Gå til innhold

Skjerm - Dell M6300 vs. HP 8710W

Asm

Anbefalte innlegg

Dell Precision M6300 (M90)

HP Mobile Workstation 8710W

Noen som vet hvilken av disse to som er regnet for å ha best (WUXGA) skjerm? www.notebookreview.com skryter veldig av HPen, men Jarlsberg her på forumet klager litt over innsynsvinkel og baklys-bleed. Men når det gjelder Dell har jeg hørt at de gjerne kutter prisen ved å bruke middelmådige skjermer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som vet hvilken av disse to som er regnet for å ha best (WUXGA) skjerm? www.notebookreview.com skryter veldig av HPen, men Jarlsberg her på forumet klager litt over innsynsvinkel og baklys-bleed. Men når det gjelder Dell har jeg hørt at de gjerne kutter prisen ved å bruke middelmådige skjermer?

9631420[/snapback]

Har nevnt det i en annen tråd, men kan si det her også. Synes skjermen på 8710w er noe av det lekreste jeg har sett på en bærbar. Jeg kan nesten ikke fatte hvilke standarder de som synes det er litt svak innsynsvinkel og problemer med lyslekkasje går etter :)

Javisst er det antydning til lyslekkasje i nederste kant, men det er overhodet ikke plagsomt/merkbart og er fra like lite til vesentlig mindre enn på noen annen skjerm jeg har sett. Angående innsynsvinkelen skjønner jeg nesten ikke hva det er snakk om en gang; javisst endrer oppfattelsen av lysstyrke seg noe om en beveger seg opp/ned/sidelengs, men i mye mindre grad enn jeg har sett på andre skjermer. Jeg har selvsagt ikke sett alle skjermer, men det har nå blitt noen etterhvert. Uansett så kan jeg ikke skjønne annet enn at denne skjermen må plassere seg godt opp i øverst skikt av hva skjermer på bærbare PC-er gjelder.

Nå kan det selvsagt hende at jeg har fått et heldig eksemplar av skjermen ...

Dell'en kan jeg ikke kommentere, har ikke sett den skjermen.

Bare mine tanker ang dette ...

Olav

Lenke til kommentar

9631420[/snapback]

Har nevnt det i en annen tråd, men kan si det her også. Synes skjermen på 8710w er noe av det lekreste jeg har sett på en bærbar. Jeg kan nesten ikke fatte hvilke standarder de som synes det er litt svak innsynsvinkel og problemer med lyslekkasje går etter :)

Javisst er det antydning til lyslekkasje i nederste kant, men det er overhodet ikke plagsomt/merkbart og er fra like lite til vesentlig mindre enn på noen annen skjerm jeg har sett. Angående innsynsvinkelen skjønner jeg nesten ikke hva det er snakk om en gang; javisst endrer oppfattelsen av lysstyrke seg noe om en beveger seg opp/ned/sidelengs, men i mye mindre grad enn jeg har sett på andre skjermer. Jeg har selvsagt ikke sett alle skjermer, men det har nå blitt noen etterhvert. Uansett så kan jeg ikke skjønne annet enn at denne skjermen må plassere seg godt opp i øverst skikt av hva skjermer på bærbare PC-er gjelder.

Nå kan det selvsagt hende at jeg har fått et heldig eksemplar av skjermen ...

Dell'en kan jeg ikke kommentere, har ikke sett den skjermen.

Bare mine tanker ang dette ...

Olav

9631601[/snapback]

Og mange takk for de tankene. Betryggende å høre da jeg nettopp har lagt inn en bestilling på HPen. :) Er det et vanlig fenomen at kvaliteten på skjermen varierer fra maskin til maskin? Får håpe jeg får et heldig eksemplar selv da.. :hmm:

Lenke til kommentar

Og mange takk for de tankene. Betryggende å høre da jeg nettopp har lagt inn en bestilling på HPen. :) Er det et vanlig fenomen at kvaliteten på skjermen varierer fra maskin til maskin? Får håpe jeg får et heldig eksemplar selv da..  :hmm:

9631640[/snapback]

Kvaliteten varierer vel neppe mye. Man kan imidlertid være uheldig å få en med noen døde pixler, som ikke er regnet for å være en defekt før det er kommet opp i ett visst antall. Av det vi har diskutert har jeg registrert forskjellig grad av baklyslekkasje på det som skal være like skjermer. Jeg har ikke registrert forskjeller i innsynsvinkler på like skjermer.

Olav

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...