Gå til innhold

Patriot act i USA

Anbefalte innlegg

Synes at det er trist at man alltid må forklare de samme tingene om og om igjen fordi ballemenn og lignende finner ut at vi blir dynket i propaganda og at Amerikanerne er facister og jeg vet ikke hva. Å si at vi blir propagandert om hvor flott amerika er, blir vell mildt sagt en overdrivelse. Norske journalister er vell ikke kjent for å være amerikaelskere eller hva? Og ta eksempelhvis de ulovlige stridende så har det jo blitt slått fast tidligere i diskusjoner her att de er nettop dette i forhold til krigsreglementet. Men ja, det blir veldig konspirasjonsaktig alt dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angående Copy&Paste jobben på "usunne trekk ved fascismen". Hvis himmelen er blå, og havet er blått, er havet og himmelen samme ting? Ifølge logikken din (se punkt 1) sa har Norge usunne fascistiske trekk...

17_mai_2007_01.jpg

Jeg ser disse "trekkene" mye mer i land som Iran, men ingen klager over at de har blitt fascistiske.

Lenke til kommentar
Synes at det er trist at man alltid må forklare de samme tingene om og om igjen fordi ballemenn og lignende finner ut at vi blir dynket i propaganda og at Amerikanerne er facister og jeg vet ikke hva.

Hva er det som er så trist sier du? Amerikanere flest er ikke fascister, men det nåværende amerikanske regimet har fascistiske trekk.

Å si at vi blir propagandert om hvor flott amerika er, blir vell mildt sagt en overdrivelse. Norske journalister er vell ikke kjent for å være amerikaelskere eller hva?

Det er ihvertfall ingen, bortsett fra folka i Le Monde Diplomatique Norge, som stiller de viktige spørsmålene.

Og ta eksempelhvis de ulovlige stridende så har det jo blitt slått fast tidligere i diskusjoner her att de er nettop dette i forhold til krigsreglementet.

Hæ?

Men ja, det blir veldig konspirasjonsaktig alt dette.

9652030[/snapback]

Der kom du med trumfkortet ditt. Det er lett å avfeie alt du syns er rart som konspirasjonsteorier, ikke sant? Jeg er ikke imponert.

Lenke til kommentar

Er ikke snakk om å evfeie alt man synes er rart, men heller sterkt betvile det som framstår som idiotisk da man kan finne fellestrekk for hva det skal være bare man vil. USA har sikkert fellestrekk med facisme, du har sikkert fellestrekk med paven og jeg har sikkert fellestrekk med en komode. Man ser det man vil se og for meg blir det for vagt. Og hvis bevisene eller tegnene på en facistisk utvikling i USA var så klare ville vell flere ha brydd seg og ike bare ekstremistene?

Lenke til kommentar

Venstreekstremister ;).

Har lest alle innlegg i tråden, hvis det er det du hinter til at jeg ikke har gjort. Hvis det er fascistisk å bruke nasjonalsymbolikk så har Norge fascistiske trekk. Istedetfor å ta Copy&Paste på det noen andre har skrevet og angripe folk personlig hadde det vært bedre om du kom med noen argumenter selv.

Lenke til kommentar

Jeg tenker på de som er så ekstreme (uavhengig av politisk tilhørlighet) at de annser en hver tvilsom kilde på at USA driver med mye verre ting enn de gjør som meget troverdig samtidig som alle troverdige kilder som ikke er enige med dem er propagandister osv. dessverre ser det ut til at dette er ett veldig venstrefenomen ja. Så får ballemenn og lignende finne ut om de vil være en av dem eller litt mer nyanserte i sine utsagn. Liten tvil om at Amerikanerne har mye dritt på seg, men den latterlige svartmalingen som noen støtter seg til kan jeg ikke si appelerer særlig til meg i allefall.

Lenke til kommentar
Ellers er poenget mitt at folk må våkne opp og forstå at vår storebror i vest ikke er så altruistisk, demokratisk og frihetselskende som vi har blitt propagandert med gjennom de fleste medier og historiebøker opp igjennom etterkrigstiden.

9647719[/snapback]

Dette glansbildet har da for lengst sprukket? Det som preger omtalen av USA i disse dager er kritikk.

Og jeg kan være enig med deg i at lovene som er satt inn i forbindelse med "the War on Terror" er små-fascistiske og forkastelige, men derfra til å dra konklusjonen at USA er i ferd med å bli en fascist-stat er litt søkt. Hvis utviklingen akselereres og forsterkes er jeg enig i at det er grunn til bekymring.

@Koevoet: Det er da ikke få som sier at Iran er en fasciststat? Det er hevet over all tvil i mine øyne. I likhet med Nord-Korea og delvis også Kina (selv om de vel er i ferd med å skjerpe seg).

Lenke til kommentar
Ellers er poenget mitt at folk må våkne opp og forstå at vår storebror i vest ikke er så altruistisk, demokratisk og frihetselskende som vi har blitt propagandert med gjennom de fleste medier og historiebøker opp igjennom etterkrigstiden.

9647719[/snapback]

Dette glansbildet har da for lengst sprukket? Det som preger omtalen av USA i disse dager er kritikk.

Og jeg kan være enig med deg i at lovene som er satt inn i forbindelse med "the War on Terror" er små-fascistiske og forkastelige, men derfra til å dra konklusjonen at USA er i ferd med å bli en fascist-stat er litt søkt. Hvis utviklingen akselereres og forsterkes er jeg enig i at det er grunn til bekymring.

@Koevoet: Det er da ikke få som sier at Iran er en fasciststat? Det er hevet over all tvil i mine øyne. I likhet med Nord-Korea og delvis også Kina (selv om de vel er i ferd med å skjerpe seg).

9658140[/snapback]

forsjellen er at facisme er bare demokrati som har gått til helvete, Kina og Nord Korea er komunister som ikke fungerer fordi de er på vei til demokrati, mens Iran er det ingen som vil leke med, så de er bare jævla sta, og bruker masse krefter på å drite ut amerikanerne....

Lenke til kommentar

9647719[/snapback]

9658140[/snapback]

forsjellen er at facisme er bare demokrati som har gått til helvete, Kina og Nord Korea er komunister som ikke fungerer fordi de er på vei til demokrati, mens Iran er det ingen som vil leke med, så de er bare jævla sta, og bruker masse krefter på å drite ut amerikanerne....

9658335[/snapback]

Fascismen har ingenting med demokratiet å gjøre, det er diktatur.

Nord Korea på vei til demokrati? LOL

Interessant definisjon på styresystem i Iran ellers.

Hva er poenget?

Lenke til kommentar

9647719[/snapback]

9658140[/snapback]

9658335[/snapback]

Et land med fascisme trenger ikke nødvendigvis ha vært et demokrati?

Og Nord-Korea er på vei mot demokrati? Hvor har du hørt det?

Edit: Så ikke Koevoets svar da jeg skrev denne posten.

Endret av Kalinken
Lenke til kommentar

rett meg hvis jeg tar helt ballefeil, men demokrati er et produkt som oppstår når et land utnytter et annet land ved å stjele dens ressurser, enten ved krig eller kapitalisme.

demokratiet oppstår som et biprodukt for å sikre maktfordelingen i riket, og selve ordet "frihet" er jo det som demokratiet er bygd på, noen land blir de fleste mennesker behandlet bra, i andre blir noen få behandlet dårlig.

Alle stater og imperier vil falle en eller annen gang, historien viser jo til det.

Men med en gang en stat begynner å beskytte sine hemeligheter, sine interesser, og begynner å sensurere ting som folk har rett til å vite, er ikke det et tegn på at friheten er begynt å bli innskrentet.

Jeg kan ta opp en annen ting som mange kan igjen diskutere på, det er hvordan CIA har laget en organisasjon på å selge dop til sitt eget land.

Gjennom lover enten de selv skrev, eller noen gjorde det for de, har de uansett solgt heroin og crack til de fattige? og alle de smarte analytikerne som de har i det Org. Vet sikkert godt at dophuer avler dophuer.

Så da har vi en stat som har: leirer, der hvor den største av dem kan huse 2 milioner mennesker... eller var det 200 000.... husker ikke helt, men søk på Fema camps

De overvåker folk uten at de har lov til det, og begynte overvåking lenge før de skrev loven.

de har tortuerert muslimer, fanget på en øy på Cuba.

De har stått bak de fleste diktatorene i Afrika og Sør Amerika + startet de fleste krigene de siste 60 årene.

De gikk senest inn i Irak, på grunnlag av forfalskede bevis som de var så frekk å vise i FN som Colin Powel måtte vise fram.

