dabear Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2007 Å iterere over types, ser ut til å gi resultater dim assem As Reflection.Assembly = Reflection.Assembly.GetExecutingAssembly() dim types as Type() = MyAssembly.GetTypes Lenke til kommentar
dabear Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2007 (endret) Takk for alle svar, her er løsninga for å laste alle forms i dokumentet Dim assem As Assembly = Assembly.GetExecutingAssembly() Dim types As Type() = assem.GetTypes Dim frm As Form For Each potForm As Type In types If potForm.BaseType Is GetType(Form) Then If potForm.Name <> "Form1" Then frm = Activator.CreateInstance(potForm) frm.Show() End If End If Next Endret 4. oktober 2007 av dabear Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 New blir alltid kjørt uansett. InitializeComponent regner jeg blir kjørt automatisk fordi den arver av System.Windows.Form som kjører den. 9637522[/snapback] Men definerer man en egen "New()" må man jo kalle InitializeComponent selv... Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Det kan være ønskelig å generere knapper som åpner et vindu der oppgaven ligger. Istedet for å gjøre dette for hver oppgave, kunne jeg tenkt meg å automatisere dette. Jeg leiter rett og slett etter en collection som inneholder alt i my.Forms (denne er ikke iterabel, ser det ut til..) 9637389[/snapback] OK. Du er med andre ord ikek ute etter kode besparelse, men funksjonalitet. Da ville jeg gjort som følger: Lag en global List(of Form) og bruk denne. Det blir jo en collection du kan håndtere selv. i Form1_Load kan du da legge inn noe slik: gloListOfForms.add(this) - eventuellt ME Så kan du loope listen foreach(form f in gloListOfForms) { f.show() } Igjen., utestet, men gir deg sikkert noen gode ideer.... Lenke til kommentar
Spartakus Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Nå er det mulig jeg antar litt mye, men er det meninga å spamme brukeren med vinduer helt til systemet henger seg? Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Nå er det mulig jeg antar litt mye, men er det meninga å spamme brukeren med vinduer helt til systemet henger seg? 9641451[/snapback] Tydeligvis.... Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 g: start me.bat goto g hvis du først skal spamme, bruk bat ^^ Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Batch er altfor enkelt å gjennomskue... Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Hehe. Før hadde vi et program for å kompilere en BAT fil. Da blir den ikke så gjennomskubar :-D Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Finnes vel enda i hopetall på nettet. Er bare å søke på forumet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå