Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Portefolje.net - nytt design

Anbefalte innlegg

Hei,

Har laget meg nytt design og system bak. Har brukt PHP og MySQL-databaser for systemet bak, slik at jeg enkelt kan legge inn og oppdatere innholdet via et kontrollpanel på siden.

Siden innholder en bloggdel, og en porteføljedel. Begge delene har muligheter for å kommentere.

Alt er ikke 100% ferdig, f.eks må jeg justere litt på det store bildet når du går inn på portefølje-elementene, det ble egentlig laget for en smalere kolonne.... har nemlig endret layoutet endel de siste dagene...

Vil gjerne ha tilbakemeldinger på hvordan du syns siden fungerer. Og du må gjerne legge igjen kommentarer på siden, uansett om det er en lang tilbakemelding eller en kort kommentar ;)

http://www.portefolje.net

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var et stilig design men dessverre så ødelegger flash menyen litt. Den fungerer ikke slik som den er tiltenkt i alle fall ikke i opera. Hoveren fungerer kun hvis jeg trykker under linkene først. Da ser jeg en ganske fin hover som beveger seg litt for lavt under linkene i mine øyne. Synes det kanskje hadde vært bedre om den var sentrert bak linkene. :hmm:

Lenke til kommentar

Fin idé her, desværre har du bommet litt på noe:

* En litt for skarp linje til venstre der

* Flash menyen er helt unødvendig og ganske stygg efekt

* Menyen har for lite fokus

* Linklisten til høyre er ganske vanskelig å se.

* Grafikken er preget av dårlig tid, og ser halvferdig ut

* Noen småfeil i koden, semantiske feil

Mye jeg liker her da :)

Portefølje-siden ville jeg hvertfall redesignet. Der har du for eksempel 3 forskjellige type linker, og den virker litt rotete :)

Lykke til videre

Lenke til kommentar

kimthoma:

Godt poeng. Dette er ikke noe problem i Firefox (og Opera?), men Internet Explorer ødelegger selvsagt med sine særregler... skal ta en titt på det, det er selvsagt tungvint å måtte klikke to ganger for å komme seg noe sted.

Ikke helt enig i at hoveren bør være mer sentrert under linkene, det er nemlig et poeng at den skal følge den kurveformede linjen under, og skape et lysforhold mellom den hvite bakgrunnen og interfacet..

Steinmann:

* Kanskje det, skal prøve å myke den opp litt.

* Unødvendig hvorfor? Jeg syns effekten er ganske fin og ikke noe du ser på hvilken som helst side. Andre sier det samme... Siden jeg har et tekst-basert alternativ som backdrop er det heller ingen problemer ved å bruke flash her...

* Jeg syns den har ganske bra fokus, men kanskje det skulle vært en involvering av noe grønnfarge der f.eks?

* Ser den greit her, vil heller ikke ha den på samme kontrastnivå som hovedinnholdet, men skal ta og justere den opp et nivå da.

* Hva er "grafikken"? Det er mye grafikk på sidene, både i designet, i porteføljeelement, skygger og gradients, og i form av bilder. Vennligst spesifiser.

* Hva tenker du på her? Hovedsiden validerer xhtml 1.0 strict, mens et par undersider trenger litt arbeid med organiseringa av <li>-elementer for å validere. Var det noe annet du tenkte på? (noe css er enda inline, det skal endres, men det er da ingen semantisk feil?)

Du har kanskje rett i at det er dumt med 3 typer linker, skal se på det.

Takk for tilbakemelding.

Endret av Decline
Lenke til kommentar

Mer eller alle bildene virker kornete :)

Semantiske feil er ikke valideringsfeil. Tenker på at du for eksempel ikke kobler label til inputelementet

<h2>Kontakt</h2>
<form action="index.php?side=kontakt" method="post">

<label>Ditt navn: </label><p><input type="text" name="navn" value=""/></p>
		<label>Din e-post: </label> <p><input type="text" name="epost" value=""/> </p>
		<label>Meldingstittel: </label><p><input type="text" name="tittel" value=""/> </p> 
		<label>Sikkerhetskode: Skriv inn <u>hvilket år det er i år</u> (åååå), dette for å unngå automatisk søppelpost/spam </label> <p><input type="text" name="sikkerhet" value=""/> </p>
		<label>Melding: </label><p> <textarea name="melding" rows="3" cols="61"></textarea></p>
		<p><input class="submit" type="submit" name="submit" value="Send melding" /></p>

</form>

er tullekode

<form action="index.php?side=kontakt" method="post">
<fieldset>
<legend>Kontakt</legend>
	<ul>
		<li><label for="navn">Ditt navn: </label><input type="text" id="navn" value=""/></li>
		<li><label for="epost">Din e-post: </label><input type="text" id="epost" value=""/></li>
		<li><label for="tittel">Meldingstittel: </label><input type="text" id="tittel" value=""/></li>
		<li><label for="sikkerhet">Sikkerhetskode: Skriv inn <span class="year">hvilket år det er i år</span> (åååå), dette for å unngå automatisk søppelpost/spam </label> <input type="text" id="sikkerhet" value=""/> </li>
		<li><label for="melding">Melding: </label><textarea id="melding" rows="3" cols="61"></textarea></li>
		<li><input class="submit" type="submit" name="submit" value="Send melding" /></li>
</ul>
</fieldset>

</form>

er noe bedre

Så må det styles fint :)

du bruker elementer som i, u osv for styling noe som er fyfy

Litt classmania har du fått inn i menyen også ;)

Skryter av xhtml ja .. tihi

Endret av Steinmann
Lenke til kommentar

Noen som ser i koden hva som kan være grunnen til at det ikke fungerer i Opera? Noe som må skrives litt annerledes i javascript-koden etc. for Opera?

yinyou, hvilken scroll snakker du om nå? Det blir selvsagt scroll når det blir mer innhold... noen annen scroll har jeg jo ikke?

Lenke til kommentar
Noen som ser i koden hva som kan være grunnen til at det ikke fungerer i Opera? Noe som må skrives litt annerledes i javascript-koden etc. for Opera?

yinyou, hvilken scroll snakker du om nå? Det blir selvsagt scroll når det blir mer innhold... noen annen scroll har jeg jo ikke?

9634466[/snapback]

All flash i opera må trykkes på før den aktiveres av en eller annen grunn :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...