Lukilock Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 (endret) Den lille Acer Aspire 7520G tråden Ser at det er fler som har gått til anskafelse av denne PC-en, så da er det vel på tide å ha en tråd om denne PC-en å Hvet ikke helt hva jeg skal ha med i første post, så litt innspill er greit --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Her er det ivertfall litt spessifikasjoner om den: # Prosessor: AMD Turion 64 X2 TL56 # Minne: 2048 MB # Harddisk : 320 GB(160x2GB) # Skjerm: 17" WXGA (1440*900) Acer Crystal Bright # Grafikk: nVidia GeForce 8400M-G 256MB / 768MB HM # DVD Brenner - Dual Double Layer # 0.3MP webcam # Bluetooth # 5 i 1 kortleser for (SD/MMC/MS/MS PRO/xD) # WLAN 802.11 b/g # Integrert 10/100 /1000 Gigabitnettverkskort # Innebygget 56.6 (V90) modem # Lithium batteri (6 celler) # Dolby®-sertifisert surround lyd system # 1 x PC CARD port type II # 4 x USB 2.0 porter # 1 x DVI-D port med HDCP # 1 x VGA port # 1 x S-video utgang # 1 x IEEE 1394 port # 1 x CIR port # 1 x Line out jack med S/PDIF support # 1 x Line-in jack # 1 x Microphone-in jack # Vekt . 3.7 Kg Det er ikke 1220*800 skjerm, men 1400*900 Bilder: Linker: Drivere til 7520- Passer også til 7520G XP-drivere. Ikke "godkjente" av Acer, men funker oss meg. Uorginale drivere til skjermkortet. Disse skal gi mer ytelse. XP drivere. Merk, skjermkortdrivere er fra laptopvideo2go.com Jeg tar ingen ansvar vis disse driverne gjør at PCen ikke virker som den skal. Alt skjer på eget ansvar! Det kommer mer etterhvert som jeg orker å gjøre noe Endret 11. desember 2007 av Sempron Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 *reservert til evt. mer info* Sempron. Lenke til kommentar
Lakrits Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Sorry for litt OT, men jeg anbefaler IKKE denne PC-en. Duger ikke til spill som trackmania nations, samt. som touch funksjonen er helt på jordet. (Husker ikke hva du kaller det, innebygde musen i laptoppen.) Den reagerer av og til, synes det arealet for touch ble litt for stort, hender at en av fingrene dine berører den som fører til at musa hopper frem og tilbake. Lyden er jo god for en laptop å være, "surround" . Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2007 Har ingen problemer med trackamania med denne. Spiller også BF2 på high med 2AA, uten lagg! Tuchpadden min funker 100%, reagerer når jeg vil Lenke til kommentar
Lakrits Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Det er vel bare et spørsmål om elsk eller hat. Blir du ikke irritert over touchpadden? Den er FOR stor, kjøpte min fra Elprice/Lillestrøm, for 9000 kroner. Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 tuchpadden er helt perfekt spørr du meg På min gammle HP var den alt for liten. Lenke til kommentar
Ram's Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 "Må ha i mine innlegg" Har dere noen anelse om hvorfor min 7520G nesten aldri ligger under 70 grader? Kan til tider ligge opptil 90 grader. Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 13. november 2007 Forfatter Del Skrevet 13. november 2007 Ekstremt mye møkk i vifte/ kjølekanaler? Lenke til kommentar
Ram's Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 (endret) Ekstremt mye møkk i vifte/ kjølekanaler? Nei, tror egentlig ikke det, har støvsugd han i hjel. Har nettopp slått på PC-en, her er resultatet (vedlagt bilde): Edit: Etter demontering av hele driten, fant jeg ut at, kjøleribba var full av støv(hat) Nå ligger temps på 50-55/60. Temp.bmp Endret 13. november 2007 av ramma_2pac Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 13. november 2007 Forfatter Del Skrevet 13. november 2007 Hjalp på det Men har tenkt å se å mye støv det er i PC-en min, men "sliter" med å få av deksla under PC-en. Har tatt ut alle skruene, men dekslene sitter rimlig bra for det,og jeg tørr ikke å bryte så veldig mye.. Eller må¨jeg ta av deksla rundt HD og minne? Guide Lenke til kommentar
Ram's Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Hjalp på det Men har tenkt å se å mye støv det er i PC-en min, men "sliter" med å få av deksla under PC-en. Har tatt ut alle skruene, men dekslene sitter rimlig bra for det,og jeg tørr ikke å bryte så veldig mye.. Eller må¨jeg ta av deksla rundt HD og minne? Guide Du skrur ut de 4 skruene på dekselet (med luftehull, det største dekselet, venstre side sett ovenfra). Så er det bare å dirke den opp, sitter bra det dekselet der så prøv med en flat-trekker som jeg gjorde. Tar du og skrur ut vifta også, kommer du lettere til kjøleribba Jaja, nå er ikke jeg veldig god til å skrive norsk heller da Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 28. november 2007 Forfatter Del Skrevet 28. november 2007 Vis noen er intresert så kan jeg legge ut XP driverene jeg bruker til PC-en. Men da må jeg ha et sted å få hosta det... Noen som hvet om et bra hosting sted? Sempron Lenke til kommentar
Ram's Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Vis noen er intresert så kan jeg legge ut XP driverene jeg bruker til PC-en. Men da må jeg ha et sted å få hosta det... Noen som hvet om et bra hosting sted? Sempron Hvor stor er fila? www.home.no er jo en alternativ. Lenke til kommentar
Ram's Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Oi! Da tror jeg home.no er eliminert http://www.megaupload.com/ Maks 500MB How long does Megaupload store my files? Your files will be stored forever as long as you are a premium member. If you are a registered user without premium status, your files will be stored until at least 90 days after their last download (you can manually restart that expiration period at any time in the file manager). A file that was uploaded anonymously (that is not owned by any Megaupload user) will be deleted no sooner than 21 days after the last time it was downloaded. Lenke til kommentar
cnordhus Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Kan du legge opp de driverene? har noe så ekstremt lyst på dem! (eg kan ikke spille musikk mens limewire er på.. kan ha noe med temp å gjøre ) Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 Har glemt helt av det Laster opp nå med min heftige 160kbits linje Sempron. Lenke til kommentar
cnordhus Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 (endret) BTW: Sorry for litt OT, men jeg anbefaler IKKE denne PC-en. Duger ikke til spill som trackmania nations, samt. som touch funksjonen er helt på jordet. (Husker ikke hva du kaller det, innebygde musen i laptoppen.)Den reagerer av og til, synes det arealet for touch ble litt for stort, hender at en av fingrene dine berører den som fører til at musa hopper frem og tilbake. Lyden er jo god for en laptop å være, "surround" . Det går ann å deaktivere den.. Trykke ned "fn" + "f7" samtidig.. EDIT: Touchpaden altså.. Endret 10. desember 2007 av cnordhus Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 Faen i hælvette, nå kobla jo seff nettet seg ut da jeg var på 80% Får laste opp i natt siden jeg får så høy ping da jeg spiller BF2 Lenke til kommentar
cnordhus Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 ahh okay hvorfor har du så sugen linje? :O Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå