Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Portefolje.net - nytt design

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er imponert, og glad for at noen endelig har tatt seg litt tid til å lage et design det kan gis tusen kommentarer på. Her er noen fra meg:

+ Uvanlig og stilig layout

+ Behagelige og diskré effektbruk

+ Jeg likte menyen, men kunne godt tenke meg at hoveren fader ut til bunnen eller noe når du flytter musa vekk.

- Liker ikke fonten i menyen

- Hater footeren, grusom logo og effektbruk

- Ikke bruk text-align:justify, når du ser på noen av linjene dine, så er det laaangt mellom ordene. I sånne tilfeller MÅ man bruke text-align:left.

- Alt i alt føler jeg du lykkes med design-rammeverket, men mislykkes totalt når det gjelder innholdsformatering. Selve innholdsdelen din er rotete og tidvis direkte stygg (bl.a. kontaktskjemaet ditt er heslig). Gjør noe med det, så løfter du designet betraktelig.

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemelding Lokaltog.

God idé det med menyen, litt usikker på hvordan det kan kodes, men skal se på det!

Og det er vel stort sett på forsiden jeg bruker justified, og der er det bare én linje det blir for mye luft på?

Enig i at innholdsformateringa noen steder ikke er bra. Har da tenkt å gjøre noe med det. F.eks det kontaktskjemaet, formateringa ble litt ødelagt da jeg endret koden... Skal også gjøre noe med layoutet når du går inn på portefølje-elementene, der henger det ikke bra nok sammen...

Lenke til kommentar

Bare for å si det så er du blant de beste her på bruket uten tvil til design, ser klart og tydelig at du vet hvordan design skal være. Ser det lett på fargebruken din og mengden detalj du legger i designet. Bare det lille designet du har under bildene dine hvor du har skrevet "loading" med de prikkene er nydelig. :love:

Men er enig med resten, typografien under og ovenfor i menyen må gjøres noe med. Altså gjør det mer tydelig og klart. Designet minner meg litt om Pixelranger noe som er bra da han er ansatt i 2A ;)

Litt små snurt nå egentlig, tenkte ikke vi hadde folk i Norge som kunne gjøre slikt design men hmfff . Får følge med deg litt !

Lenke til kommentar

Takk Avean :) Følg gjerne med, har tenkt å holde siden oppdatert både på portefølje og blogg-delen.

Men hva mener du med typografien under og ovenfor i menyen? Snakker du da om undermenyen som kommer når du går inn på portefølje og blogg, den grønne tekstbaserte menyen? Eller mener du selve hovedmenyen, at den burde være mer dominerende?

Lenke til kommentar

Jeg synes designet er fint og gjennomført, men det kunne trengt en logo eller noe som litt tydeligere forteller deg hva denne siden står for. Forsiden og portjeføljen er de eneste sidene jeg klikket meg inn på og fant egentlig bare en ting jeg ikke likte på forsiden. (Se vedlegg)

Edit: Glemte å fortelle hva. Synes avstanden mellom teksten og overskriften blir for drøy i forhold til hvordan resten av siden din er lagt opp. Om det er for å få variasjon inn i typografien, så var det ikke spesielt vellyket.

Synes du burde gå vekk fra tanken med avrundede hjørner på bilder under porteføljen. Gjør bredden på bildene like brede som overskriftene, så har du et mye bedre utgangspunkt. Nå trodde jeg det var buggy css som resulterte i oppsettet. ;)

Lykke til. Dette er noe av det bedre jeg har sett.

post-67738-1191609973_thumb.png

Endret av Sono
Lenke til kommentar

Hei Decline, lenge siden jeg har "sett" deg.

Syntes designet du har laget er pent og kan uten problemer kalle det lekkert. Men.

Innholdsoppsettet holder ikke mål. Det er rotete og øynene mine sklir som om siden var is rundt på innholdet. Kanskje det er fordi designet tar så mye oppmerksomhet, eller kanskje innholdsoppsettet trenger en oppussing.

Jeg liker forøvrig ikke menyen, den er for dilldallete.

Keep up the good work.

Lenke til kommentar
Takk Avean :) Følg gjerne med, har tenkt å holde siden oppdatert både på portefølje og blogg-delen.

Men hva mener du med typografien under og ovenfor i menyen? Snakker du da om undermenyen som kommer når du går inn på portefølje og blogg, den grønne tekstbaserte menyen? Eller mener du selve hovedmenyen, at den burde være mer dominerende?

9643343[/snapback]

Tenker på menyskriften samt navnet ditt helt nederst samt domeneteksten.

Det er utydelig, prøv å bruk "Strong" i photoshop på teksten samt anti-aliasing.¨

Det var det eneste jeg kunne pirke på.

Resten av siden både innhold og layout er en fryd å navigere og se på.

Synes mye av kritikken du har fått er bare smak og behag, designet er BRA og du fortjener ros for det.

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Sitter på den ordentlige skjermen min nå (en del bedre enn laptopskjermen jeg satt på i går), og må si jeg virkelig er imponert (med unntak av det jeg har nevnt ovenfor). Super layout og idé, og siden skiller seg definitivt fra mengden. Ta tak i innholdsdelen, så har du en veldig god blogg/porteføljeside. :)

Lenke til kommentar

Hei igjen. Noen åpenbare idéer om hva jeg kan gjøre på innholdsdelen? Er det noe konkret som ikke fungerer i det hele tatt? Burde jeg f.eks prøve å bruke mørk bakgrunn under tekst noe sted? Prøvde meg litt på det i photoshop i går, men ble ikke fornøyd, det ble fort tungt å lese... men skal prøve ut litt mer. Må bare trene litt først ;)

Edit: Er det bare meg som syns linkene til høyre "flyter" litt for mye? Eller funker det greit?

Endret av Decline
Lenke til kommentar
Du hete rvell ikke tilfeldigvis "Ledang" til etternavn?

Jeg gjør nok ikke det, heter Lie-Gjeseth til etternavn. Derav "Portefølje for Thomas L.Gjeseth)

9656285[/snapback]

Ah ok.

Siden du hadde Gjeseth i navnet ditt trodde jeg du kom fra ett sted nært meg (Strand i Nærøy kommune (nabokomunen til VIkna(rørvik))).

Endret av Tt.mrX
Lenke til kommentar

Tja personlig liker jeg nettopp at det stopper opp der, fordi det gir en slags skygge/glass-effekt... smak og behag?

Logoen: mulig. Sliter egentlig litt med logo, tenkte egentlig å lage en ny (denne er fra den forrige siden). Men satt timesvis og prøvde meg fram uten å få til noe som var *bra nok*....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...