angelique__ Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 er det noen her som har erfaring med amazon.com ? jeg har nå bestilt 3 cd'er derfra og 2 av dem er på combine order . er det et dumt trekk av meg å velge combine order , risikerer jeg å måtte betale import hvis jeg har det valger. har nemlig ikke kjøpt derfra før og håper at noen av dere har noe å fortelle meg negativt eller positivt. takk Lenke til kommentar
soveplast Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 jeg har handla derfra mange ganger for tusenvis av kroner uten å måtte betale noe. Både fra .com og .co.uk Lenke til kommentar
angelique__ Skrevet 23. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2003 så det har ikke noe si om jeg velger combine på alle 3 ?. Lenke til kommentar
soveplast Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Ikke etter det jeg har erfart i det minste. Men ikke skyld på meg om det ikke går Lenke til kommentar
angelique__ Skrevet 23. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2003 for prisen vil jo bli på ca 470 for alle 3 . bare lurer jeg Lenke til kommentar
soveplast Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 som sagt så har jeg handlet til flere tusen på ett kjøp flere ganger. Lenke til kommentar
NuB Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Regelen er som kjent at det går en grense ved kjøp for over 200 (på alt annet enn bøker), men du er fri til å ta sjansen. Lenke til kommentar
soveplast Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Ja kanskje det. Jeg hadde alltid minst én bok med i bestillingene. Kom i samme pakke som resten. Lenke til kommentar
angelique__ Skrevet 23. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2003 kan det virkelig ha noe å si , jeg mener at du hadde med 1 bok. de går vel etter total verdien. er det noen som kan mer om dette ? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Vet ikke hvordan Amazon merker pakker med både bøker og film/musikk, men i realiteten så skal du betale mva for film/musikk uavhengig av pris på bok/bøker, hvis verdien av film/musikk per forsendelse er over 200 kroner. Bøker er som kjent unntatt betaling av mva. Så man må selvfølgelig passe seg for å bestille film/musikk med en verdi over 200 kroner - Posten (korrekt Larsc? ) kan meget godt ta pakken og kreve mva for den. Lenke til kommentar
angelique__ Skrevet 23. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2003 men altså poenget er at ingen av cd'ene jeg har bestilt koster over 200 , det er bare det at jeg har bestilt begge 2 samtidig . den ene cd'en koster 164 og den andre 146. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 men altså poenget er at ingen av cd'ene jeg har bestilt koster over 200 , det er bare det at jeg har bestilt begge 2 samtidig . den ene cd'en koster 164 og den andre 146. Det har ikke noe å si. Hvis verdien for _pakken_ er over 200 kroner, så må du betale mva. 1 pakke med 2 cd-er som koster 101 og 100 kroner, blir tilsammen 201 kroner, og man må betale mva på 24% av 201 kroner. Loven suger, men slik er den. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Så man må selvfølgelig passe seg for å bestille film/musikk med en verdi over 200 kroner - Posten (korrekt Larsc? ) kan meget godt ta pakken og kreve mva for den. *high five* angelique__: Deler du bestillingen, slik at vareverdien (verdien uten frakt) blir under 200NOK, slipper du at cdene blir betydelig mye dyrere. Når det gjelder Amazon, så merker de korrekt, men de sender noen forbannet store pakker, og de sender ut mange bøker, så det kan også være at du slipper unna hvis du har en bok med, ja. Men hvilke cder er det snakk om? De bør være nokså 'sjeldne' for at du ikke skal finne dem billigere en annen plass, ville jeg tro. Lenke til kommentar
angelique__ Skrevet 24. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2003 det er snakk om 3 cd'er : jurassic park : the lost world soundtracket + Paura Nella Citta Dei Morti Viventi/ The Living Dead at Manchester [sOUNDTRACK og Beyond: Original Motion Picture Score [sOUNDTRACK] Fabio Frizzi noe som ikke er lett å få tak i norge , jeg vil bruke ordet umulig . Lenke til kommentar
Lch Skrevet 24. januar 2003 Del Skrevet 24. januar 2003 Wow. Her snakker vi veldig fancy (og god) musikksmak. Enig. De er nok ikke lette å få tak i. Du kan slippe unna, eller du kan måtte betale (vareverdi + frakt)*1,24 + 62/149NOK. Deler du forsendingen, må du ut med mer i frakt totalt, men du slipper moms. Lenke til kommentar
angelique__ Skrevet 24. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2003 vel jeg er en stor fan av Lucio Fulci og Dario Argento filmer , vurderer å skaffe meg noe musikk fra goblin snart . de har laget musikk til mange av dario argentos filmer. Fabio Frizzi er genial ;D Lenke til kommentar
angelique__ Skrevet 24. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2003 jeg har valgt Group my items into as few shipments as possible : er det riktig valg ? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 24. januar 2003 Del Skrevet 24. januar 2003 Riktig valg for hva? Jeg setter ekstrapoeng i margen for film- og musikksmaken din, er det greit? Lenke til kommentar
angelique__ Skrevet 24. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2003 at de sendes hver for seg og ikke sammen . Lenke til kommentar
Lch Skrevet 24. januar 2003 Del Skrevet 24. januar 2003 'Group my items into as few shipments as possible', vil ikke det si at de sender de to cdene i samme pakke da? 'I want my items faster. Ship items as they become available' er vel heller ingen garanti for at de blir sendt hver for seg, med mindre en av dem er inne, og den andre har en ventetid på noen dager. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå