Pastor Lorentzen Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Men jeg holder fremdeles mål når jeg sier at spillanmeldere har gitt altfor høy score i forhold til hva spillere mener, derfor blir dette nøytralisert temmelig greit ut. 9633849[/snapback] Så du mener brukerkommentarer og karakterer på sider som Metacritic, der PS3- og 360-fanboys gjør sitt beste for å sabotere og dra ned hverandres karakterer, er mer representativ for kvaliteten på et spill enn en nøytral spillanmelders vurdering? Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Men jeg holder fremdeles mål når jeg sier at spillanmeldere har gitt altfor høy score i forhold til hva spillere mener, derfor blir dette nøytralisert temmelig greit ut. 9633849[/snapback] Så du mener brukerkommentarer og karakterer på sider som Metacritic, der PS3- og 360-fanboys gjør sitt beste for å sabotere og dra ned hverandres karakterer, er mer representativ for kvaliteten på et spill enn en nøytral spillanmelders vurdering? 9634168[/snapback] Her sier jeg meg uenig. Selvom jeg er SONY fanboy så det holder, ville jeg aldri nedlate meg selv til å sjekke ut Halo 3's snittkarakterer eller stemme på noe som helst som har med 360 å gjøre. Lenke til kommentar
treigzak Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Men jeg holder fremdeles mål når jeg sier at spillanmeldere har gitt altfor høy score i forhold til hva spillere mener, derfor blir dette nøytralisert temmelig greit ut. 9633849[/snapback] Så du mener brukerkommentarer og karakterer på sider som Metacritic, der PS3- og 360-fanboys gjør sitt beste for å sabotere og dra ned hverandres karakterer, er mer representativ for kvaliteten på et spill enn en nøytral spillanmelders vurdering? 9634168[/snapback] Etter egen erfaring er brukeranmeldinger på metacritic mye mer "keeping it real" enn kritikere. Det er kanskje 20 personer i verden som er så lowlife at de gir 1/10 til alle xbox spill og 10/10 til alle PS3 spill, og hvis vi er uheldige henger kanskje 1 av de på metacritic. Xbox versjonen av Bioshock har f.eks fått bedre user score enn PC. Så med mindre det er slik at wii, xbox og ps folka rotter seg imot pc folka, er det vel ikke noe galt der. Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Tror nok tallet er litt høyere enn 20... Lenke til kommentar
-sparks- Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Har Halo 3 fått sterk kritikk? Litt dårlig ordvalg kanskje? Lenke til kommentar
Laland Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 I Japan faktisk.. Er det rart MS vil ha Bungie til å fortsette med Halo? Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Selv syntes jeg at Halo 3 = 7.4/10. Kritikere har gitt spillet altfor høy score i forhold til hva spillere mener, som vi ser f.eks på metacritic. Og siden det er færre Halo hjernevaska og overhypa folk i Japan, vil salget straks dale. 9633238[/snapback] Jeg er en spiller, mener de har gitt rett karakter. Flere andre mener det samme, åja, unnskyld. Du støtter din påstand til en meningsmåling som er anonyom og ikke krever at personen har eier eller engang har spilt Halo 3? Jeg er ganske sikker på at mange har gitt lavere fordi di har ment det, men også mange som er sony fanboys som gir det 1. Og vet du hva? Det samme vil sikkert skje med Killzone 2 også. Men, med ditt standpunkt om at man må være hjernevaska for å syns at Halo 3 fortjener 10/10 så er det vel egentlig lite vits å diskutere. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Halo 3 har jevnt over fått sterk kritikk av et samlet anmelderkorps God kritikk kansje? Sterk kritikk kan bety så mangt.... Lenke til kommentar
treigzak Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 (endret) Jeg er en spiller, mener de har gitt rett karakter. Flere andre mener det samme, åja, unnskyld. Du støtter din påstand til en meningsmåling som er anonyom og ikke krever at personen har eier eller engang har spilt Halo 3? Jeg er ganske sikker på at mange har gitt lavere fordi di har ment det, men også mange som er sony fanboys som gir det 1. Og vet du hva? Det samme vil sikkert skje med Killzone 2 også. Men, med ditt standpunkt om at man må være hjernevaska for å syns at Halo 3 fortjener 10/10 så er det vel egentlig lite vits å diskutere. 9635551[/snapback] Det er allmen kunnskap at folk er mer ærlig når de er anonyme. Dessuten er det er sjeldent jeg har sett user score være langt fra min egen mening om ett spill (eneste må være stranglehold, 7.1 av users og 3 av meg). Dere xbox fans er så sure på PS3 folk av en eller annen grunn, jeg syntes det er latterlig. Mistenker hele tiden PS3 folk for å stemme imot xbox eller sjele katten deres. Hvorfor starter dere ikke bare en borgerkrig når dere først er igang? Er det virkelig så hardt må motta realiteten at dette ikke er spillet som vil redde oss fra helvete, men istedet et helt vanlig mediocre spill, så derfor må dere gå å skylde på PS3 folk, og si at de stemmer 1 bare for å være dust? Og nei jeg eier ikke en PS3. Det ang. hjernevasking tar jeg gjerne å diskuterer. Hva vil en die-hard nordmann stemme på om det var et valg om verdens beste sport? Fotball selvfølgelig. Men hva ville en die-hard amerikaner stemme tror du? Amerikansk fotball selvfølgelig. Hadde det vært en ultimat sport, hadde det vært verdens mest populære sport over hele jorda, men det er slikt at folk i ulike kontinenter har blitt hjernevaska til å like ulike sporter. Xboxere har blitt hjernevaska til å like xboxens flaggskip Halo, rett og slett. En nøytral anmeldese får du kun av en person som ikke tror han tilhører xbox nasjonen, som av for eksempel Yahtzee: Zero Punctuation Halo 3 Review Endret 4. oktober 2007 av treigzak Lenke til kommentar
qwert Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Med tanke på antall solgte 360'er i Japan så er jo dette rimelig sensasjonelt da Egentlig ikke. De har solgt Halo 3 til 13% av eierne av Xbox 360 den første uka. Dette er langt lavere enn Blue Dragon når det kom ut (som solgte mer, men ikke kom på førsteplass den uka) og langt lavere enn hav Halo har gjort i USA og Europa. I tillegg må man ta høyde for at mange av de som allerede eier Xbox 360 i Japan i dag er de som allerede er mer positivt innstilt til 'vestlige spill' enn den typiske japanske gamer. Det er lite eller ingenting som tyder på at japanere generelt 'går mann av huse' for å skaffe seg Halo 3, og når selv ikke selveste signaturspillet for Xbox presterer bedre enn dette er nok løpet mye kjørt for de spillene Xbox er best på i katalogen sin. Mang en japansk 360 ble nok kjøpt inn for Blue Dragon (solgt til ~45% av eierne) og har ikke blitt brukt til stort mer enn det. Microsoft hadde trengt flere eksklusive titler av typen som tradisjonelt appellerer i Japan, men dette koster (det ser ikke ut til at tidsbegrenset eksklusivitet har hjulpet stort når 'alle vet spillet kommer på PS3 senere'). Neste sjanse er Lost Odyssey. Lenke til kommentar
Sollid Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Treigzak du er jammen meg en Treig sak du kan ikke hevde at en anmelder gir for høy eller for lav karakter på et spill...! De skal gi karakter etter hvor bra de oppfattet det ikke hvor bra communityet generelt opfatter det...! Og før de begynner og klage på at jeg synes Halo 3 er et himmelsendt spill skal du bare vite at liker ikke Halo serien.... Lenke til kommentar
treigzak Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Treigzak du er jammen meg en Treig sak du kan ikke hevde at en anmelder gir for høy eller for lav karakter på et spill...! De skal gi karakter etter hvor bra de oppfattet det ikke hvor bra communityet generelt opfatter det...!9636871[/snapback] Det er jo bare det at de hadde bestemt seg for at Halo 3 var sykt bra før det kom ut, i likhet med millioner med folk, se bare hvor mange som pre orderet. Når man da har hatt en tidligere god opplevelse med Halo 1, og Halo 2 (online antar jeg ettersom masse folk sier 2'ern suger), vil man fortsette å ha gode opplevelser, og antar øyeblikkelig at Halo 3 vil fortsette å bringe deg tilbake til den gode opplevelsen du fikk av å spille Halo 1. Inkludert med masse markedsføring og masse hype, vil man få kritikere som blir ekstremt glade over å få ett så høyt anticipated spill de kan prøve før alle andre. Spillet får da en altfor høy score i forhold til hva det virkelig fortjener. Jeg sier igjen, Halo 2 fikk høyere metascore enn Halo 3, og gud vet hvor mange ganger jeg har hørt folk si at 2'ern suger. Så det bare bekrefter mistanken min over at kritikere blir altfor lett glad over å få ett HØYT anticipated spill og gir da en automatisk høy score. Lenke til kommentar
Sollid Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Kanskje du burde skifte brukernavn til utratreigzak fordi du ennå ikke har forstått hva keg skriver derfor prøver jeg en gang til: D U K A N I K K E S I A T N O E N H A R G I T T H E L T F E I L K A R A K T E R T I L E T S P I L L F O R D I F O R S K J E L L I G E M E N I N G E R. Det er helt idiotisk av deg og klage på en anmelder de gjør bare jobben sin og den er å si hva DE mener om et spill. Ikke hva jeg mener ikke hva du mener eller all slags fanboyer mener men hva DE mener...!! Skjønner!!?? Lenke til kommentar
treigzak Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Kanskje du burde skifte brukernavn til utratreigzak fordi du ennå ikke har forstått hva keg skriver derfor prøver jeg en gang til: D U K A N I K K E S I A T N O E N H A R G I T T H E L T F E I L K A R A K T E R T I L E T S P I L L F O R D I F O R S K J E L L I G E M E N I N G E R. Det er helt idiotisk av deg og klage på en anmelder de gjør bare jobben sin og den er å si hva DE mener om et spill. Ikke hva jeg mener ikke hva du mener eller all slags fanboyer mener men hva DE mener...!! Skjønner!!?? 9638515[/snapback] J o d e t k a n j e g s i f o r d i j e g h a r a l l e r e d e s k r e v e t h v o r f o r i p o s t e n m i n o v e r Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Wut...? Har japsene begynt å kjøpe gaijin-boksu? Fint det. Sunt med litt konkurranse, forutsatt at alle holder seg til spillereglene. Lenke til kommentar
Sollid Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Det var dårlig forklaring når du har store forventninger til et spill blir du gjerne skuffet. Jeg tror ikke anmelderne hadde gitt det en så høy karakter bare fordi de gledet seg til spillet Det blir helt feil og si at de har gitt spillet for høy karakter bare pågrunn av lavere ratings av communityet på metacritics. Har du overhodet spilt Halo 3?? Lenke til kommentar
dvdhuset Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 (endret) Selv om jeg kanskje personlig mener at halo 3 ikke er all that and a bag of chips (syns det er merkelig at du kan gi et spill som er såpass online basert en såpass høy karakter før communitiet er oppe og går) så er det ikke tvil om at Halo 3 er vært en definitiv slæger. Vi har hatt seriøse problemer med å levere produktet, selv om vi igjen har varen på lager. Halo 3 ser ut til å være the shit - Dvdhuset.no spillansvarlig. Endret 5. oktober 2007 av dvdhuset Lenke til kommentar
treigzak Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 (endret) Det var dårlig forklaring når du har store forventninger til et spill blir du gjerne skuffet. Markedsføring og psykologi, tving meg ei til å nevne Halo 2 igjen og kritiker vs antall ganger jeg har hørt folk være skuffet (inkl kritikere på et senere tidspunkt), at folk kjøper halo 2 og 3 bare for online spilling beviser jo at det er flawed og langt fra perfekt, akkurat som Yahtzee sier i reviewen sin. Det blir helt feil og si at de har gitt spillet for høy karakter bare pågrunn av lavere ratings av communityet på metacritics. Nei jeg har jo brukervotes på gametrailers også, der har den riktignok fått 9.8/10 av GT og hele 8.2 av users, som er langt fra dårlig, men også langt fra kritikerraten. Så har vi diverse forum folk på diverse forum jeg henger på som mener det er medium-nesten bra, men etter å ha spilt spill som bioshock hadde de forventet mer. Jeg henger ikke på noen xbox forum bortsett fra gamer.no sin, for hva annet enn "SUPERB IMBA KICKASS" kan man forvente seg amerikanske xbox folk si om halo? Og de snakker ikke om noe annet enn halo nesten. Jeg skulle likt å fått vite mer om Eternal Sonata. Har du overhodet spilt Halo 3?? 9638680[/snapback] Ja, spilte det forrige helg med broren min på heroic. Tok oss rundt 6-7 timer å fullføre singleplayer og samle opp alle golden skulls. Spillet fyller ikke opp skjermen vår på splitscreen engang. Har også spilt en 3-4 timer online, helt til jeg fant ut at jeg ikke gidder spille en FPS mot andre folk med ett par joysticks i hånda mi. Kommer også antageligvis til å spille det idag (fredag) med broren min for å unlocke point achievements og ha alle eller ett par golden skulls aktive, med mindre han allerede har unlocka point requirement achievementsene. Broren min har ikke fullført Halo 1 eller Halo 2. Jeg derimot har runna Halo 1, og spilt temmelig langt inn i Halo 2 helt til jeg rett og slett ikke gadd mer. Ingen av oss forstod bæret av hva som foregikk i historien, men broren min likte spillet tydeligvis bedre enn meg, selv om han visste mindre historisk sett. Det eneste jeg finner ekstraordinært i Halo 3 må være musikken, men det er egentlig alt jeg kan komme på nå. Endret 5. oktober 2007 av treigzak Lenke til kommentar
Sollid Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Du har ennå ikke forstått hva subjektivitet er? Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Burde vel nevnes at salgstallene for spill som topper listene i Japan gjerne ligger på 3-4 ganger så mye som Halo. De aller mest populære spillene selger over halvannen million den første uka, glatt. Uansett... Synes ikke det er en god idé å drive å sammenligne ratings bare fordi de tilfeldigvis går fra 1 til 10, ettersom ratingsystemene som dette er basert på varierer. Noen deler ut tiere i øst og vest, mens hos andre kan man telle på én hånd hvilke spill som har fått en tier. Noen har 5 som "average" noen bruker 7, osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg