Gå til innhold

Opplevelser fra Hellgate: London Beta, fortell!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Neppe du glemmer to ting.

Det er ikke utviklet av EA games.

Og det en form for MMORPG så de kommer til å legge til nytt content hvis man subscriber. Mest sannsynlige flere expansion packs som alle som vil kan kjøpe.

Har de litte grann blizzard spirit vil de også fikse bugsene etterhvert.

 

Jeg har nå en lvl 14 marksman som heter LilleSvirre. Spillet har begynt og bli utfordrende nå eller så er det bare meg som suger. :tease:

Har også fått den følelsen som Diablo hadde men Sacred og Titan quest manglet. Det er artig og slakte horder med monstre. Jeg sitter ikke å kjeder meg fram til neste lvl som i Titan quest. Tenker ikke på når neste lvl kommer engang. Synes også det er gøy å spille i FPS modus

 

 

Har ikke opplevd noen store bugs heller. Eneste var at spillet frøys hvis gjorde for mye akkurat når loadinga var ferdig.

Satte ned grafikken litt som gjorde susen.

 

Det eneste som bekymrer meg er skillsene. De er litt rotete satt opp. Ser ut som noen nøys dem ut. Hadde håpet det hadde blitt mer som diablo. Hvor man kunne ha sinnsykt mange forskjellige "specs" på en class. Man hadde cookie cutter builds som Frozen orb sorc. Eller bowason med Buri og homing arrows.

Men hvis man hadde bra gear, hvorfor ikke lage en Bowadin. (Pallydin som brukte bue) Eller en battleshout barb. (Barbarian som brukte spells)

Men kunne velge seg en eller 2 spells som man ville satse på og kunne i hvertfall komme seg gjennom nightmare. Hell hvis man hadde bra gear. Litt anpå hvilken spell det var. Var umulig og teste ut alle de forskjellige buildene man kunne ha i diablo 2. I tillegg hadde man itemjakten som ga spillet veldig lang levetid.

 

Nå vil vel kanskje noen si at jeg drar inn for mye fra diablo. Men Flagship har jo viftet med "From the makers of Diablo" og at Hellgate skulle være en åndelig oppfølger av diablo. Og da syns jeg de virkelig har bomma med hvordan evnene er lagt opp. Men det kan virke som spillet skal gi variasjon gjennom våpnene med tanke på hvor forskjellige de er og at man kan oppgradere/modde dem.

Har bare prøvd Marksman så jeg vet ikke hvordan de andre klassene er. Tenkte jeg skulle prøve Blademaster denne helgen. Bortsett fra dette så digger jeg spillet.

 

 

 

Btw. Hvem er det som holder liv i faklene/lampene i rpg spill?

Er alltid fullt av fakler som brenner men hvem sørger for at de funker. Er visst noen som løper rundt å skifter lyspærene i Hellgate eller så har de funnet opp pærer som varer i 20+ år :tease:

Lenke til kommentar

Takk gud or at det ikke et utviklet av EA games, de leverer jo 95% møl uansett. Det er så aldeles ikke en form for MMORPG.

 

Du har spilt til level 14, det er ikke akkurat så høyt. Spillet er lett hele veien, alle de klassene jeg spilte til over 20 hadde ingen problemer med noe, aldri.

 

Ja, Bruktbilen. Jeg skjønner hva du mener. Men det kan ikke skjule at mye at det spillet prøver å gjøre, feiler det på. Ikke fordi det er dårlig fysikk, grafikk osv. Det plager meg ikke.

Endret av Neppe
Lenke til kommentar
Men det kan ikke skjule at mye at det spillet prøver å gjøre, feiler det på. Ikke fordi det er dårlig fysikk, grafikk osv. Det plager meg ikke.

 

Utdyp takk, vil gjerne høre hva du mener spillet feiler på.

 

-----

 

Stor oppdatering på HGL siden.

 

Hey everyone! Lots of great news here. Below you'll find details regarding subscriptions, our upcoming Patch 0, and our first of many Holiday/themed events. Enjoy!

 

 

Beta NDA Lifted

 

The NDA period for the general Beta test is officially over! THANK YOU all for being as good as you have been on this. Feel free to post, email, phone call, and alert your local news station about your play experiences!

 

 

How Our Beta Process Works

 

We wanted to take a few minutes to talk about how we run our Beta tests, the differences of and timing for getting builds out to the testers, and basically let you in on what makes our test tick.

 

 

Our development path is quite different from that of the vast majority of game developers. We utilize what we call an organic process, which is basically shorthand for our way of constantly iterating, tweaking, tuning, and making changes that are difficult to set months or years ahead of time in a traditional design document. When we get into the last 6 - 9 months of development time, this process really kicks into high-gear. We are making an immense amount of changes, both large and small, and if we tried to push these out to our Beta testing community, we’d literally be giving you new code up to a dozen times a day. Obviously, this isn’t going to be of any great benefit, so we wait until we have done a lot of internal testing and can batch changes into larger, meaningful updates.

 

 

We have a core team of testers on-site dedicated to working with our programmers and designers to give immediate feedback and address bugs in a focused manner. We also have a massive amount of testers at EA that work on builds that have been promoted as release candidates. When we get a patch release candidate that we feel is solid, we then promote that to being a Published candidate, and it undergoes patch testing. When we get something here that we like, we push it to you, the Beta testers.

 

 

What this means is that we are, at a MINIMUM, 2 weeks further down the road on the game than the testers see. Commonly, this time gap can be upwards of 4 weeks. We push hot fixes as quickly as possible, but please remember that we have also been working on numerous language builds, the single-player gold master, and of course, the fixes and features for our first day online – what we call Patch 0.

 

 

We know that it can be frustrating at times to hear that things are different in our internal builds than what you have, but it is just how timing has to work in order for us to meet all of our deadlines and make sure that the testing time we get with you is as beneficial as possible. Thank you all for the hard work, the hours of testing, and your continued support and excitement for the game.

 

 

So – how about some specifics?!

 

 

DX10 Update

 

The build of Hellgate: London which you are reviewing includes both DX9 and DX10 versions of the graphics library. The DX10 version of this build has a few known issues. They include a slow framerate compared to the same scene in DX9 and black loading screens. We’re currently working on a fix for the black loading screens. The slower framerate is due to the fill-rate intensive special features that only our DX10 engine has, including: soft shadows with proper contact hardening, depth-of-field, motion blur, interactive GPU-simulated fluid smoke, texture-array animated rain, and soft particles. The extra fill rate costs are mitigated by an initial depth-only render pass, which is now being tested and will be ready for release. When Hellgate: London hits retail, we expect the framerate of our DX10 target to be as high, if not higher than DX9, including these special features.

 

 

Multiplayer Updates – All Players

 

We are continuing to push both new multiplayer features and bug fixes to the Beta. Things that may or may not be in during their review time (depending on when they do it), but will be in by launch are:

 

 

Buddy Lists

 

Much better and easier ways to organize your friends!

 

 

Guilds

 

While only subscribers can start one, anyone can join a guild. Special name colors and tags on characters show their affiliation.

 

 

Buddy and Guild Chat

 

Special chat channels so you can keep your conversations clear.

 

 

Bigger Levels in Nightmare Mode

 

These increase the time players get to spend in each area, giving the game a more expansive feel at higher difficulty levels.

 

 

PVP

 

Players can both duel and elect to enter free-for-all PvP Mode. To duel, a player invites the person they wish to duel into a group, and heads into an adventuring area. Duelers, then right-click on the portrait of the person they wish to duel and select the Duel option from the displayed list. Dueling can only take place outside of Underground hubs.

 

 

Players can also choose to enter into PvP mode which means they can be attacked and harmed outside of Underground hubs by anyone else that has chosen to enter PvP mode. That is, those in PvP mode, must always be ready for PvP. This is a way to have wide-ranging free-for-alls, or create your own “friendly-fire” way of playing the game.

 

 

Tuned Game Progression

 

Level and monster progression is more thematic in nature. While this does not affect the overarching layout of the world map, it does make each act feel more defined and focused.

 

 

Gossip

 

We’ve added loads of additional details on the people and places in the game through various NPCs in the world. This definitely helps make the stations feel more alive and provides players with more of the back-story.

 

 

More Quest Information

 

Quest NPCs do a better job of getting you prepared to know what you’re fighting and why. The overall story flows much better, the named demons that are encountered are given more story weight, and players gain a much better sense of overall direction.

 

 

NPC Tweaks

 

The vocal responses given by NPCs have been tuned so that they tend more towards the serious and “normal”, reserving the twisted commentary for specific player characters or in rare moments for the general populace.

 

 

Subscriber Features

 

 

Elite Mode

 

This is for those players that always feel a game is too easy. The demons are tougher, deal out more damage, move faster, travel in larger groups, and have more champions at the ready. Numerous tweaks to the overall balance and progression of the game make this an extremely challenging mode.

 

 

Hardcore

 

Hardcore mode takes the Hardcore mode takes away the various resurrection options. For the gamer that wants the ultimate test, try playing an Elite Hardcore character!

 

 

Themed Events and Items

 

 

Halloween (October 31 – November 4)

 

 

* Zombot - A special pet just for All Hallows’, this amalgam of meat and metal is sure to frighten and delight those players that are willing to put in the time to find all the necessary pieces in order to construct him.

 

 

* All Hallow’s Visage - A Unique Helm that has not only very special properties, but as well a look unlike any other helm in the game. Ghost Rider would be jealous!

 

 

* All Hallow’s Treats - Delicious and devious, these different candies do everything from temporarily boosting stats to temporarily altering the appearance of the devourer.

 

 

* All Hallows’ Quests - There is a pair of special quests available, including one that is repeatable for continuous fun.

 

 

* Nemo ~ Master of Festivities - This special NPC can first be found in Covent Garden Station to greet players and send them on their way with quests specifically crafted for the season.

 

 

Guild Creation

 

Buy purchasing a Guild Herald, a character can form a new guild. Characters can only be part of one guild at a time and should a Guild leader decide to abandon their post, they can pass leadership of the Guild to another subscribing guild member.

 

 

Achievements

 

These are long-term goals for players. The player starts with a few new goals in an Achievement Log. These can be as simple as slaying a certain amount of specific demons to something as difficult as completing quests without the benefit of armor! Players uncover new goals as they start to meet the requirements of that achievement. For example, after 50 zombies have been slain, an “Achievement Unlocked” message displays on the screen. Checking the Achievement Log shows how many zombies must be eradicated to complete the achievement. Rewards for completing achievements can be anything from reputation to tags on the player to special particle effects to items to special skills to – well, anything is possible!

 

 

Extra Character Slots

 

While everyone gets 3 character slots, subscribers can have a maximum of 24 characters.

 

 

Larger Stash

 

Each character’s storage locker is doubled in size with an extra 6x8 section, making the hoarding of all sorts of goodies that much easier. Packrats rejoice!

 

 

Founder’s Perks

 

Name Color

 

Forum Icon

 

More to come… (this will be an on-going area, as well)

 

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
Bigger Levels in Nightmare Mode

These increase the time players get to spend in each area, giving the game a more expansive feel at higher difficulty levels.

 

Gossip

We’ve added loads of additional details on the people and places in the game through various NPCs in the world. This definitely helps make the stations feel more alive and provides players with more of the back-story.

 

More Quest Information

Quest NPCs do a better job of getting you prepared to know what you’re fighting and why. The overall story flows much better, the named demons that are encountered are given more story weight, and players gain a much better sense of overall direction.

 

Stilig, gleder meg :wee:

 

Subscriber Features

 

Elite Mode

This is for those players that always feel a game is too easy. The demons are tougher, deal out more damage, move faster, travel in larger groups, and have more champions at the ready. Numerous tweaks to the overall balance and progression of the game make this an extremely challenging mode.

Extra Character Slots

 

While everyone gets 3 character slots, subscribers can have a maximum of 24 characters.

 

Hell og 24 slots for subscribers blant annet, damn!

 

Err, Elite Mode er ikke Hell, det er jo enda bedre...

 

Jaja, blir nok awsome uansett.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

Info om Patch 0

Dette så spennende ut.

 

Neppe hvorfor er Hellgate ikke en form for MMMORPG.

Mener ikke at det er "fullblods" sånn som WoW.

Men det har flere likheter.

Spilles over internett, med folk fra hele Europa, USA osv.

Man subscriber og får nytt innhold, patcher osv.

Husk at vi spiller på normal. Det er også nightmare (hell?) mode som skal bli overvunnet.

Og hvis spillet blir for vanskelig vil hardcore mode være meningsløst.

 

Og med min spillestil som marksman så er spillet mer enn utfordrende nok. Har død flere ganger nå. Og må holde godt øye med livene mine.

Jeg dualwielder 2 skytevåpen og kjører på i rambo style. Gidder ikke å stå langt unna å snipe.

 

Edit: Oj, jeg var vist 15 min sent ute med den linken. Haha

Endret av Error Lars
Lenke til kommentar

Hei jeg sitter å spiller demoen nå. Synes ærlig talt ikke det er mye å rope hurra for hittil (og jeg hadde ingen forventninger i det hele tatt, jeg har ikke lest noe om dette spillet fra før men tenkte jeg skulle teste det).

Jeg forstår heller ikke hva jeg skal gjøre nå, er i Covent Garden Steam Tunnels som det siste området som er tilgjengelig for meg, herfra går det ikke videre, og jeg har gjort alle quests. Det eneste jeg kunne tenke meg er å lese message from dr fawkes som er encrypted, men jeg aner ikke hvordan jeg evt kunne få decrypted den. Hva i all verden skal jeg gjøre - det er ikke noe i spillet som hinter til at demoen er slutt eller noe... :s

Lenke til kommentar

@Crossfire: Er ikke noe spesielt ved spillet, er akkurat som alle andre rpg spill. Grunnen til at jeg liker spillet er fordi jeg får diablo følelsen tilbake, en følelse jeg har ventet på lenge. Brukte så utrolig mange timer på diablo spillene, så kommer garantert til å bruke noen par timer her også.

Lenke til kommentar
@Crossfire: Er ikke noe spesielt ved spillet, er akkurat som alle andre rpg spill. Grunnen til at jeg liker spillet er fordi jeg får diablo følelsen tilbake, en følelse jeg har ventet på lenge. Brukte så utrolig mange timer på diablo spillene, så kommer garantert til å bruke noen par timer her også.

 

Synes jeg var et litt tåpelig svar. Først sier du det ikke er noe spesielt med spillet, så sier du at du liker det fordi det gir deg diablo følelsen tilbake? Tenk deg om hva det er som gir deg diablo følelsen da, så kanskje du innser hva som faktisk er spesielt med spillet?

 

Det diablo (2 hovedsaklig) gjorde bra var et av tidenes beste skill/level system. Man kunne bli hva som helst: Mage med sverd, warrior med magi, bueskytter med øks. Samt et hinsides bra item system. Det er vel slik at man nesten ikke kan finne to like rares i diablo 2. Dette gir spillet uendelig replay value og øker gleden med å finne items (som er en stor del av slike spill) voldsomt.

 

Det som driver Hellhate London er jo at siden det kommer fra folka bak Diablo 2 så kan vi nesten ikke forvente noe mindre enn Diablo 2, snarere tvert imot. Jeg synes demoen ga meg god innsikt i hvordan spillet blir og synes det ser ut som det blir som Diablo 2. Eneste jeg ikke likte er det virker som det er umulig å lage RPG nå til dags uten å ta fra World of Warcraft. Skjønner ikke hvorfor de har byttet farger på itemene sine i forhold til Diablo og hvorfor de har inkludert et slikt carebear fargesystem på monster.

 

Diablo 2 hadde også veldig, veldig bra oppfølging av utviklerne, med balansering av klasser, patcher, nye items, runer osv. Nå som HGL blir pay to play, for de fleste vil jeg tro, så er man sikret god oppfølging av spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...