sexyback Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Heisann. Det er en ting jeg lurer fælt på, hvordan er reglene for og legge inn sine egne CD-plater på iPoden, altså skivene som jeg har kjøpt i butikken, er det lov for meg og legge dem over på iPod? Lenke til kommentar
woptidu Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Heisann. Det er en ting jeg lurer fælt på, hvordan er reglene for og legge inn sine egne CD-plater på iPoden, altså skivene som jeg har kjøpt i butikken, er det lov for meg og legge dem over på iPod? 9630475[/snapback] det er vel ikke noe galt med det, og husker jeg ikke feil (har aldri eid en iPod selv, men søss har) er det en egen funksjon innebygget iTunes for å rippe sangene og overføre de til spilleren din Lenke til kommentar
sexyback Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 Ikke vet jeg, hadde lyst og vite liksom om det faktisk er lov, siden det har vært mye snakk om dette. Noen som vet noe med sikkerhet om det er lov eller ikke? ;-) Lenke til kommentar
Nasse-noff Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 (endret) Såklart er det lov? Har aldri hørt noe annet, eller noe snakk om det i det hele tatt jeg? Bare sett inn cden, (så kommer den opp i iTunes) også kopierer du over (marker og dra) til bibliotek, og så drar du dem fra bibliotek over til iPod... Endret 3. oktober 2007 av Nasse-noff Lenke til kommentar
sexyback Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 Okei, fordi jeg har nemelig hørt snakk om at du ikke har lov siden du bryter kopisperren da! Lenke til kommentar
woptidu Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Okei, fordi jeg har nemelig hørt snakk om at du ikke har lov siden du bryter kopisperren da! 9630693[/snapback] hvis det ikke skulle vært lov, hva skulle du i så fall hatt på spilleren din da? _KUN_ egenkomponert musikk? ;.9 Lenke til kommentar
Nasse-noff Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Okei, fordi jeg har nemelig hørt snakk om at du ikke har lov siden du bryter kopisperren da! 9630693[/snapback] ... Hvor har du hørt det fra? Man gjør nok ikke det, du. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Okei, fordi jeg har nemelig hørt snakk om at du ikke har lov siden du bryter kopisperren da! 9630693[/snapback] hvis det ikke skulle vært lov, hva skulle du i så fall hatt på spilleren din da? _KUN_ egenkomponert musikk? ;.9 9630731[/snapback] Kunne jo ha bestilt musikk på internett da Lenke til kommentar
woptidu Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Kunne jo ha bestilt musikk på internett da 9630839[/snapback] Jaok, men hva med før iStore o.l. ble lansert? Det har jo vært veldig kommers med mp3spillere lenge før den tid (vel, i alle fall før det ble kommersielt) men, point taken Lenke til kommentar
sexyback Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 Okei men da er det vel oppklart, men fortsatt undrer jeg, har man virkelig lov til og bryte kopisperren på cd'ene dine for og legge dem inn på iPod? Er det ikke en såkalt MP3-lov som nekter deg dette? Lenke til kommentar
woptidu Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Okei men da er det vel oppklart, men fortsatt undrer jeg, har man virkelig lov til og bryte kopisperren på cd'ene dine for og legge dem inn på iPod? Er det ikke en såkalt MP3-lov som nekter deg dette? 9630977[/snapback] hvilken kopisperre? Det er vel kun et fåtalls cd'er som selges med slikt? Lenke til kommentar
sexyback Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 Ja men uansett, kopiere en plate? Det er vel strengt talt ikke lov, og vis du da kopiere over på iPod... Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Jeg har ikke kilden her, da det var i et norskt blad. Men der forklarte en advokat hvordan man skulle tolke den såkalte mp3 loven, og han sa at å legge musikk en selv har kjøpt over på sin egen mp3 for privat bruk er fullt lovlig. Som skrevet har jeg ingen kilder å henvise til. Lenke til kommentar
Nasse-noff Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Ja men uansett, kopiere en plate? Det er vel strengt talt ikke lov, og vis du da kopiere over på iPod... 9631019[/snapback] Det er da helt lovlig å legge over sanger du har kjøpt over på din pc/iPod! Lenke til kommentar
sexyback Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 http://www.ung.no/shop/1798_Er_(pirat-)kop...orbrytelse.html Her står det vel at iPod kun er for apple sine produkter, dermed det som man laster ned fra iTunes? :| Lenke til kommentar
woptidu Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 http://www.ung.no/shop/1798_Er_(pirat-)kop...orbrytelse.html Her står det vel at iPod kun er for apple sine produkter, dermed det som man laster ned fra iTunes? :| 9631123[/snapback] nop, det står: "iTunes kun for Appleprodukter" Lenke til kommentar
sexyback Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 Ok, leseleif fra min side ! Lenke til kommentar
shizz kebab Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Sånn for å få det klart; Ja, du har lov. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå