Gå til innhold

Sapphire Radeon 9700 med Zalman ZM80AHP = Farlig varm!

inoan

Anbefalte innlegg

Som sagt i topic.

Sapphires Radeon9700. Jeg har installert en Zalmann ZM80AHP. Alt er montert greit.

Problemet (eller er det det?) er at kjøleribbene rundt skjermkortet er dødsvarme! Snakker skikkelig vamrme her.

Maskinen har stått på hele natten, med skjermen i ventemodus, likevel er ribbene så varme at jeg omtrent brenner meg når jeg holder fingrene over ribbene!

Veit de skal bli varme, men dette er da ekstremt!

HAr ikke turt å spille enda, og har foreløbig ikke har noe ustabilheter med kortet.

Ser gjerne at jeg får synspunkter på dette, gjerne de med ZM80AHP installert fra før.

Takk :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Monter en vifte som blåser over ribbene så får du bedre kjøling, det holder med en papst 80mm på 14dB. Hvis ribbene er varme og sk.kortet er stabilt så er jo det bevis på at løsninga fungerer :)

Jeg mener å ha sett det et el. an. sted at ved load 56C (Stock kjøler) 58C (Zalman u/vifte) 44C (Zalman m/92mm vifte) Men de temp. mål. varrierer noe.

-BUFF

Lenke til kommentar

har Sapphire 9700 nonPro med Zalman kjøler. Min ligger på ca 36 grader. Målt så langt inn jeg kom med kjøler montert. Når jeg kjenner ned fingrene føles det som noenlunde rett. Ikke varmt å holde der. Har brukt tykkt lag med AC2. Har god gjennomstrømning i kabinettet, og ca 25 gr. sys temp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...