Gå til innhold

Boikott juleprodukter fram til 1. desember!

Snorre

Vil du boikotte juleproduker til desember?  

439 stemmer

1. 1. Vil du boikotte juleproduker til desember?

• Ja
      238
    • Nei
      160
    • Vet ikke
      41

Anbefalte innlegg

Er egentlig ikke så begeistra for jul, jeg. (Mest pga. alt førjulsstresset.) Synes det er tåpelig at butikkene tar inn juleprodukter i oktober. Greit, de trenger litt tid på seg til å få og sette ut alle varene og sånt, men her tok det tre dager å få opp pallevis med julekaker, pepperkaker, marsipan og julebrus. Synes juleprodukter skulle kommet i slutten av november. Tre måneder med jul er liksom ikke så staselig, blir jo egen årstid snart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Julebrus er det man drakk da man var 11-12 og det var jul. Farge og smak er irrelevant, alt avhenger av nostalgi. Sånn sett har du rett, den flasken der er din julebrus, akkurat som damen som fødet deg er din mor. Det betyr ikke at min røde brus ikke er min julebrus, eller at damen som kjøper julebrus til meg ikke er min mor.

Lenke til kommentar

Vel, som du selv sa, er julebrus "det man drakk da man var 11-12 og det var jul". Ødelegger du da ikke for det nostalgiske aspektet ved julebrusdrikkingen ved å begynne så tidlig?

Red.: Jeg trodde forresten lenge at det var Dahls Julebrus som var standarder overalt, da det var det jeg fikk servert både i Oslo og i Nordland.

Endret av Skarstad
Lenke til kommentar
Vel, som du selv sa, er julebrus "det man drakk da man var 11-12 og det var jul". Ødelegger du da ikke for det nostalgiske aspektet ved julebrusdrikkingen ved å begynne så tidlig?

Julen er blitt noe helt annet nå. Før var det det materielle som gjorde det til jul, mens nå er det familien. Jeg bor ikke i samme by som familien min (jeg i Oslo, halve familien i USA og halve i Bergen) så det er mye viktigere for meg å være med dem enn hvilke produkter som står utstilt i butikken eller hva jeg spiser eller drikker. Jeg koser meg bare med julebrusen, den har ingen innvirkning på stemningen. Jeg er kanskje heldig der, mange i tråden som får julen spolert av materialismen deres.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte julebrusen direkte fra butikklagrene 15. oktober. En dag før det ble satt ut i butikken. Skjønner ikke hvorfor vi skal vente og boikotte. Ser ikke på jula som noe mer enn en ferie. Derfor nyter jeg dets produkter fra dag 1.

Edit: Hamar Julebrus selvfølgelig ;)

Endret av Olumvolum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...