Ja, amerikanere er sikkert kjempeflotte mennesker, men når er det de skal reagere?

Ville ikke vi latt hoder rulle hvis kristin Halvorsen eller samme faen, stått på talerstolen i FN og vist fram falske beviser på å gå inn i en krig, Ville det kanskje skjedd noe da?

De er veldig passive til sine ledere, og det er det vi bruker som argument for å betvile deres intelligens, for når alt kommer til alt, så er det en nasjon under gud, og den persosnen i det landet som har flest penger og kan snakke med gud, han blir fortalt fra gud hva han/hun skal gjøre, og resten av sauene følger med ut stupet. :ph34r:

Lenke til kommentar

Sverige =

Alkoholiserer befolkningen med å selgde alko billig.

Var nøytral under krigen, og enkelte favoriserte nazistene.

Er ganske USA fiendtlig.

De sendte agenter og slikt inn i Sovjet, uten å fortelle befolkningen om dette.

De har demokrati, og alle vet jo at demokrati er et resultat av drap og tortur og utnyttelse av uskyldige.

Dæven, Sverige er en faciststat :O

Lenke til kommentar
rett meg hvis jeg tar helt ballefeil, men demokrati er et produkt som oppstår når et land utnytter et annet land ved å stjele dens ressurser, enten ved krig eller kapitalisme.

Hæ?

Jeg kan ta opp en annen ting som mange kan igjen diskutere på, det er hvordan CIA har laget en organisasjon på å selge dop til sitt eget land.

9659620[/snapback]

Og dette må du nesten spandere en kalori eller to på å forklare...

Endret av Eurofag
Lenke til kommentar

Må bare henge meg på Eurofag her, har du virkelig gode kilder på at CIA baserer seg på å selge dop til amerikanere? For jeg så nemmelig på discovery (eller var det national geographic?) at noen mente at Hitler satt i jordens indre og sendte ut flyvende tallerkner mens han klonet seg selv.

Lenke til kommentar

Hva har skjedd med denne tråden...

Venstreekstremister ;).

Har lest alle innlegg i tråden, hvis det er det du hinter til at jeg ikke har gjort. Hvis det er fascistisk å bruke nasjonalsymbolikk så har Norge fascistiske trekk. Istedetfor å ta Copy&Paste på det noen andre har skrevet og angripe folk personlig hadde det vært bedre om du kom med noen argumenter selv.

9657258[/snapback]

Selvfølgelig copypasta jeg den lista. Dr. Laurence Britt, som studerer de fascistiske regimene til Hitler, Mussolini, Franco, Suharto og Pinochet, har skrevet den.

Man er ikke en fascistisk stat hvis man flagger på nasjonaldagen. Poenget er jo, som jeg håper du skjønte, at dersom man oppfyller alle punktene kan man være tilbøyelig til et fascistisk tankesett. Og ifølge denne professoren, som jeg er enig med, oppfyller USA disse.

Hvor er de personlige angrepene du jamrer deg over?

"If this were a dictatorship, it'd be a heck of a lot easier...just as long as I'm the dictator"

- George W. Bush

http://transcripts.cnn.com/TRANSCRIPTS/0012/18/nd.01.html

Lenke til kommentar

CIA har solgt dop igjennom mafiaen i USA i nesten hele byråets historie, de har solgt våpen til narkobaroner i sør amerikanske land, og fått narko tilbake.

Fascisme er en radikal, autoritær politisk ideologi som kombinerer elementer fra korporatisme, nasjonalisme, militarisme, anti-liberalisme og anti-kommunisme.

I 1993 var CIA med i operasjonen som skulle finne og drepe kokainbaronen Pablo Escobar i Colombia.

Avhoppere som Phillip Agee hevdet at CIA drev med propagandaoperasjoner overfor allierte land. Organisasjonen skulle også ha vært innblandet i smugling av narkotika i Afghanistan, Laos og Nicaragua. CIA skulle også ha prøvd å ta livet av politiske ledere rundt om på kloden. Det mest kjente drapsforsøket var mot Fidel Castro. I 1976 kom det et forbud om at CIA skulle prøve å drepe politiske ledere. Slike aksjoner skulle bare være tillatt i krigstid.

I 1996 kom det en rapport som opplyste at CIA bryter lovene i andre land tusenvis av ganger hvert år.

Endret av hartvedten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...