Gå til innhold

Jobb for en som ikke liker å bli hersa med

Anbefalte innlegg

Nei! Jeg vill unngå å bli hersa med!

9631491[/snapback]

Anser du det som å bli hersa med hvis f.eks jeg som din tenkte sjef kommer bort til deg og forteller at jeg ønsker å se en 15% økning på produksjonsnivået ditt, grunnet i avdelingens gennerelle utvikling over tid (les: Du har sakket litt bak)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg liker å være litt sosial egentlig. Fordi jeg er ikke det hjemme, så det er greit. Tar alltid det sosiale på skolen liksom ;). så folk er egentlig ikke et problem.

Jeg kan samarbeide hvis det er åpenbart det beste! Men som f. eks. på skolen er ikke det alltid like lett! enkelte er vansklige og skriver med times new roman 72pt.. da blir jeg forbanna og gidder ikke mer!

Men... på grupper så prøver jeg å ta over så fort som mulig før noen gjør det før meg. Så jeg kan være litt over så jeg slepper å bli hersa med. Så det er vel håp?

Lenke til kommentar

Jeg tror egentlig det du har kalles kontrollfreak.

At alt må gjøres slik du tror er den korrekte måten...

Det er håp. Etterhvert blir du eldre og mer tolerang ovenfor andre mennesker.

Ta utdanning etter dine interesser, du vil etterhvert lære deg å leve med det.

På engelsk er det noe som heter Compulsive Disorder.

Google det og se om det kan stemme litt med hvordan du føler det.

Endret av riroil
Lenke til kommentar
Nå skal jeg bli litt dyp her.

Kan dette komme av at dere har tilbrakt mye tid foran pc i oppveksten?

For meg høres ikke dette ut som noe særlig liv. Kan virke som at dere mangler litt gnist. Forsøk en utedag i uken. Dere behøver ikke være sammen med andre, men forsøk å gjøre noe ute.

En professor må no samarbeide med andre på universitetet ja.

9631421[/snapback]

Riroil, neppe. Mine foreldre var svært strenge på at jeg ikke brukte for mye tid foran PC-en, så fra jeg var liten pjokk til rundt 14-15 år, sprang jeg rundt ute i skauen og lekte med en kompis, broren hans og noen nabounger.

Masse ballsparking og båltenning og nesten-skogbranner og evig sløving under et tre.

Da var det vel for mye tid med bøkene.

Og jeg er fortsatt mye ute. Går tur hver kveld nå som det har blitt mørkt :)

Vandrer rundt ute i skogen og ved elva. Er i fred for mennesker som jeg utsettes for dagen lang pga. skole. Ser på stjernene og finner sjelero.

Nei, jeg tror jeg holder meg til å satse på det jeg skrev om drømmejobb.

Må bare ta bachelor i multimediteteknologi først, så hopper jeg på bibliotekarstudiet eller noe sånt. Kanskje dokumentasjonsvitenskap.

Lenke til kommentar

hvis du ikke liker å bli herset med er anbefalingen min at du finner deg en jobb med godt arbeidsmiljø og der du oppnår ett godt forhold til sjefen din. Ett forhold der han ikke sier gjør ditt og datt, men: kan du være så snill å gjøre det eller det.

Dessuten når du blir varm i trøyen i en jobb så slipper du plagsomme sjefer da du vet hva du skal gjøre. Er ett stort pluss med arbeidstakere som ikke trenger å detaljstyres, men som faktisk kan ta litt ansvar sjøl og som "ser hva som må gjøres" istedet for "å bli fortalt hva som må gjøres".

En jobb der du får være ifred og der du stort sett slipper sjefer som henger over deg er en jobb som vaskekjerring. Første dagen blir du opplært i hva du skal gjøre og så fra da av vasker du de samme gulvene dag ut og dag inn hele livet ditt. Bon appetitt. Voila. Hf. Gl

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...