VikinGz Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 (endret) sikkert dumt spørsmål, men har lyst til å sette opp mrtg på linja mi hjemme, men slik jeg har sjønt det må den enheten man skal lytte av støtte smnp, støtter linksys sine rutere dette? Evt får man støtte for det viss man installerer 3 parst firmware (dd-wrt)? Endret 4. oktober 2007 av VikinGz Lenke til kommentar
tingo Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 sikkert dumt spørsmål, men har lyst til å sette opp mrtg på linja mi hjemme, men slik jeg har sjønt det må den enheten man skal lytte av støtte smnp, støtter linksys sine rutere dette? Evt får man støtte for det viss man installerer 3 parst firmware (dd-wrt)? 9632055[/snapback] Vet ikke om Linksys-rutere støtter SNMP, men snmp er bare en av måtene MRTG kan brue for data. I prinsippet kan du bruke et hvilket som helst program / script som klarer å hente ut de nødvendige dataene fra den enheten du ønsker å overvåke. Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 orginale støtter det nok ikke , dd-wrt gjør det 100% sikert. Lenke til kommentar
ahrain Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 sikkert dumt spørsmål, men har lyst til å sette opp mrtg på linja mi hjemme, men slik jeg har sjønt det må den enheten man skal lytte av støtte smnp, støtter linksys sine rutere dette? Evt får man støtte for det viss man installerer 3 parst firmware (dd-wrt)? 9632055[/snapback] Ja, Linksys støtter SNMP, hvert fall med dd-wrt, husker ikke om orginal firmware støtter dette. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 (endret) sikkert dumt spørsmål, men har lyst til å sette opp mrtg på linja mi hjemme, men slik jeg har sjønt det må den enheten man skal lytte av støtte smnp, støtter linksys sine rutere dette? Evt får man støtte for det viss man installerer 3 parst firmware (dd-wrt)? 9632055[/snapback] Ja, Linksys støtter SNMP, hvert fall med dd-wrt, husker ikke om orginal firmware støtter dette. 9639819[/snapback] dette lover bra =) men snmp er bare en av måtene MRTG kan brue for data Fulstendig klar over, men det er en lett måte å få henta ut informasjon om datatrafikken Har nemmelig satt det opp på jobb mot wan, og alle servere... det er nesten for lett til å være sant ^^ Endret 5. oktober 2007 av VikinGz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå