Shadow_iX Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Hei dere, OS: Win2k/XP (Pro) Jeg har følgende problem : Jeg har behov for to "nettværk" hjemme: * det ene skal få ip ifra dhcp'n til ISP (nettværk A) * det andre skal ha statisk fast ip som ikke har internett (Nettværk B) noen av maskinene på lanet skal ha tilgang til begge nettværkene. en maskin skal kun ha Nettværk B IP resten skal ha Nettværk A+B tilgang. Hva gjør jeg fpr å få "lagt til en extra ip" på samme nettkort som får ip ac dhcp? Har prøvd litt selv, tror jeg er på riktig vei "route add", mulig jeg er ute å plukker "danglebær" Håper dere skjønner problemstillingen min, har prøvd å forenkle det en god del nå. Forslag/Innspill ønskes og taes imot med ett smil. iX Lenke til kommentar
soveplast Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Jeg har samme problem. Forlsag mottas med takk. Skal endelig få et godt nok nettwørk 8) Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 hmm... legge til TCI/IP protokoll til ?? Lenke til kommentar
Shadow_iX Skrevet 23. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2003 Tror jeg er inne på noe her.. satte statisk IP (den jeg fikk ifra ISP )av DHCP'n dems)) og så gikk jeg på "advanced" på "tcp-ip" properties. Så på ip-settings der, så addet jeg en ip til. da fikk jeg to ip's på ett nic. Å fikk pinget begge. Men så er jeg spent på om ip'n jeg satte som statisk ifra isp kommrer til å holde. (da dhcp_client spør om ip_renew av dhcp_server etter 50% av lease-tida har gått) Tror Bluecom har en leasetime på 24t, funker det etter det så funker det en stund, helt til dhcp'n hos blue gir bort ip'n min til non nadre som spør om den i en dhcp request. Bare vente å se hva som skjer nå.. *vente spent* Sånn ser "ipconfig" ut nå .. : Ethernet adapter Local Area Connection: Connection-specific DNS Suffix . : IP Address. . . . . . . . . . . . . : 10.0.x.x Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.x.x IP Address. . . . . . . . . . . . . : 217.118.x.x Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.x.x Default Gateway . . . . . . . . : 217.118.x.x (IP'r er X'et ut, av sikkerhetsmessige årsaker) PS: Regner med at det ikke vil bli en permanent løsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå