Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Svart skjerm ved oppstart.

Anbefalte innlegg

Heisann. Har kikka litt rundt, og merka meg mange med samme problem, men ingen av løsningene folk har finni har fungert for mitt problem. I tillegg har jeg merka meg at heller ikke lys på mus/tastatur etc ikke fungerer hos meg ved oppstarten.

Jeg satt i stua og så på tv igår, da jeg hørte et pip fra PC-en på rommet. Tenkte ikke noe mer over det, og så ferdig fotballkampen. Etter kampen gikk jeg inn for å sjekke no på internett, men da fikk jeg ikke liv i skjermen. Restarta den, men skjermen kom fortsatt ikke på. Lot den da hvile litt, før jeg prøvde igjen, men samme resultat.

Når jeg trykker på knappen starter alle vifter og harddisker som normalt, men jeg får ikke skjermbilde. Tastaturet lyser heller ikke, og musa (koblet i USB-portene) er helt død. Ikke noe optisk rødt lys som vanlig. Får heller ikke kontakt på switchen om at PC-en blir skrudd på (null gult lyst).

Noen som har peiling på hva problemet kan være? Spesifikasjoner og ting jeg har prøvd for å finne ut feilen står under.

Spesifikasjoner:

Hovedkort: Abit KV8-MAX3 Hovedkort for Socket 754, K8T800

CPU: AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz, Socket 754, 512 KB cache

Skjermkort: PowerColor Radeon 9800 PRO 128MB DDR, AGP

RAM 1: Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 512MB

RAM 2: Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 512MB

Alt annet er vel irelevant.

Ting jeg har prøvd:

- Skjermen på annen PC, og annen skjerm på samme PC

- RAM-brikkene i forskjellige slots

- En RAM-brikke av gangen

- Ny strømkabel og annen strømforsyning

- Flasha biosen

- Tatt ut alle andre komponenter (lydkort, nettverkskort, harddisker etc), uten hell

- Latt den hvile over lenger tid, for så å prøve

- Renset alle vifter og kort for støv

Det pussige er at det skjedde mens PC-en bare sto og gikk med vanlige programmer oppe. (MSN og uTorrent). En ting jeg merka meg når jeg har skrudd den på igjen etter feilen kom, er at den ikke lager noen pipelyder i det hele tatt, mens den vanligvis har lagd et kort pip rett etter oppstart.

Skal sies at det meste av PC-en er gammelt, og de fleste komponenter inni ble bestilt i mars 2004. Kan det rett og slett være at hovedkortet har tatt kvelden pga. "aldern"? Eller er det mest sannsynlig skjermkortet? (Får ikke testa det i andre pc'r, pga. dem jeg bor med har PCI-e kort).

Endret av Grompen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Tror at rett og slett pga hoved kortet ditt.

Det har skjedde meg og. HP pavilion w5170. Under spill, ble skjermen helt svart. PC- var på som vannlig, men uten å gisignal til skjermen. Tok kontakt med Hp support, de hadde ikke peiling,.Jeg leverte pc-en til InfoCare i Oslo ( Reklamsjon). Disse ble byttet i maskinen: Hovedkort, CPU, CPU vifte, Strøm forsyning,Ram osv...

Lenke til kommentar

er mest sannsynelig hvovedkortet ja, jeg hadde det samme problemet for 6 uker siden. skulle slå på maskinen og alt var svart.

Alle andre komponenter funket men hovedkortet var fouket.

Kjøper du deg et nytt hovedkort funker den skal du se ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...