Gå til innhold

Forslag til god middag..

1915

Anbefalte innlegg

Jeg bor som sagt på hybel.. så bor en kompis av meg på hybel rett på siden av. så er han på skolen da. men jeg ble tidlig ferdig. så da tenkte jeg at jeg skulle lage noe middag til han kommer hjem. jeg lurte på om noen har gode forslag til en god middag som ikke koster så mye. har laget mye variert pasta mat og gryterett. og pizza neitakk.

forslag ?:D

er ganske så blakk også nå da.. siden det er torsdag.. har ca 200 kr jeg kan bruke på mat da :)

Endret av 1915
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Billig, enkelt og med lett tilgjengelige ingredienser:

2 store fennikler, renses og skjæres i tynne skiver, legges i en dyp panne (eventuelt en gryte), sammen med litt olivenolje (ikke vær for gjerrig her, men det skal ikke surkle i olje heller).

Varm opp til det begynner å syde, la det trekke på lav varme i ca. 10 minutter, dvs til fennikkelen skifter farve fra helt hvit til mørkere og delvis gjennomsiktig. Røres rundt et par ganger innimellom.

Ha oppi 400 gram tinte laksebiter (svært billig i blokker på 400 gram frossen) på toppen av fennikkelen og strø på litt sitronpepper. Ha på lokk og la det trekke i 5-10 minutter. Snu fisken, ha på mer sitronpepper på toppen og trekk i 5-10 minutter til. Det skal da være kommet en god del mørk stekesjy i bunnen, den er god og skal serveres til maten.

Serveres med kokte poteter og f.eks. kokt broccoli, tilstrekkelig til 2 personer.

Jeg lager dette selv ganske ofte, er enkelt og greit og det blir lite opvask siden det meste er i en panne.

Lenke til kommentar
Billig, enkelt og med lett tilgjengelige ingredienser:

2 store fennikler, renses og skjæres i tynne skiver, legges i en dyp panne (eventuelt en gryte), sammen med litt olivenolje (ikke vær for gjerrig her, men det skal ikke surkle i olje heller).

Varm opp til det begynner å syde, la det trekke på lav varme i ca. 10 minutter, dvs til fennikkelen skifter farve fra helt hvit til mørkere og delvis gjennomsiktig. Røres rundt et par ganger innimellom.

Ha oppi 400 gram tinte laksebiter (svært billig i blokker på 400 gram frossen) på toppen av fennikkelen og strø på litt sitronpepper. Ha på lokk og la det trekke i 5-10 minutter. Snu fisken, ha på mer sitronpepper på toppen og trekk i 5-10 minutter til. Det skal da være kommet en god del mørk stekesjy i bunnen, den er god og skal serveres til maten.

Serveres med kokte poteter og f.eks. kokt broccoli, tilstrekkelig til 2 personer.

Jeg lager dette selv ganske ofte, er enkelt og greit og det blir lite opvask siden det meste er i en panne.

9645112[/snapback]

høres bra ut :dribble:

Lenke til kommentar
Pasta eller pizza.

Bedre forslag?

Hva med taco? Kjøttet er vel det eneste som koster noe spesielt.

Enkelt å lage er det også.. Stek kjøttet og kutt opp noe grønnsaker ?

9635107[/snapback]

har hatt mye pasta og pizza og taco så neitakk :)

Lenke til kommentar
Synes bare du skal være fri for mat jeg.

9644187[/snapback]

har du ikke noe bedre å si så lar du vær å svare ! :hrm:

9645306[/snapback]

Hva med grøt?

Offtopic: Du bør faen ta meg lære å kontrolere det du skriver. Blir rett og slett forbannet på måten du oppfører deg mot andre.

50kr kg for lutefisk på Mega.

1 kg lutefisk, noen poteter og litt bacon.

Da holder du deg godt innenfor 200kr samt du får noe du tydeligvis ikke har laget i det siste.

9635243[/snapback]

lutefisk er det værste jeg vet

9635407[/snapback]

Hva med å si at du ikke er så veldig glad i lutefisk istedet for å gå så negativt på andre å si at det er det værste du viste. Han visste ikke det og når du sier noe så negativt blir andre negativt påvirket. Noe som fører til at jeg skriver dette innlegget. Håper du skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar
jeg skrev i første post at jeg var lei av pasta

9635409[/snapback]

Nei, du skrev i første post. Pizza neitakk. Og at du hadde laget mye variet pasta og gryterett. Jeg tolka det som at du er flink med pasta og gryteretter og liker dette. Og pizza ville du ikke ha! Eventuelt får du heller lære deg og bruke riktig tegnsetting visst det skulle være. "Har laget mye variert pastamat, gryteretter og pizza, neitakk"

Jeg bor som sagt på hybel.. så bor en kompis av meg på hybel rett på siden av. så er han på skolen da. men jeg ble tidlig ferdig. så da tenkte jeg at jeg skulle lage noe middag til han kommer hjem. jeg lurte på om noen har gode forslag til en god middag som ikke koster så mye. har laget mye variert pasta mat og gryterett. og pizza neitakk.

forslag ?:D

er ganske så blakk også nå da.. siden det er torsdag.. har ca 200 kr jeg kan bruke på mat da :)

9633179[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...