er det noen som vet hva det vil komme på? Snakker vi om 1000,- 2000,- eller mer? Har kun vert skiftet en gang før i 1999, bilen har kun gått 75k km, men er en 92 modell. Hadde vert fint å få en ca pris på dette så jeg vet hva jeg bør forholde meg til når jeg kontakter forskjellige verksteder. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Register reima på denne bilen skal skiftest ut hver 100.000 eller 5 år. Fabrikasjons tiden på utskiftning er 1,3 timer, 1,5 timer med servo, og 1,7 timer med servo og AC. Så det kommer ann på hvor mye verkstedet tar for timen. Lenke til kommentar
Ditech Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 bytter vel vannpumpe i samme slengen? også bør du vel bytte de strammehjulene? lønner seg å ta litt mer når man først holder på.. kan vel regne med 3-4 tusen vel.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 når du først bytter det som Ditech nevner kan du også skifte simmer-ringene i samme slengen Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Tror man skal klare og bytte reg.reim på disse på under et kvarter. Dette er enkelt! Man kan omtrent gjøre det med tenna mens motoren går. bare bytt reima. alt det andre skal holde med mindre det lekker olje. Lenke til kommentar
Ambulasse Skrevet 18. november 2020 Del Skrevet 18. november 2020 Har en gang skiftet på en carina diesel uten å skifte strammehjul det ble dyrt når strammehjulet gikk etter ca 10 mil. Har aldrig skiftet reim etter det uten å bytte stramme og støttehjul. Carinaen fikk ny overhalt motor siden ventilene slo i stempler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå