Gå til innhold

[Løst] Administrator-rettigheter - Photoshop CS2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
...men jeg er jo admin..

Bruker Vista..

9631255[/snapback]

Dette er en utbredt misforsåelse. Ingen er admin i Vista, bortsett fra Administratorkontoen.

9632084[/snapback]

Jeg er jo eneste bruker på PC-en, så selvfølgelig er min konto administratorkontoen.. Eller?

9637241[/snapback]

Nei, du er nok ikke det. Det finnes en administratorkonto som er disablet som standard. Den har alle rettigheter.

Lenke til kommentar

du tar litt feil, brukerner er delt opp i begrenset og admin, admin i vista er en "litt begrenset admin"

begrensede brukerkontoer kan ikke høyreklikke og kjør som adminstrator.

Siden du er så sikker på dine ord, hvordan får en tilgang til "the one and only" admin som du snakker om..?

Lenke til kommentar
du tar litt feil, brukerner er delt opp i begrenset og admin, admin i vista er en "litt begrenset admin"

begrensede brukerkontoer kan ikke høyreklikke og kjør som adminstrator.

Siden du er så sikker på dine ord, hvordan får en tilgang til "the one and only" admin som du snakker om..?

9638358[/snapback]

Jeg tror nok ikke jeg tar feil når det gjelder disse kontoene, men det du kaller en begrenset admin er faktisk akkurat det samme som jeg mente. Den kontoen har ikke alle adminrettigheter.

Men hvis du skal kjøre som "the one and only" :) , så må du først enable den. Det gjør du ved å skrive Control userpasswords2 i enten søkefeltet på startmenyen er under Kjør. Der får du tilgang til dette, under Avansert. Når dette er gjort, vil du se kontoen i innloggingsbildet.

Endret av Aqualong
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...