Rata101 Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 (endret) Ser ut som det blir mye ekstrajobb for politiet. Lurer også på hvordan straffene skal utmåles og utføres. Blir det snakk om straff i eller utenfor skoletiden? Hva er maksimum strafferamme for barn? Skal straffen stå i relasjon med lovbruddet? (f.eks. "tagg 100 ganger, vask 100 tagger"). Hva slags makt skal man kunne benytte seg av for å påse at "fangene" utfører straffen innenfor de satte rammene? Blir det "chain-gangs" eller blir de isolert fra hverandre? Noterer meg også at det ikke nevnes noen nedre aldersgrense på disse nye straffetiltakene... Edit: Ser også at det her kun snakkes om "lovbrudd", så alle slags lovbrudd gjelder? Hvordan skal f.eks. vold, evt. drap og voldtekt straffes? Vaske 1 000 000 tagger? Rake 10 000 parker? Hva med lovbrudd som f.eks. nyting av alkohol eller andre rusmidler, skal man straffes for det som barn? Blir ikke dette en ansvarsfraskrivelse, både for foreldre og andre ansvarlige deler av samfunnet. Skal man kreve at barn skal forstå konsekvensene av sine handlinger og den respektive relasjonen til loven uansett alder? Fram til det foreligger en detaljert beskrivelse av nøyaktig hvordan dette skal foregå, så stiller jeg meg svært avventende og svært skeptisk. Endret 4. oktober 2007 av Rata101 Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Klarer ikke helt bestemme meg for om det er positivt eller ikke, virker genialt at fjortiss gangstere skal få rydde etter seg, men problemene som Rata101 tar opp må jo også ses på. Lenke til kommentar
hartvedten Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Syntes heller man bør vinkle det til: Hva gjør man hvis en 13 åring blir tatt i røyke hasj. Jeg er ikke noe motstander av stoffet og bruker det selv i blant, men at en på 13 bruker det viser tegn på et dårlig miljø. enten venner eller familie. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 (endret) Edit: Ser også at det her kun snakkes om "lovbrudd", så alle slags lovbrudd gjelder? Hvordan skal f.eks. vold, evt. drap og voldtekt straffes? Vaske 1 000 000 tagger? Rake 10 000 parker? Sier du det er ingen straff for at en på 14 år dreper eller voldtar en person per dags dato? Endret 4. oktober 2007 av Bruktbilen Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Edit: Ser også at det her kun snakkes om "lovbrudd", så alle slags lovbrudd gjelder? Hvordan skal f.eks. vold, evt. drap og voldtekt straffes? Vaske 1 000 000 tagger? Rake 10 000 parker? Sier du det er ingen straff for at en på 14 år dreper eller voldtar en person per dags dato? 9638949[/snapback] Kommer ann på hva du mener med straff. De vil vel måtte gå til behandlig og kanskje omplasseres fra hjemmet sitt men utover det tviler jeg på at de blir straffet. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Eller hva når vestkantungers foreldre må legge ut et par hundrelapper til liksom for å gjøre opp for en voldtekt eller lignende? For det gjør de selvagt Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Eller hva når vestkantungers foreldre må legge ut et par hundrelapper til liksom for å gjøre opp for en voldtekt eller lignende? For det gjør de selvagt 9638986[/snapback] Tror ikke det er helt aktuelt da en bot aldri ville blitt brukt som straffemiddel for en voldtekt uansett hvor gammel den som voldtar er. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Eller hva når vestkantungers foreldre må legge ut et par hundrelapper til liksom for å gjøre opp for en voldtekt eller lignende? For det gjør de selvagt 9638986[/snapback] Tror ikke det er helt aktuelt da en bot aldri ville blitt brukt som straffemiddel for en voldtekt uansett hvor gammel den som voldtar er. 9638989[/snapback] Er vel allikevel et faktum at noen slipper lettere unna enn andre... Enten de kjenner Killegren personlig eller har noe på henne via bekjente eller har noen kroner til overs... Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Trettenåringer og Fjortisser kan få noen hundrelapper i bot... Thihi. Og seksåringer kan få en tjuekroning i bot og får TV-forbud en HEL lørdag. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Trettenåringer og Fjortisser kan få noen hundrelapper i bot... Thihi. Og seksåringer kan få en tjuekroning i bot og får TV-forbud en HEL lørdag. 9639077[/snapback] Eller bli fratatt en seigmann Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 (endret) Eller bli fratatt en seigmann 9639165[/snapback] Fy faen -- Ta godteri fra små barn -- Din onde... Bleh..! Endret 5. oktober 2007 av Andre1983 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+12341842 Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Jeg ser heller ikke problemet. Go Erna! Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Først burde vi straffe alle Høyre-kaksene med skjulte bankkonti i Sveits... :!: Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Først burde vi straffe alle Høyre-kaksene med skjulte bankkonti i Sveits... :!: 9654673[/snapback] Han ene? Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Han ene? Og hun andre... og de er vel neppe alene heller. Høyrefolk har jo renomè på seg for å være litt mer skattesky enn folk flest til tross for at de også tjener mest Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Han ene? Og hun andre... og de er vel neppe alene heller. Høyrefolk har jo renomè på seg for å være litt mer skattesky enn folk flest til tross for at de også tjener mest 9655550[/snapback] Såvidt jeg vet er det bare én person. Kan jo i samme slengen nevne "fulle" FrPere på stortinget, AP-topper som sniker seg vekk fra bilskader de har påført andre osv (tatt fra toppen av hodet). Alt er like usaklig Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Først burde vi straffe alle Høyre-kaksene med skjulte bankkonti i Sveits... :!: Jeg vil foreslå at vi heller skal straffe alle med skjulte bankkonti i Sveits, uavhengig av partipolitisk tilhørighet. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Selv om du er under den kriminelle lavalderen, betyr ikke det at man slipper unna helt uten straff. Gjør du noe grovt, vil politiet bli koblet inn, det blir avhør og div. Men det er foreldrene som er ansvarlige for å betale div erstatninger, og siden foreldrene må betale, blir man som oftest straffet hjemme. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Jeg bare synes det er ironisk at lov-og-orden-partiene er de som oftest ser ut til å være i trøbbel med loven, eller aktivt forsøker å omgå den. Og ja, det er nok slik i alle partier, men her er det altså Høyre som foreslår å straffe barn, samtidig som de forsvarer sine egne kriminelle som har gjort langt verre ting. Det er en mangel på ære og integritet som gjør at jeg ser rødt. Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Så du klarer ikke å se bort fra enkeltpersonene (Høyre består jo tross alt av en god del flere enn de som har skjulte bankkontoer i Sveits) og konsentrere deg om saken? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå