Gå til innhold

Jobb for en som ikke liker å bli hersa med

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har null samarbeidsvilje... kun i sjeldne tilfeller hvis jeg ser at ting kan gå fortere og at folk som jeg arbeider gjør det riktig, og at ikke ting blir stygt...

vel.... så... jeg liker at folk sier... Gjør ditt og gjør datt! Da kræsjar alt hos meg... Blue Screen!! Jeg tror jeg kommer til å slite i arbeidslivet når jeg blir voksen, har en følelse av det i hvertfall. Men hva slags jobb for en person som meg da? Blir jeg den som lever på trygd resten av livet? :ohmy: Hva slags jobber passer for en som meg? Tenker da på videre studier i hendhold til dette. Jeg går realfag nå, matte, fy, bio, kjemi etc.

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

Jeg har null samarbeidsvilje... kun i sjeldne tilfeller hvis jeg ser at ting kan gå fortere og at folk som jeg arbeider gjør det riktig, og at ikke ting blir stygt...

vel.... så... jeg liker at folk sier... Gjør ditt og gjør datt! Da kræsjar alt hos meg... Blue Screen!! Jeg tror jeg kommer til å slite i arbeidslivet når jeg blir voksen, har en følelse av det i hvertfall. Men hva slags jobb for en person som meg da? Blir jeg den som lever på trygd resten av livet? :ohmy: Hva slags jobber passer for en som meg? Tenker da på videre studier i hendhold til dette. Jeg går realfag nå, matte, fy, bio, kjemi etc.

Takk!

9631303[/snapback]

Litt avhengig av hvor gammel du er nå, så er det uansett en ganske god sjangse for at du vil endre deg med tiden.. Anbefaler deg å vurdere å gå den veien du har genuin interesse for og kanskje satse på avansement til en stilling hvor du kanskje slipper å bli stuck i en posisjon hvor du får nettopp "gjør ditt" "gjør datt" som instruks.. Skal vel sies at det jo er nettopp slik arbeidslivet er; Sjefen din får betalt nettopp for å sørge for at du gjør det du skal, og gjør du ikke det vil han styre deg i riktig retning ved å be deg gjøre konkrete ting og sette frister/mål.

Lenke til kommentar

Trur i grunn du bør lære deg å like det.

Det er ikke mange stillinger jeg kan komme på som ikke krever godt samarbeid.

Selvstendig næringsdrivende = samarbeid med kunder.

En eller annen sjef = samarbeid med de ansatte + kunder + partnere.

Professor som du nevner krever jo samarbeid med andre professorer + studenter + ledelse ved universitetet.

Kanskje som selvstendig fisker. Egen båt langt til havs, eller jobbe på en sæter eller gård langt til skogs?

Hva er din alder i dag?

Hvordan fungerer du ellers sosialt? venner osv...

Lenke til kommentar

nevoscript, jeg er veldig som deg, og omtrent på jakt etter akkurat det samme.

Samarbeid er helt for jævlig. Ender med at jeg gjør alt eller ingenting, aldri noe deling :p

4 år eldre enn deg og funnet ut i løpet av de siste 6 åra at jeg fortsatt ikke har forandra meg hva samarbeidsviljen angår, og at jeg ikke er så jævlig interessert i akkurat det heller :p

Da er det bedre å prøve å finne en jobb hvor du ikke trenger å være i kontakt med så mange mennesker.

Riksantikvar eller arkivar eller noe burde være ypperlig. Evt. bibliotek eller noe lager eller noe hvor man kan vandre rundt rad på rad med støvete, gamle hyller, få penger inn på konto, sove på jobben uten at folk merker så mye til det siden du stort sett er alene i mørket med tingene / bøkene, og til slutt er du gammel og grå, har tjent masse penger og dauer der inne.

Vel, det er i alle fall sånn jeg ser for meg livet med drømmejobben =D

Lenke til kommentar

Nå skal jeg bli litt dyp her.

Kan dette komme av at dere har tilbrakt mye tid foran pc i oppveksten?

For meg høres ikke dette ut som noe særlig liv. Kan virke som at dere mangler litt gnist. Forsøk en utedag i uken. Dere behøver ikke være sammen med andre, men forsøk å gjøre noe ute.

En professor må no samarbeide med andre på universitetet ja.

Lenke til kommentar

Ok.. vi er kanskje egoister :(?

Vel, det gjør ikke noe. Det ligger i genene, bestemora mi så på TV en dag: "Se, alle tenker på seg selv! Se på meg! ingen tenker på meg" - haha :p morsom dame, jeg bare nevner det. Hun var seriøs, ikke full.. seriøs.. hun mente det...

Kontakt med mennesker kan gå... i værste fall... hvis de ikke plukker på tingene mine eller ber meg om noe.

Jeg tror heller ikke jeg vil forandre meg...

Jeg er veldig glad i matematikk og logikk shit... ehh.. norsk og sånn greier liker jeg ikke blir veldig sliten i hode av det. Religion, glem det... glem det..

Hadde artig gått i hvit frakk da, lekt geni.. hadde jo vært fasinerende da... noe sånnt yrke, og at jeg kan gjøre litt hva jeg vil uten av folk kan legge seg opp i det.

Lenke til kommentar
Ok.. vi er kanskje egoister :(?

Vel, det gjør ikke noe. Det ligger i genene, bestemora mi så på TV en dag: "Se, alle tenker på seg selv! Se på meg! ingen tenker på meg" - haha :p morsom dame, jeg bare nevner det. Hun var seriøs, ikke full.. seriøs.. hun mente det...

Kontakt med mennesker kan gå... i værste fall... hvis de ikke plukker på tingene mine eller ber meg om noe.

Jeg tror heller ikke jeg vil forandre meg...

Jeg er veldig glad i matematikk og logikk shit... ehh.. norsk og sånn greier liker jeg ikke blir veldig sliten i hode av det. Religion, glem det... glem det..

Hadde artig gått i hvit frakk da, lekt geni.. hadde jo vært fasinerende da... noe sånnt yrke, og at jeg kan gjøre litt hva jeg vil uten av folk kan legge seg opp i det.

9631422[/snapback]

Så du vurderer yrker basert på at du f.eks får gå i hvit frakk, i kombinasjon med tilstanden din ellers? No disrepect altså, folk må få være slik de føler for så lenge det ikke går direkte utover noen andre - noe du med ditt standpunkt så absolutt ikke gjør

Lenke til kommentar

Leger må hele tiden sitte å høre på grininga til folk... og snakke med hypokondere som har en kul under armen. Tror du det er gøy? Høres møkk kjedlig ut! Kommer det en inn som sliter med noe så sender vi ham bare til en nevrolog el. høres egentlig ikke ut som noe utfordring! Må ha utfordring!

Lenke til kommentar

Altså, det er litt forskjell på det å samarbied og det å bli hersa med.

Kan du samarbeide (som jeg mener alle kan lære seg) så er det mange jobber man kan ha uten at man blir hersa med.

Deriblant professor, som de fleste vel blir fordi man har et brennende ønske om å forske på noe og finne ut av noe som videre tar en professorgrad i. Ikke bare fordi at man kan gå i hvit frakk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...