Tåka Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Hvorfor MÅ man på død og liv ha priser med og uten mva på ALLE webshoper??? Det irriterer meg når jeg skal ha en vare så er jeg intresert i hva jeg skal betale og jeg dri*er i mva, for den er inkludert i allt jeg skal kjøpe anyway! Hvis dette skal hvere til hjelp for firmaer så tror jeg nok de kan regne ut denne mva tingen selv! er det for å få varen til og se billigere ut aller hva? Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Og allikevel... tross alt... gaar livet videre. Lenke til kommentar
Ash Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Ja det er fine greier når man skal handle inn for et firma. Hvis det er så enkelt for firmaer å regne det om hva i helsikke er det du klager på? Du klarer vel å gange summen av det du skal ha med 1.24 hvis du finner en webshop som kun viser priser uten mva??? Makan til meningsløs post. Lenke til kommentar
raysv Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Altså, slutt og syt! Hele cluet her er at hovedtyngden til de fleste av webshoppene faktisk er firmakunder, og er derfor tilrettelagt de. Av den simple grunn at firma kunder ikke betaler moms på ting som skal bli i firmaets eierskap. (Får den trekt fra) Lenke til kommentar
Tåka Skrevet 23. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2003 Ja det er fine greier når man skal handle inn for et firma. Hvis det er så enkelt for firmaer å regne det om hva i helsikke er det du klager på? Du klarer vel å gange summen av det du skal ha med 1.24 hvis du finner en webshop som kun viser priser uten mva???Makan til meningsløs post. Hva fa*an er det du prater om? når du går inn i en normal butikk så er alle priser inkl mva men på webshoper er det alttid priser med og uten mva det er det jeg spør om hvorfor må de på liv og død ha dette? Selfølgelig kan jeg regne ut prisen på 24 % mva men når dette er skrevet med liten skrift et eller annet sted som man må lete etter for det er ikke opplyst at det er priser uten mva før man handler! Så kan ikke alle webshoper ha priser inkl mva så er det bedre tror jeg da hvet du hva du ma betale når du henter varen ferdig med det!!!! Lenke til kommentar
BBC Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Det er påkrevd at butikker opplyser pris _med_ mva, så hvorfor klage hvis de oppgir pris uten mva også? Du kan selvsagt klage til webshoppen hvis de ikke oppgir pris med mva. Lenke til kommentar
Tåka Skrevet 23. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2003 Jeg har ikke set at det er "påkrevd" noe som hels sted ALLE butikker har priser MED mva det er bare webshoper som har dette rare fenomenet så jeg tror de prøver å få varen til å se billiger ut en den er! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå