AlecTBM Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Jeg begynner å bli ganske lei av å måtte finne fram usbkabelen til digital kameraet hvergang jeg skal hente bilder. Jeg har altså en intern kortleser på min Acer Travelmate 4220 som jeg da har windowsdriveren til. Har søkt og søkt, men finner ingen hjelp. Man kan laste ned windows drivern til lesern på acer.com. Men den tviler jeg på funker her i linux. Men jeg fant faktisk en .deb fil i zip fila Men tviler den har noe med linux å gjøre. hehe Men fant en adresse til en beta driver. Men den funka vist ikke på xD kort. Og da er vitsen borte. http://developer.berlios.de/projects/tifmxx Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Det skjer ingeting i dmesg når du plugger inn et kort? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2007 Det har jeg faktisk ikke sjekka. Får sjekke det nåe jeg kommer heim. noen spess kommando du kan gi meg?? Slik at jeg slipper å finne den sjøl Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 (endret) 1. Terminal->dmesg | tail 10 (Viser 10 siste linjene i dmesg) 2. Plugg i kort 2,5. Vent 10 sekunder 3. Terminal->dmesg | tail 10 4. Sammenlign Endret 4. oktober 2007 av Kagee Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2007 (endret) tail 10 funker ikke da. men kun tail viser de 10 siste uansett. Ska teste et kort når jeg kommer hjem. EDIT: http://quail.southernvaleslug.org/acer_asp...html#cardreader Søkte litt til. Kan hende at drivern ligger der, dette er jo da for en 5 in 1 og ikke 6 Endret 4. oktober 2007 av AlecTBM Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Terminal->dmesg | tail -10 Bedre nå? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2007 ja bedre nå Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2007 Den funker på SD kort. Skal prøve på xD senere Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Funker? Bare en oppføring i dmesg, eller klarer du å mounte kortet? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2007 Mounte Fikk ikke tid til å sjekke dmesg Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 8. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2007 [ 1930.324000] tifm_core: SmartMedia/xD card detected in socket 0:0 Når jeg prøvde xD kortet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå