Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Støtter Linksys rutere smnp?

Anbefalte innlegg

sikkert dumt spørsmål, men har lyst til å sette opp mrtg på linja mi hjemme, men slik jeg har sjønt det må den enheten man skal lytte av støtte smnp, støtter linksys sine rutere dette?

Evt får man støtte for det viss man installerer 3 parst firmware (dd-wrt)?

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
sikkert dumt spørsmål, men har lyst til å sette opp mrtg på linja mi hjemme, men slik jeg har sjønt det må den enheten man skal lytte av støtte smnp, støtter linksys sine rutere dette?

9632055[/snapback]

Vet ikke om Linksys-rutere støtter SNMP, men snmp er bare en av måtene MRTG kan brue for data. I prinsippet kan du bruke et hvilket som helst program / script som klarer å hente ut de nødvendige dataene fra den enheten du ønsker å overvåke.

Lenke til kommentar

9632055[/snapback]

Ja, Linksys støtter SNMP, hvert fall med dd-wrt, husker ikke om orginal firmware støtter dette. :)

Lenke til kommentar

9632055[/snapback]

Ja, Linksys støtter SNMP, hvert fall med dd-wrt, husker ikke om orginal firmware støtter dette. :)

9639819[/snapback]

dette lover bra =)

men snmp er bare en av måtene MRTG kan brue for data

Fulstendig klar over, men det er en lett måte å få henta ut informasjon om datatrafikken :)

Har nemmelig satt det opp på jobb mot wan, og alle servere...

det er nesten for lett til å være sant ^^

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...