Gå til innhold

C# - Could not find a part of the path

Anbefalte innlegg

Forsøker å sjekke om en mappe eksisterer på en mappet drive. Får feilmeldingen: Could not find a part of the path 'X:\mms_2007'.

WEB03_MMSdirectory = "X:\\mms_" + dt.Year.ToString();

// Oppretter mappe om den ikke eksisterer på hovedboks.
if (!Directory.Exists(WEB03_MMSdirectory))
    Directory.CreateDirectory(WEB03_MMSdirectory);

Har gitt brukeren Network service og Internet Guest Account nødvendige rettigheter på denne mappen. Jeg tester koden fra web, men skal senere inn i en windows service.

Noen forslag?

:hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du har sikkert sjekket dette opp og ned, men jeg tror nok det er X: som det er noe galt med.

9633077[/snapback]

Vel, jeg får jo helt fint kopiert og gjort hva jeg vil på X: disken når jeg er innlogget lokalt, men nå er jeg også innlogget som admin hvilket gir meg nødvendige rettigheter. Min tanke er om det er en spesiell bruker, eller fremgangsmåte å få tilgang på mappede disker på :ermm:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Bruk UNC path isteden..

\\ServerNavn\Share\Katalognavn

Og pass på at brukeren som prosessen kjører som har tilgang.

Trodde det hele fungerte fint når jeg testet, men ettersom jeg var smart nok til å bruke \\servernavn\\mappe istedenfor \\\\servernavn\\mappe i koden så ble det en mappe på lokal disk.

Uansett - har endret dette, men får beskjed at jeg ikke har tilgang. Er det noen måte man kan definere brukernavn/passord for å kopiere filer på denne måten?

Lenke til kommentar
Med fare for å bli hengt, kan du legge denne linken i web.config under <system.web>

<identity impersonate="true" userName="Administrator" password="jalla"/>

og passe på at <authentication mode="Windows" /> ligger der fra før.

Og så legger du ut URL'n her på forumet etterpå :!:

Nei, ikke hør på Manfred, han skal få deng nestegang jeg ser ham.... La heller IIS kjøre som en domenebruker med lave rettigheter, og gi denne brukeren tilgang til nettverksmappen.

Lenke til kommentar
Hvis du er i samme stand som sist jeg så deg, så kommer du ikke til å treffe en gang :D Selv om jeg står helt stille 20 cm unna. Haha

hehe.. høres ut som dere har noe uoppgjort gitt.

Sitter uansett og tester ut dette som en webside, men koden skal senere dyttes inn som en windowsservice. Antar dette løser seg uansett når du kan definerer bruker som service skal jobbe under?

Lenke til kommentar
Hvis du er i samme stand som sist jeg så deg, så kommer du ikke til å treffe en gang :D Selv om jeg står helt stille 20 cm unna. Haha

Sitter uansett og tester ut dette som en webside, men koden skal senere dyttes inn som en windowsservice. Antar dette løser seg uansett når du kan definerer bruker som service skal jobbe under?

Vi er bitre fiender :p Hehe, neida :)

Bør gå fint det ja, bare huske på å sette "run as a service" rettigheter på brukeren den skal kjøre som.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Vi er bitre fiender :p Hehe, neida :)

Bør gå fint det ja, bare huske på å sette "run as a service" rettigheter på brukeren den skal kjøre som.

Har ikke hatt så mye tid til å se på dette opplegget igjen før nå. Men jeg sliter fortsatt med å få kopiert filene til de to andre boksene.

Bruker jeg UNC path så får jeg følgende feil.

Access to the path '\\web03\map' is denied.

Access to the path '\\web03\map' is denied.

- kopiering

Access to the path '\\web03\map\1_100000.zip' is denied.

Bruker jeg X:\ som er mappa på boksen, så får jeg følgende feil.

Could not find a part of the path 'X:\map'.

Could not find a part of the path 'Y:\map'.

- kopiering

Could not find a part of the path 'X:\map\1_00000.zip'.

Noen forslag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...