Gå til innhold

Bytte av vifte på Whitebox bærbar

chomega

Anbefalte innlegg

Jeg har en bærbar PC kjøpt hos Whitebox for to års tid siden(har ikke modellnr. her akkurat nå, da jeg sitter på universitetet og PC-en er hjemme), og det er snakk om en av Whitebox sine egenproduserte laptoper. De siste månedene har ene vifta(er ikke sikker på om det er power eller cpu, da jeg ikke har åpnet den ennå), begynt å bråke litt når jeg slår på maskinen, og da lurer jeg på om det kan være lurt å bytte denne vifta om ikke altfor lang tid.

Som kjent, er ikke Whitebox blant oss lenger, og problemet mitt da er å finne en vifte av riktig type og få satt denne inn. Har forstått at Whitebox i likhet med endel andre norske produsenter bruker relativt standardiserte og masseproduserte chassis, og at det derfor ikke bør være alt for vanskelig å finne ny hardware til PC-en, men fordi jeg somsagt ikke kan få info om dette gjennom Whitebox, er jeg litt usikker på hvordan jeg skal gå fram. Forslag anyone?

Christian :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, men somsagt, da jeg skrev første posten, var jeg ikke hjemme. :)

Nå er jeg hjemme, og det jeg fant under var "DL70/DL71, Model: DL-71", men mener Whitebox kalte den noe annet.

Driver/utilitydisken som fulgte med, står det "EDL-70" på, og ser at det står © Compal Electronics, Inc. 2005. på driverdisken, noe som innebærer at det er Compal som har produsert chassiset? :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg har en Whitebox CL56 og der sitter viften under tastaturet....veldig lett å komme til på den ihvertfall....

Du har nok bare en vifte i den pc`n og det er til prosessoren...det er ingen vifte til power (strømforsyning) på bærbare...de har jo eksterne power og ligger jo på gulvet.

Geir

Lenke til kommentar
Jepp, men somsagt, da jeg skrev første posten, var jeg ikke hjemme. :)

Nå er jeg hjemme, og det jeg fant under var "DL70/DL71,  Model: DL-71", men mener Whitebox kalte den noe annet.

Driver/utilitydisken som fulgte med, står det "EDL-70" på, og ser at det står © Compal Electronics, Inc. 2005. på driverdisken, noe som innebærer at det er Compal som har produsert chassiset?  :hmm:

9636526[/snapback]

EDL 70/71 Er den samme som Zepto solgte under navnet Znote-2415WD, du kan jo ringe netshop å høre om de vil selge deg en slik vifte?

Endret av stanp
Lenke til kommentar

Dette med å sjekke modellnummeret på baksiden av Whitebox-latopen er et must med hensyn til hjelp,deler og drivere.

Mener at denne listen er riktig.

Wb cl 4,5 = Clevo D87P = Prosafe = Sager

Wb cl 4,6 = Clevo D900T = Prosafe = Sager

Wb cl 77 = Clevo MS70A = Prosafe = Sager

Wb cl 26 = Cebop HEL 700XP = Uniwill 259EN1 = Prestigo Nobile 1599W

= Alienware ?

Wb cl 50 = Compal Cl 50

Wb cl 66 = Compal DL76

Wb 1559 = Asus 1559AS

Venligst koriger listen hvis den er feil.

Har du andre eksempler så venligst fyll ut strengen.

Endret av reor
Lenke til kommentar
Dette med å sjekke modellnummeret på baksiden av Whitebox-latopen er et must med hensyn til hjelp,deler og drivere.

Mener at denne listen er riktig.

Wb cl 4,5 = Clevo D87P = Prosafe = Sager

Wb cl 4,6 = Clevo D900T = Prosafe = Sager

Wb cl 77 = Clevo MS70A = Prosafe = Sager

Wb cl 26 = Cebop HEL 700XP = Uniwill 259EN1 = Prestigo Nobile 1599W

= Alienware ?

WB CL 50 = Compal Cl 50

WB CL 56 = Compal CL 56= Zepto Znote 4200

WB CL 66 = Compal DL76

Wb 1559 = Asus 1559AS

Venligst koriger listen hvis den er feil.

Har du andre eksempler så venligst fyll ut strengen.

9649797[/snapback]

Jeg la til WB CL 56 = Compal CL 56= Zepto Znote 4200

Endret av Gega
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...