Gå til innhold

Microsoft med pirat-amnesti

Anbefalte innlegg

Hvor mange økonomer, geologer, sekretærer, ledere, eller andre tilfeldige arbeidstakere i Norge klarer å sette opp sin egen Linux? Eller i Afrika for den del? :-p

Hvorfor skal alle sette opp sin egen installasjon?

Skal hver bidige arbeidstaker installere sin egen Vista fra floppy også ?

Må selvfølgelig sammenlikne med ferdiginstallerte PC-er da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Valg frighet for meg ”tilpasset til realitet ” er a arbeider\tjener\bruker :\mat\unger\data\gi penger til ”veldedighetsformål\MS software\..\.\.\.\.\.\.\.\.\ikke PayPal Donations

Hvis du tror at din valgfrighet er større enn min med å fjerne noe av parameterne ovenfor, og erstatte dem med noe annet, så ja Langbein:

-Du er ”power bruker” i linux men du og snakker og skriver major ”power bulshit”.

9637165[/snapback]

Skriver jeg bullshit? Vet ikke hva jeg skal si om det du skriver her da, men det var også litt vanskelig å lese teksten din. Har du problemer med charsettet i Windows? :p

Det jeg mente med valgfrihet er at jeg syns det er fint at jeg kan laste ned et gratis OS, og slippe å betale for "support" som jeg uansett ikke trenger. Jeg trenger f.eks. ikke at en haug med folk skal være ansatt for å tilby telefon-"support" på produktaktivering.

Hva er forresten galt med PayPal? Forøvrig er flesteparten av linux-utviklerne ansatt i kommersielle selskaper som har funnet ut at det er god butikk, og gavner alle, at man utvikler fri programvare. Det er ikke 14-åringer som sitter på gutterommet.

Det er faktisk på Windows-plattformen du finner mest av denne nagware/shareware/donate-ware greiene. I GNU/Linux har vi noe mye bedre: FRI PROGRAMVARE :)

Endret av Langbein
Lenke til kommentar

Operativsystem har egentlig liten betydning i hht min erfaring. Supporterer litt dagligdags i et relativt stort firma, og de fleste brukere hverken gjør noe avansert eller har tilgang til å gjøre noe avansert på sine Windows XP installasjoner. Ikke installere noe, ikke koble til uautorisert utstyr, ikke skrive filer til andre steder en personlig område på nettverket. Skal det letes etter filer, installeres noe eller endres oppløsning gjør support (jeg) det. Brukere i bedrifter bruker ikke Linux eller Windows. De bruker Visma, Navision, SuperOffice, SAP, Entra osv...

Jeg har mer tro på at ved en evt overgang til Linux, må andre mennesker gjøre den samme jobben som it-avdelingen gjør i dag. Ikke nødvendigvis flere eller dyrere mennesker. Bare andre mennesker.

Forresten, hadde det ikke hvert bedre å gi litt gulerøtter til privatmarkedet. Ser liksom ikke for meg at næringslivet sitter på pirat-lisenser i Norge...?

Endret av RulleRimfrost
Lenke til kommentar
Valg frighet for meg ”tilpasset til realitet ” er a arbeider\tjener\bruker :\mat\unger\data\gi penger til ”veldedighetsformål\MS software\..\.\.\.\.\.\.\.\.\ikke PayPal Donations

Hvis du tror at din valgfrighet er større enn min med å fjerne noe av parameterne ovenfor, og erstatte dem med noe annet, så ja Langbein:

-Du er ”power bruker” i linux men du og snakker og skriver major ”power bulshit”.

9637165[/snapback]

Skriver jeg bullshit? Vet ikke hva jeg skal si om det du skriver her da, men det var også litt vanskelig å lese teksten din. Har du problemer med charsettet i Windows? :p

Det jeg mente med valgfrihet er at jeg syns det er fint at jeg kan laste ned et gratis OS, og slippe å betale for "support" som jeg uansett ikke trenger. Jeg trenger f.eks. ikke at en haug med folk skal være ansatt for å tilby telefon-"support" på produktaktivering.

Hva er forresten galt med PayPal? Forøvrig er flesteparten av linux-utviklerne ansatt i kommersielle selskaper som har funnet ut at det er god butikk, og gavner alle, at man utvikler fri programvare. Det er ikke 14-åringer som sitter på gutterommet.

Det er faktisk på Windows-plattformen du finner mest av denne nagware/shareware/donate-ware greiene. I GNU/Linux har vi noe mye bedre: FRI PROGRAMVARE :)

9637320[/snapback]

Skrive feil er generert av MEG og det kan ikke bli bedre.

Hadde jeg skrevet på Gresk, så vil det jo forbli Gresk for deg uansett. :ermm:

Problemet er at du veldig ofte skriver om MS contra det du tror, uten å ta hensyn til at andre kan gjøre selvstendige valg.

Du kan kritisere så mye du vil, MS og produktene , men du kan ikke neglisere alle MS brukere slik du ofte gjør. Derfor prøve å finne en ”tekst” som er leselig for deg, og som handler om sosiale antenner.

Lenke til kommentar
Skrive feil er generert av MEG og det kan ikke bli bedre.

Hadde jeg skrevet på Gresk, så vil det jo forbli Gresk for deg uansett. :ermm:

Problemet er at du veldig ofte skriver om MS contra det du tror, uten å ta hensyn til at andre kan gjøre selvstendige valg.

Du kan kritisere så mye du vil, MS og produktene , men du kan ikke neglisere alle MS brukere slik du ofte gjør. Derfor prøve å finne en ”tekst” som er leselig for deg, og som handler om sosiale antenner.

9637936[/snapback]

Ta en spøk?

Og hvor sier han dette som du påstår at han sier?

Lenke til kommentar
Selv regner jeg meg som en "power bruker", og trenger ikke noe support til mine private datamaskiner.

Tror du oppsummerte "problemet" med ikke-windows OS akkurat der. I en bedrift vil det variere kraftig på datakompetanse. Da er det absolutt en fordel med et kjent os som de fleste brukere (les: alle) kjenner i fra før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...