Insanity Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Er en idiot som har solgt meg et falskt minnekort på ebay. Burde vel ha skjønt det når jeg fikk det billig, men ble vel for grisk Uansett, hvis han nekter meg å få igjen pengene, så skal jeg ta hevn. Hva er det verste som kan skje hvis jeg byr over alle andre på alle hans auksjoner og driter i å betale? (Barnslig ja, men liker ikke å bli lurt...) Lenke til kommentar
woptidu Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Er en idiot som har solgt meg et falskt minnekort på ebay. Burde vel ha skjønt det når jeg fikk det billig, men ble vel for grisk Uansett, hvis han nekter meg å få igjen pengene, så skal jeg ta hevn. Hva er det verste som kan skje hvis jeg byr over alle andre på alle hans auksjoner og driter i å betale? (Barnslig ja, men liker ikke å bli lurt...) 9630584[/snapback] - Utestengelse fra eBay for starters, men hvis du er skikkelig uheldig bør du kanskje unngå å oppsøke den delstaten av USA som ebay holder til i hvis du vil unngå å få ubehageligheter Tviler på at eBay vil forsøke å kreve deg for pengene via kemnern i ditt distrikt, men de kan alltids sende et par trusselbrev etc Lenke til kommentar
Insanity Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 Er de så strenge? Æsj, da vet jeg ikke om det er verdt det. Skal heller finne på noe annet da. Noen ideer? Forresten, hvordan funker det Paypal buyer protection? Kan jeg få pengene tilbake via dem? Lenke til kommentar
ChillyWilly Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Du har rettigheter ja. Fikk selv penger tilbake fra selger da jeg kjøpte en vare på eBay fra usa. Varen kom aldri, selv om selger sa han hadde sendt den. Jeg klaget til eBay, som igjen sa i fra til selger. Jeg fikk pengene tilbake til min PayPal konto. Anbefaler forøvrig å kun bruke PayPal da eBay eier denne tjenesten. Det morsomme var at selger faktisk ikke lurte meg, men skrev feil adresse. Så han fikk varen sin i retur uken etter. Han unnskylde seg da han fant ut det var hans egen feil. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Du har rettigheter ja. Fikk selv penger tilbake fra selger da jeg kjøpte en vare på eBay fra usa. Varen kom aldri, selv om selger sa han hadde sendt den. Jeg klaget til eBay, som igjen sa i fra til selger. Jeg fikk pengene tilbake til min PayPal konto. Anbefaler forøvrig å kun bruke PayPal da eBay eier denne tjenesten. Det morsomme var at selger faktisk ikke lurte meg, men skrev feil adresse. Så han fikk varen sin i retur uken etter. Han unnskylde seg da han fant ut det var hans egen feil. 9630754[/snapback] Er det ikke Yahoo som eier Paypal og eBay da? *correct me* Lenke til kommentar
modin Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Er de så strenge? Æsj, da vet jeg ikke om det er verdt det. Skal heller finne på noe annet da. Noen ideer? Forresten, hvordan funker det Paypal buyer protection? Kan jeg få pengene tilbake via dem? 9630685[/snapback] Jeg ser ikke helt hva du tjener på å by over alle andre så nekte å betale, det eneste som skjer er jo bare at produktet går videre nedover på listen til nestemann som second change offer + at du sansynligvis får negativt feedback på det, ergo det er BARE du som taper på det. Forøvrig kan jeg nevne at min bror gikk i samme fella, men klarte faktis å få dobbel pris tilbake, men da skrev han til selgerne som hadde lurt ham at han var skribent i Norges største internettmagasin og sa at han ville angi de uærlige selgerne i spalten sin, det fungerte. Lenke til kommentar
Insanity Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 Det har du rett i, jeg er relativt fersk på ebay så tenkte ikke på det, hehe. Har nå sendt han ei melding og skal gi han en sjangs til å ordne opp. Hvis han ikke gjør det må jeg bare skrive en klage til Ebay/Paypal. Takk for input folkens. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Sjekk for morro skyld om du kan finne noe på personen/firmaet her. http://www.ripoffreport.com/ Lenke til kommentar
another_visitor Skrevet 6. oktober 2007 Del Skrevet 6. oktober 2007 Du bør starte med å åpne en dispute fra Dispute Console på Ebaysiden din, velg 'Dispute Console' - 'Report an Item Not Received or Not as Described'. Deretter kan du logge deg inn på Paypal kontoen din og velg 'Resolution Center' - 'Report a problem'. Dermed vil Ebay/Paypal kontakte selgeren og forsøke og ordne opp. Mye uærlige jerks på Ebay og man kan være uheldig og treffe på de, men det ordner seg som regel gjennom Dispute & Resolution Center når du har betalt med Paypal. Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå