Gå til innhold

Trenger en ny kraftig bærbar PC

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja... den var den rundeste bestillinga denne uken :)

Ville anbefalt din far en laptop med:

- Core 2 Duo prosessor (selv den minste duger, men ikke de andre variantene, som Core Duo eller AMD sin X2, Turion osv).

- 2 GB RAM

- 160 GB harddisk

- 15,4' skjerm. Om han har redusert syn kan en svært lav oppløsning være OK (f.eks 1280X800). Om han ser normalt godt er det bedre med 1440X900 eller 1680X1050.

Herfra og ut, kan du finne en som faren din liker designet på, som har grei vekt osv. Ofte kan det være greit å fysisk se hos Elkjøp eller Elprice, for så å kikke i prisguiden her på hw.no om nettbutikker har den dere likte billigere enn de 2 nevnte butikkene.

Lenke til kommentar
Jeg har sikkert misforstått noe, men hvorfor anbefaler dere en svært tung gamer laptop nesten uten batteritid til en "far" ?

9631616[/snapback]

Han sa ikke noe om batteritid? Og fedre liker jo å spille litt da..

Må stikke. Fattern skriker "Du kan ikke legge deg nå! Vi trenger flere druids!!"

Lenke til kommentar
Tja... den var den rundeste bestillinga denne uken :)

Ville anbefalt din far en laptop med:

- Core 2 Duo prosessor (selv den minste duger, men ikke de andre variantene, som Core Duo eller AMD sin X2, Turion osv).

- 2 GB RAM

- 160 GB harddisk

- 15,4' skjerm. Om han har redusert syn kan en svært lav oppløsning være OK (f.eks 1280X800). Om han ser normalt godt er det bedre med 1440X900 eller 1680X1050.

Herfra og ut, kan du finne en som faren din liker designet på, som har grei vekt osv. Ofte kan det være greit å fysisk se hos Elkjøp eller Elprice, for så å kikke i prisguiden her på hw.no om nettbutikker har den dere likte billigere enn de 2 nevnte butikkene.

9631583[/snapback]

Takk for godt svar. jeg var nok litt rund ja, hehe. Ser ut som et bra utgangspunkt, men tror han ville foretrukket en med større skjerm (17"?). Synet hans er lettere redusert. Har sett litt på en Sony VAIO laptop, for meg ser det ut som et bra oppsett, utifra dine anbefalinger. har du noen formeninger om denne maskinen? :) Han er glad i å ha det beste og nyeste..

Eller en dell m1730...

http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...dhs&~ck=expbuy3

9631593[/snapback]

Jeg quoter Filla:

Jeg har sikkert misforstått noe, men hvorfor anbefaler dere en svært tung gamer laptop nesten uten batteritid til en "far" ?

9631616[/snapback]

Lenke til kommentar

"og den skal ikke være for stor og tung."

Dell XPS 1730 feier FRA 4.85 kg.

Jeg ville anbefalt deg å ta en titt på ThinkPad serien til IBM/Lenovo. Har selv en X60s for øyeblikket som veier rett under 1.5kg. Den har riktignok en relativt liten 12.1" skjerm.

T61 burde være midt i blinken til behovet over.

Lenke til kommentar

17' laptop er helt ok om den i utgangspunktet skal stå i ro og i svært liten grad tas med på reise, "ha på¨fanget" osv. Elprice selger en del 17-tommere fra ACER, men skal du slippe unna AMD sine prosessorer, må du helt opp i en modell til kr. 16995,- Da får du imidlertid også med HD-DVD spiller, relativt kraftig skjermkort og passelig oppløsning (for en 17' skjerm). Fordelen med Elprice (det er ikke så mange) er at du og faren din mest sannsynlig kan gå og kikke på denne modellen i en butikk, om dere har en Elprice-butikk i nærheten. Modellen jeg snakker om er denne (ACER 7720G)

- Et billigere, men sikkert like bra alternativ er DELL 1720. Hos DELL kan man som kjent sette opp de maskinen slik man selv ønsker den, både i forhold til CPU, RAM, harddisk osv, men også slike ting som fargevalg og oppløsning på skjerm. Hos DELL får man imidlertid ikke fysisk sjekke ut maskinen på forhånd, da det er en ren nettbutikk. En greit oppsatt 1720 kan sjekkes ut hos DELL.

- Lykke til

Lenke til kommentar
Test av Vaio

9632445[/snapback]

Du linker til en anmeldelse av en laptop i en helt annen klasse.

"Det finnes garantert Vaio-modeller å få tak i som er et godt kjøp, men VGN-FE41s er helt klart ikke en av disse."

Jeg fant kun en tysk anmeldelse av Sony Vaio VGN-AR41S..

macbook pro?

den er vel relativt fin, og siden pris ikke er et tema så?

9632794[/snapback]

Vi har sett litt på den, tenkte på å kjøre windows vista på den om det er mulig? Jeg har selv en MacBook og er storfornøyd med den så det er absolutt ikke utelukket! :)

--

Har sett på alle forslagene deres og det er mye bra, skal sende de til far så får han avgjøre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...