Gå til innhold

Hjelp, skal kjøpe meg bærbar PC.

Anbefalte innlegg

Hvor mye penger vil du bruke?

Makspris er vel på 8000-9000

Hva skal du bruke maskinen til?

Skal bruke den til skolearbeid og redigering av bilder og film. Har også planer om å kunne spille Warcraft 3 The Frozen Throne på den.

Lagring av musikk er også en intensjon.

Hvilke krav stiller du til maskinen?

Skjermen bør være stor, men ikke så stor at vekta på PC-en blir påvirket for mye.

Tenker _litt_ større enn vanlige skjermstørrelser.

Den bør også være rask og ha en viss lagringskapasitet.

Nå er ikke jeg veldig god på RAM og slike betegnelser, men blir prisen for høy hvis jeg vil ha 1000 RAM? Et program jeg har krever nemlig det.

Har du noen spesielle krav til design/farge/fysiske mål? I så fall, list dem opp.

Vil jo ha en PC som ser stilig ut, men det er ikke dødsvikitg. Jeg liker ikke designet på noen av Fujitsu siemens pc'ene og tastaturet der. Fargen kan for min del være sølvgrå som de fleste bærbare er.

Fysiske mål? ehh...vekt? Vel, vekta er noe jeg prioriterer sterkt. Den skal være enkel å ta med seg og bør ikke ta unødig med plass.

Trenger du ting som Bluetooth, firewire, et høyt antall USB-porter, floppy, WLAN eller andre ting som ikke forventes av alle bærbare, er det fint om du tar det også med i posten.

Trenger ikke noe utover det vanlige tror jeg.

Til sist bør det også komme frem om du er veldig sikker på hva du vil ha, eller hvorvidt du er åpen for forslag. Det er mange brukere som har erfaringer med flere forskjellige maskiner og det er alltid noen som har et bra maskin-tips på lur, som ingen har nevnt før.

Er åpen for det meste, men jeg orker ikke å bestille fra tyskland, Kina eller lignende. Bør helst være en kjent leverandør som jeg kan hente PC-en hos i butikken. Men å bestille fra norske nettsider går bra.

Dessuten så vil jeg nevne at jeg ikke er en stor fan av Fujitsu Siemens eller Dell PC-er.

Håper noen her har peiling og kan hjelpe meg.

Endret av wurrzagh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er HW.NO's egen guide til student-laptoper, kanskje du finner en grei maskin i denne guiden ?

Et utdrag:

Dell har oppgradert sine modeller den siste måneden. Inspiron 1520 og Vostro 1500 er hovedsakelig den samme maskinen. Forskjellene er at Vostro er sort, mens Inspiron er lys grå på innsiden og kommer med valg mellom åtte farger på utsiden. På nett er det en overraskende stor prisforskjell på disse modellene. Vostro 1500 med Nvidia GeForce 8600M GT, 2 GB RAM, 160 GB harddisk og Intel Core 2 Duo T7300 koster 8237 kr inkludert moms og frakt, en tilsvarende Inspiron 1520 koster 12 140. Vostro 1500 med E-Value-koden "NOBSDONL-N0815003" er et meget godt kjøp.

Lykke til

Lenke til kommentar
Dropp Dell siden de har leveringsproblemer værre enn Komplett.

Ta en titt på Acer 5720 ZG eller dersom du vil ha en 17" se på Acer 7520G.

9635379[/snapback]

Den PC-en ser ganske så bra ut. Tror den ville passe perfekt til meg. Men tror jeg går for den som ikke hadde 17". Vekt har mye å si for meg, og den veide 3,8 kg. Mens den andre veide 2, ettellerannet. Tror jeg skal bestille. Takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...