Gå til innhold

Forarbeid før shoot.

Anbefalte innlegg

Jeg er litt nyskjerri på hva dere mener om bruk av kompakt kamera for å se om en "modell" passer inn i settingen en har tenkt seg?

Jeg personlig mener en modell bør klare å få fram utrykk og alt en ser etter uansett kamera bruk men det er mulig jeg er helt på tryne.

Tenker liksom i den retningen att d er bortkasta å ta en modell inn for fotografering om den modellen ikke passer i settingen en vil i det hele tatt.Da er d jo enklere å ta noen bilder med kompakt kamera for å finne det ut på forhånd.

Noen synspunkter på dette?

Jeg er HELT ny på fotografering så jeg setter pris på alle synspunkter, men prøv og hold dere saklige.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som den mest latterlige somlinga med tid jeg har hørt.

Ta med modellen og gjør det beste ut av det imo. Såfremt det ikke er en stor kommersiell jobb(som jeg tviler på at det er), er det nok lite behov for å scoute. Da gjør du det heller en gang til med en ny modell om du senere finner noen som passer bedre.

"Jeg personlig mener en modell bør klare å få fram utrykk og alt en ser etter uansett kamera bruk men det er mulig jeg er helt på tryne."

Er nok helt på tryne, det er -du- som skal få frem uttrykket på modellen :=)

Lenke til kommentar

I gamle dager brukte nok mange fotografer Polaroidkameraer for å teste ulike ting (sjekk Helmut Newtons "Pola Woman"), men jeg har litt vanskelig for å skjønne poenget i våre dager Hvorfor bruke en kompakt, når man får bilder like raskt ut av speilrefleksen?

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Aha.

Veldig god idé å låne forskjellige modeller av forskjellige venner, egentlig!

Men kan du ikke låne speilrefleksen i to omganger, da? Da prøver dere litt først, du tar en timeout og ser på hva du kunne gjort bedre (kanskje poster noen på bildekritikken etc) - og så kjører du på i omgang nr to og får et bra resultat!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...