flabben2k Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 http://www.buzly.com/watch/Windows_Steals_...ndwidth/168087/ Kom over dette klippe, noen som vet om dette er for real? Var og tok meg en liten titt, spent å se om dette funke. Ps: Du må ha winxp pro! Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Bare tull. Man må forstå QoS i windows virkemåte og hvordan det kan utnyttes av programmer. (noe denne karen på video tydligvis ikke skjønner) quoteCorrection of some incorrect claims about Windows XP QoS support There have been claims in various published technical articles and newsgroup postings that Windows XP always reserves 20 percent of the available bandwidth for QoS. These claims are incorrect. The information in the "Clarification about QoS in end computers that are Running Windows XP" section correctly describes the behavior of Windows XP systems. http://support.microsoft.com/kb/316666 Lenke til kommentar
andylove Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 For å si det sånn, SÆÆÆRLIG Dagens mest pålitelige utsagn. Det som sant er, hvilket syar2003 påpeker, er at QoS kan sette av visse deler av båndbredden hvis en tjeneste krever dette. F.eks IP telefoni er en slik tjeneste. QoS står for Quality of Service, som igjen betyr at en tjeneste skal være garantert en hvis type sørvis, for å si det på godt og nytt norsk. Litt kjedelig om f.eks IP telefoni ikke får god nok kvalitet for lyd slik at alt skurrer pga torrents du kjører døgnet rundt... ------------VIKTIG----------- Dette er ingen Linux VS Windows debatt Jeg gjorde en test for stund siden, i og med at dette ikke er første gang jeg hører. XP som Vista viser seg å være noe treigere på "surfing" enn f.eks Linux. Jeg hadde Fedora07 installert på VMWare og surfing via FF klienten der gikk langt raskere enn surfing via Windows Vista. Men det er kun surfing dette gjelder. For ved downloads har jeg full båndbredde, det virker bare som at alt som skal lastes inn i nettleseren hvis OS er Windows, tar noe lengre tid. Andre som kanskje har opplevd det samme? Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 jeg har 10mbit internett og den båtner fjøla helt 1,25MB/s begge veier (litt over til tider) Ellers har jeg 1gbit på hjemmenettverket... og som alle opplever er det nesten umulig å båtne denne for en vanlig bruker... når jeg kjørte 100mbit på bærbaren greiden den 12 - 12,5MB/s Så hvor de 20% skal være hen må man nesten spørre GUD om... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå